Olen aikeissa hommata 60/40 alustasarjan ja vähän huolettaa että kuinka matala autosta tulee, ts. onnistuuko katsastus.
Eikös pykälien mukaan raja auton matalimmasta kohdasta ole 8cm...?
Riippuu tietysti sarjan merkistä että kuinka paljon putoaa, tässä tapauksessa FK-Automotive AKX, edullinen kun on.
Jos jolla kulla on autossaan kyseinen madallus niin olisin kiinnostunut kuulemaan miten katsastuksissa on käynyt.
Sarjan mukanahan tietysti tulee TUV-todistus...
Ja autohan oli Astra G 3d -98.
Astra -98 madallus
60mm milliä madaltavaa alustaa et saa sinne laittaa, vaikka auto ei madaltuisikaan sillä kuin esim. 40mm. Raja taitaa olla nykyään 51mm.
Itse näytin tuv- lapun, missä luki -60mm ja sitten vasta konttorilla vääntö alkoi. Piti todistaa kirjallisena merkkiliikkeen kautta paljon auto on todellisuudessa madaltunut ennen kuin tuli leima.
Itse näytin tuv- lapun, missä luki -60mm ja sitten vasta konttorilla vääntö alkoi. Piti todistaa kirjallisena merkkiliikkeen kautta paljon auto on todellisuudessa madaltunut ennen kuin tuli leima.
Mielestäni tuv papereissa ei näy kuinka paljon sarja madaltaa lukee vain mihin autoon kyseinen sarja on tarkotettu.On 2004-08-11 14:10, Supikoira wrote:
60mm milliä madaltavaa alustaa et saa sinne laittaa, vaikka auto ei madaltuisikaan sillä kuin esim. 40mm. Raja taitaa olla nykyään 51mm.
-
astrailija
- 'Kadett'

Kyllä ainakin mun f astra meni leimalta läpi 60/40 madalluksella ja juuri tuolla kyseisellä FK AKX sarjalla..maavaraa on edessä noin 10cm..matalin kohta oli kuitenkin putkiston loppu osa josta maavara oli n.8 cm...ja tosiaan läpi meni!
Ja jos en oo ihan väärin ymmärtäny nii se 51mm katotaan "koko madalluksesta" eli 60/40 madallus olis niinku 100mm ja siitä puolet eteen ja puolet taakse on 50mm!
<font size=-1>[ This Message was edited by: astrailija on 2004-08-11 14:26 ]</font>
Ja jos en oo ihan väärin ymmärtäny nii se 51mm katotaan "koko madalluksesta" eli 60/40 madallus olis niinku 100mm ja siitä puolet eteen ja puolet taakse on 50mm!
<font size=-1>[ This Message was edited by: astrailija on 2004-08-11 14:26 ]</font>
jousituksesta saa madaltaa max 51mm (akselikohtaisesti)
jos auton on tehdasmadallettu on 60mm sarja oikeasti 40-45mm
sen sijaan perusmalliin ei Suomessa sellaista virallisesti saa laittaa
osassa TUV-lappuja lukee madallus tarkemmin, osassa vain esim noin 35mm
TUV-lappuja ei tarvitse esittää muutoskatsastuksessa jos auto ei ole EY-tyyppihyväksytty (eli on vanhempi kuin osittain 1.1.96/kaikki 1.1.98)
muutoskatsastus sen sijaan on aina pakollinen
tarkemmin tuolla:
http://www.prostreet.fi/tekniikka-ohjee ... minen.html
jos auton on tehdasmadallettu on 60mm sarja oikeasti 40-45mm
sen sijaan perusmalliin ei Suomessa sellaista virallisesti saa laittaa
osassa TUV-lappuja lukee madallus tarkemmin, osassa vain esim noin 35mm
TUV-lappuja ei tarvitse esittää muutoskatsastuksessa jos auto ei ole EY-tyyppihyväksytty (eli on vanhempi kuin osittain 1.1.96/kaikki 1.1.98)
muutoskatsastus sen sijaan on aina pakollinen
tarkemmin tuolla:
http://www.prostreet.fi/tekniikka-ohjee ... minen.html