Opel Astra huippu nopeus?
Ei taida olla 8v ja 16v paljon ero huippunopeudella ja mitä edes sillä tekee kun suomessa ei saa ajaa edes niin kova!
PS Mulla olisi yksi laitetty astra myytävänä
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Kyllä autossa kulkua tarvii olla !!! All show , no go meininki on aika masentavaa. Eikä vedetä herneitäOn 2002-10-02 19:57, Markus_J wrote:
Ei taida olla 8v ja 16v paljon ero huippunopeudella ja mitä edes sillä tekee kun suomessa ei saa ajaa edes niin kova!
75 hv ja 125 Nm vastaan 100 hv ja 150 Nm, eiköhän tuo jotain vaikuta jo huippuihinkinOn 2002-10-02 19:57, Markus_J wrote:
Ei taida olla 8v ja 16v paljon ero huippunopeudella
Onhan kasivenaisesta toki tuo 100 hv versiokin, joka sekin tosin häviää vännössä pitsikantiselle, 135 Nm vastaan 150 Nm. Niillä ei kuitenkaan liene isoja eroja huipuissa.
Ja onhan niitä vielä 82 hv (muistaakseni) kasivenainenkin ruiskukone...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2002-10-03 09:03 ]</font>
Omani 16v tomaatti otti kolmosella n.180 ja nelosella ei enää jaksanu/viittiny vinguttaa. tosin sen jälkeen ku ajoi parkkiin ei kierrokset laskenu alle kolmen tonnin eikä auttanu vaik sammutin koneen ja käynnistin uudestaan, kierrokset pomppas heti kolmosen kohdalle. siinä mä olin joku 10 minsaa parkis ja käynnistin uudelleen niin sit se oli taas normaali. mikähän siihenkin tuli??
Jos tuning kitillä tarkoitat korisarjoja niin ainakin completos motorsport finland myy niitä: http://www.completos.fi ja ilmeisesti myös sutii oy: http://www.sutii.com, ja miten lie pro&street(?): http://www.prostreet.fi. Completoksella on kyllät hinnat aika pirun suolaisia, että kannattaa kysellä varmaan sutiilta ja prostreetiltä...
Kaverin kans kokeiltii samaa 16v.laitosta ja tasan 188 tuli mittarin mukaan, hyvin pitää tehdas lupauksensa,eikä turhaan lupaile liikojaOn 2002-10-02 23:01, tommyt wrote:
1.6 eco luvattu 170 mutta ei mennyt kuin 165 mittarin mukaan ja kauan sai odottaa.
PAH! 164km/h pitkän huuvattamisen jälkeen!Ompa aika laiska, kun omalla 1.3s E kadetil saanu 197km/h mittariin![]()
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Kannattaa suhtautua melkoisen suurella varauksella noihin mittarin näyttämiin huippunopeuksiin. Omassa Corsassani mittarivirhe oli 80km/h ja 120km/h nopeuksilla 8% GPS:llä mitattuna. Jos tuo sama prosentti pitää paikkansa tuolla 200km/h, niin todelliseksi nopeudeksi jää vain 184km/h, joten se niistä 200km/h huipuista. Eikä tuo 8% heitto ole Opeleissa varmaankaan edes mikään maksimi; muistaakseni jossakin Kadettissamme oli noin 10%. Ilmeisesti uudempien Opelien mittarit ovat huomattavasti tarkempia kuin 15 vuotta vanhojen, mutta ei niihinkään kannata kovin sokeasti luottaa, ennen kuin on tarkastanut näytön oikeellisuuden esim. juuri GPS:llä aivan suoralla ja tasaisella tiellä. Yksi erittäin tarkka mittauskeino on tietysti myös ajaa poliisin tutkaan niin kovaa kuin auto kulkee, mutta se ei toki välttämättä ole se fiksuin saatika sitten edullisin vaihtoehto, vaikka tarkin olisikin =).
Kyllä pari vuotta vanha 1,6 16V farkku astra kulkee volvon mittarin mukaan 200km/h.
Tulin pari viikkoa sitten päiväs aikaan kun ei ollu paljon liikennettä hesasta lahteen päin vollella ja tuli kokeiltu tuollainen astra. En päässyt ohi, mutta ei astrakaan karannut. Niin ja volle oli 740 turbo diesel.
Tulin pari viikkoa sitten päiväs aikaan kun ei ollu paljon liikennettä hesasta lahteen päin vollella ja tuli kokeiltu tuollainen astra. En päässyt ohi, mutta ei astrakaan karannut. Niin ja volle oli 740 turbo diesel.
En kyl menis ainakaan luottaa noitten vanhojen autojen mittarinopeuksiin kovin paljoo. Yks tuttu ajo 1.3s kadett E:llä mittariin n. 170km/h ja tietenki oli poliisi setä tien vieressä tutka kädessä. Tutka oli näyttänyt just hikisesti 140km/h.
Eikä mun oman vectran mittarikaan nyt niitä maailman tarkimpia oo.
Eikä mun oman vectran mittarikaan nyt niitä maailman tarkimpia oo.