puhkiruostuneet helma ja lokasuojan kaari.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
vlaitila
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vlaitila »

Olen tässä kesän ajan aina välistä laitellut tuota 90-vuoden e-kadettiani kuntoon parempaan. Muutamia näkyviä ruostekohtia olen korjannut ja alkaa olla jo selvää että miten niiden kanssa kannattaa menetellä. Nyt tuli kuitenkin sellainen ongelma eteen että ei ilman neuvoja pääse eteenpäin.

Ongelmana on siis laajat ruostuneet alueet auton sivuhelmassa (takarenkaan edessä) sekä lokarin kaaressa saman takarenkaan yläpuolella. Molemmat kohdat ovat pintapellissä. Otin kyseisistä kohdista ruostetta hieman rälläkällä pois ja paljastui, että takaaressa pintapellin takanakin olevat pellit ovat vahvasti ruosteessa.

Mitähän tässä nyt sitten kannattais alkaa tekemään? Epätoivo meinaa väkisinkin iskeä. Budjetti ei anna myöten kovinkaan suurelle rahanmenolle joten liikkeessä korjauttaminenkin kannattaa unohtaa. Mitä peltejä pitäisi ostaa korjausta varten? Voiko/pitääkö pellit hitsata paikoilleen? Ruostuvatko hitsaussaumat maalin läpi vuoden sisällä niinkuin kaveri pelotteli? Miten suojaan toisen puolen pellistä hitsauksen jälkeen?

Löytyykö jostain lähteestä hyvää opasta tällaisiin peltitöihin. Oppimisen halua ja innostusta löytyy, rahaa taas ei.

Terveisin Ville.
Kyde
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kyde »

Itsellä oli Vectrassa juurikin samanlainen remontti. Etuovessa ruosteen tekemiä reikiä, kuten myös toisessa helmassa. Myös toinen takakaari oli 15 sentin matkalta ruostunut muodottomaksi.

Opiskelijan/kesätyöläisen budjetilla olin liikkeellä. Aluksi hiekkapuhalsin kaikki ruosteet pois. Sen jälkeen sinkkimaalia reilusti puhallettuihin kohtiin. Tämän jälkeen reiät ovessa ja helmassa peittoon lasukuidulla. Takakaaren tein myös lasikuidusta. Lasikuidun päälle pistin lasikuitukittiä, jonka jälkeen helvetinmoinen hionta ja jälleen sinkkimaalia.

Lopuksi hionta tonnisella paperilla ja päälle maali ja lakka (tutun maalarin toimesta). Vielä viimeiseksi helmat täyteen öljyä. Kaikkine tarvikkeineen budjetti pysyi noin 150 €:ssa.

Edelliseen autoon tein saman homman, eikä ainakaan seuraavan vuoden aikana alkanut mistään kukkimaan uudestaan.

Tämä siis minun hyväksi ja halvaksi toteama systeemi. Enemmän ymmärtävät/osaavat kertokoot paremman tavan.
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

On 2004-08-13 11:51, Kyde wrote:
Itsellä oli Vectrassa juurikin samanlainen remontti. Etuovessa ruosteen tekemiä reikiä, kuten myös toisessa helmassa. Myös toinen takakaari oli 15 sentin matkalta ruostunut muodottomaksi.

Opiskelijan/kesätyöläisen budjetilla olin liikkeellä. Aluksi hiekkapuhalsin kaikki ruosteet pois. Sen jälkeen sinkkimaalia reilusti puhallettuihin kohtiin. Tämän jälkeen reiät ovessa ja helmassa peittoon lasukuidulla. Takakaaren tein myös lasikuidusta. Lasikuidun päälle pistin lasikuitukittiä, jonka jälkeen helvetinmoinen hionta ja jälleen sinkkimaalia.

Lopuksi hionta tonnisella paperilla ja päälle maali ja lakka (tutun maalarin toimesta). Vielä viimeiseksi helmat täyteen öljyä. Kaikkine tarvikkeineen budjetti pysyi noin 150 €:ssa.

Edelliseen autoon tein saman homman, eikä ainakaan seuraavan vuoden aikana alkanut mistään kukkimaan uudestaan.

Tämä siis minun hyväksi ja halvaksi toteama systeemi. Enemmän ymmärtävät/osaavat kertokoot paremman tavan.
Lasikuitu veneisiin ja pelti autoihin.... :roll: Eikä pelti mitään maksa, aina löytyy joku tuttu jolta löytyy kemppi ja taitoa... Kadetin kauheat vauriot paikkasin motonetin pellillä hintaan 25€, massat päälle.. :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vilderi on 2004-08-14 22:26 ]</font>
Vastaa Viestiin