Calibrassa antaa koodin 16, eli
16, Knock sensor 1, No change in voltage
Mitä toi suomeks tarkottaa? Voiko vaikuttaa siihen että autosta on parina aamuna ollut akku tyhjä? Ei lataa tai sit akku paskana?
c20xe koneen vikakoodi 16?
Muistaakseni kummassakaan 2.5 tai 2.8 ei ole kuin 1 nakutustunnistin, joten se ei anna signaalia.On 2004-08-08 20:52, datzka wrote:
Calibrassa antaa koodin 16, eli
16, Knock sensor 1, No change in voltage
Mitä toi suomeks tarkottaa? Voiko vaikuttaa siihen että autosta on parina aamuna ollut akku tyhjä? Ei lataa tai sit akku paskana?
Nakutustunnistimessa tyypillisiä vikoja:'
- väärä kiristystiukkuus
- huono liitos nakutustunnistimessa (signaali on hyvin heikko, joten ei kestä ylimääräisiä vastuksia liitoksissa).
- hapettunut lohkon pinta nakutustunnistimen liitoksen välissä
Nakutustunnistin vian ei pitäisi olla missään yhteydessä akkun heikkoon happeen.
Nakutustunnistinta voi testata:
- oskilloskoopilla (ryntäytyksessä pitää tulla signaalia)
- stroboskooppilampulla (moottori 2000 rpm ja vasaralla kannenpultin päähän reilua naputusta, niin ennakot siirtyy myöhäisemmälle).
j.h
Juu tuota autodatassa on... no täytykin tsekata, kuinka ne ohjeistaa moista asiaa. Vastusmittaus pietsoon perustuvaan anturiin tuntuu arveluttavalta ja epäluotettavalta, johtimet voidaan tarkastaa kyllä. Jännite on niin nopea, ettei sitä saa luotettavasti yleismittarilla kiinni.On 2004-08-08 21:43, datzka wrote:
kiitän suuresti, autodatassa oli myös ohjeet miten mitata vastus ja kuinka paljon jännitettä pitäisi tulla, että pitääpi huomenna mittailla ja katsoa että mikä häntä mättää![]()
No olen ennenkin ollut autodatan kanssa eri mieltä
j.h
Mä kävin ainakin liittimet läpi sen 2 ja 5 napaisen ja vedin kontakti sprayn niihin niin jo pelaa eikä anna vikakoodia,,mulla oli ihan sama homma että silloin tällöin syttyi ja lopulta paloi koko ajan,,ja uusi anturikin vaihdettiin mutta vika vain jatkui..mutta kannattaa ne liittimet tsekata ihan ensiksi..mulla auttoi se ainakin