Missä sijaitsee B Vectran vikadiagnostiikkapistoke... Ja lis
- Astrax Sport
- 'Senator'

Eli ensimmäinen "ryhmä" tarkoittaa tuhansia seuraava satoja sitä seuraava taas kymmeniä(jos vilkkuu kymmenen kertaa tarkoittaa se nolla) ja se viimeinen (5) tarkoittaa määrää.
Tosta päätellen vikakoodi on P1405 eli vika olisi yllätys, yllätys EGR-vika!!!
EDIT: Taisin kyllä nyt itekin seota... korjattkaa joku jos mä nyt oon väärässä!!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astrax Sport on 2004-07-21 22:37 ]</font>
Tosta päätellen vikakoodi on P1405 eli vika olisi yllätys, yllätys EGR-vika!!!
EDIT: Taisin kyllä nyt itekin seota... korjattkaa joku jos mä nyt oon väärässä!!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astrax Sport on 2004-07-21 22:37 ]</font>
Kiitoksia vaan todella paljon avuistasi. En nimittäin sieltä aiemman linkin koodilistalta löytänyt moista koodia. Itse sitä 1405 -koodia epäilin ja ihmettelin että mikä ihme moinen oikein on kun lukema olisi noin iso. Mutta tosiaan oudointa on se, että se valo vilahtelee ainoastaan kosteilla ilmoilla (tai ainakin tähän mennessä) ja koneen ollessa suht lämmin. Ensimmäisellä kerralla se syttyi moottorijarrutuksen aikana. Se ei yleensä enää palanut kun ajeli pienellä vaihteella, eli kolmosella, ja kierrokset hieman korkeampana. Jos se vikavalo nyt tuppaa taasen palamaan, niin voiko sen EGR:än ohittaa? Vaikuttaako leimalla? Vaiko suosiolla uusia. Eikös se ole se ihmeellisen näköinen tötterö siinä pakosarjan kupeessa?
Mistä muuten saisi kattavamman listan niistä vikakoodeista, eli muutakin kuin sen lista missä on koodit tyyliin välillä 12-90?
Mistä muuten saisi kattavamman listan niistä vikakoodeista, eli muutakin kuin sen lista missä on koodit tyyliin välillä 12-90?

Mulla on ainakin sähköinen EGR ja se sijaitsee moottorin oikean yläkulman kohdalla (noin 10cm korkea mokkula) moottorin suojamuovin alla (kiinni kahdella torxilla). Kato ettei se ole tukittu jo koska mulla sytytteli vikavaloa moottorijarrutuksissa kun sen tukin. Vikakoodeja voi lukea http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... _codes.htm
Juu mulla se venttiili on ilmeisesti se "tötterö" siinä pakosarjan päällä. Siihen tulee yksi paksumi letku joka menee sinne aktiivihiilisäiliölle(?) ja toinen jonnekkin koneen taakse imusarjan alle. Eli tuo venttiili on täysin sähköllä toimimaton. Onko näin? Taasen häiriövaloa on vilautellut, mutta ainoastaan kostella ilmalla, eli sateella ja/tai sateen jälkeen jälkeen. Kuinka tuon venttiilin puhdistus tapahtuu? Pystyykö sen aktiivihiilisuodattimen(?) puhdistamaan? Siinä mustassa muovihäkkyrässä kuskinpuolella keulan tienoilla näkyy tosiaan olevan jonkinlainen, ilmeisesti aktiivihiilinen suodatin joka näkyy niiden muoviripojen välistä...
-
Astra G-98
- 'Senator'

Vaikuttaisi siltä että tukossa olisi, kannattaa tarkastaa ennenkuin vetää tankin luttuun.On 2004-07-30 22:05, jamboy wrote:
Tulipa tehtyä toinenkin havainto; tankille mennessä äsken huomasin, että tankinkorkin avatessa kuului aikamoinen suhaus... Tankki EI ollut "kuiva". Olisiko juurikin tuo aktiivihiilisuodatin tukossa? Painetta ainakin tankissa oli.