vectran päästöt kuntoon'?? missä vika?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
tertsi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tertsi »

Mikään ei muuttunut, ainakaan parempaan.
Huoltamon mielestä Lambda-anturi kannattaisi vaihtaa, no vaihdetaan.
betsynukko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja betsynukko »

paljonko muuten päästön mittaus maksoi bensiksellä?
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

On 2004-08-08 22:09, betsynukko wrote:
joo mites tää egr vaikuttaa päästöihin?pitäskö se letkun pää tukkia jollain minkä irrottaa siitä?

kato tämä.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 44&forum=4
tertsi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Pari kertaa rajatorpan Shellillä oon käyny,
eivät ole kehdanneet vielä veloittaa.
Aika ruuhkaisaa kyllä on, aikoja ei heti saa.
Aiempina vuosina oon käynyt Kaivokselan Shellillä, hyvä palvelu, mutta siellä oli uudet mittausvehkeet vasta pystytyksessä.
betsynukko
'Admiral'
'Admiral'

jep pitääpä huomen käydä testaamassa,kuhan saisin tankin tyhjemmäksi, kerrankin näin päin :grin:
koko katsastus p.....e!! pääästöistä kiinni muuten menny läpi, mietiskelin että just sitä katsastuksessa mitattuja päästöjä kun kone oli kylmä kun alotti mittaukset ja vähittellen tippui kun alko olee kone lähemmäs normaalia lämpötilaa ni hc veteli 70-106 väliä mut ukko lopetti mittaamisen ja merkkas paperiin 115, et saattas kone kuumana mennäkkin läpi

<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-09 17:15 ]</font>
tertsi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Lämpimyys ja kärsivällisyys auttaa.
Tuntuu siltä, että Varsinaisessa katsastuksessa olin lähinnä oikeita arvoja, räpellys ja poppakonstit vaan saattaa pahentaa tilannetta.
No voihan se Lambda-anturi mennäkin sattumalta juuri tämän viimeisen kuukauden aikana, ja jos se menee, niin taitaa KAT:tikin olla vaarassa.
betsynukko
'Admiral'
'Admiral'

jep.. mutta eipä sieltäkään neuvoa antavaa tullut, aluksi sanottii että vaiha muut eka ennen ku rupeet kattia vaihtelee, ja katissahan se pahin vika olikin ku oli pönttö tyhjä :grin:
ei tossa muuttunu mikää minkää osan vaihossa ja vasta egr:n poisto käytöstä auttoi nykimiseen
tertsi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Lambda-anturi vaihdettu, yläkierrokset edelleen metsässä, aikoivat katsoa ensi viikolla sytytystä.
betsynukko
'Admiral'
'Admiral'

itse sain päästöt läpi oli tippunu puolella,
ajoin ite tankin tyhjäksi melkee ja pistin 2l jäänestoa, ja putsarin otin pois, ja niin ajelin jonkun aikaa, onks sulla siinä autossa sitä egr:ää jos on niin tuki se, sekin saatto vaikuttaa noihin omiin päästöihin, kun tippui niin reilusti tosin virran jakajassa on jotku merkit toinen merkki jonkun itse tekemä ni laitoin senkin siihen kohalle, saattaa se siitäkin johtuu ,.kävin eräällä pajalla espoossa mittaamassa, vaikutti aika pätevältä, veloitti kylläkin 15€ mutta ei ollut jonoja,
tertsi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Minkä niminen paikka Espoossa?
Säädeltiin itse eilen sytytystä, oli varmaan vähän aikaisella, tuntuu nyt virkummalta.
Täytyy katsoa se EGR-juttu.
betsynukko
'Admiral'
'Admiral'

joku autopaja vänskä tai vastaava.. mulla on autossa käyntikortti,voin pistää tiedot siitä paikasta kun tuun koneelle uudestaa, osotteen ja puh.nron,

lisätty:löyty netistä tiedot siitä elikkä tossa
Autopaja Vänskä
Lukkarinojantie 5
02740 Espoo
Puh 09 8632560
itse menin sinne pihaan suoraa soittamatta, se vissiin auki johonkin 16-17 saakka,

<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-11 12:44 ]</font>
betsynukko
'Admiral'
'Admiral'

mites sulla homma edistyy?
ite alan kyl koht saada tarpeeks opelista . tänää meni jakopäähihna..

<font size=-1>[ This Message was edited by: betsynukko on 2004-08-13 18:09 ]</font>
tertsi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Joo, soittivat juuri huoltikselta,
päästöt nyt kunnossa.
Tekivät 3 h töitä, mutta veloittivat 1 h työtä +osat +printti =84e, ihan kohtuullista.
Varsinainen vika korjautui juuri tuolla EGR:n tulppauksella, harmi etten itse muistanut heille sitä mainita tai tehdä itse.
Haluatko ostaa Tämän? Hitsata vielä tarvitsisi pohjaa ja käydä katsastuksessa sitten uudelleen.
Vastaa Viestiin