Eli miten tapahtuu käytännössä? Katselin että lasit ovat kiinni jollain pulteilla joita on monta kappaletta. Mitä sen jälkeen kun pultit on irroitettu, lähteekö ikkuna irti ihan painamalla? Miten tiivisteet uudestaan paikalleen, onko paha homma? Tarvitsenko lasin irroitukseen / takaisin laittamiseen mitään erikoistyökaluja?
No en nyt tiiä mikä auto oli kyseessä, mutta farkku a omegassa on nuo takasivulasit myös pulteilla kiinni. Se lähtee ihan vaan ottamalla mutterit irti ja työntämällä lasi+tiiviste pois.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Niin perkele, on monta kertaa tainnu unohtua mulla maininta että mikä auto on kyseessä Eli calibra on kyseessä. Onko ne tiivisteet paha saada takaisin, vai meneekö ihan vaan "sovittamalla"?
Nyt kun tarkemmin katsoin, niin ikkunan ympärillä on aika kova tiiviste, melkeen kuin muovia olisi, sitten siinä yläpuolella koko katon leveydeltä menee pehmeämpi kuminen tiiviste. Eli miten näitten kanssa tulisi menetellä että saisi oikeaoppisesti irti ja takaisin?
On 2004-08-09 00:57, tuomas20 wrote:
Nyt kun tarkemmin katsoin, niin ikkunan ympärillä on aika kova tiiviste, melkeen kuin muovia olisi, sitten siinä yläpuolella koko katon leveydeltä menee pehmeämpi kuminen tiiviste. Eli miten näitten kanssa tulisi menetellä että saisi oikeaoppisesti irti ja takaisin?
Oikeaoppisesta en tiiä, mut helposti irtoo, kun vähän vasaralla kopauttaa
Koitin itse kysyä takasivuikkunan tiivisteitä Calibraan ja selvisi, ettei niitä saakaan erikseen vaan tulee ikkunan kera paketissa.
Näkyy nuo alkuperäiset jo kovettuneen auringossa vuosien varrella, eli menee vaihtoon...
Minullakin oli kovettunut aika pahasti, eli ei taida pahemmin kannattaa lähteä irrottelemaan niitä enää? Ettei sitten hajoa tiivisteet käsiin? Millä tavalla olisi järkevintä pistää tummennuskalvoa takasivulaseihin kun paikallaan sitä on vähän vaikea pistää, tosin minulla oli sivupahvit paikallaan...helpottaisikohan jos ottaisin ne pahvit irti?