Vectra-B II 2.6L moottori "nirskuttaa"

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

Onko kellaan kokemusta 2.6 litrasen V6 moottorin narisemisesta? kuulostaa niinkun hihna kitisis tai laakeri mutta pulssittain, ei koko aikaa. takuutyona ovat vaihtaneet laturin, 3 tension pulleys ja vesipumpun eli melkein kaikki mita pyorii moottorin oikealla puolella. kuulostaa enempi kitisevan tyhjakaynnilla. mekaanikot taalla kertovat etta hihnankiristajan laakerit temppuilee joskus mutta nyt on kaikki vaihdettu uusiks ja silti kitisee. on katottu ettei ole naapurin kissakaan siella pyorimassa.
Hanski
Wirkku
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Wirkku »

Olen huomannut tuon saman äänen, mutta pelkästään käynnistäessä autoa... Joten olen luokitellut sen ooppelin aamutervehdykseksi :smile: Mulla ei ainakaan vielä tyhjäkäynnillä huuda, saatikka sitten ajaessa...
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Itsellänikin kylmällä kun käynnistää, niin kuuluu sellanen vinkasu. Muuten lähtee tosi nätisti käyntii. Viime talvena seisoi viikon ulkona -20c pakkasessa ja lähti ensimmäisellä väännöllä käyntiin.
ämvee6
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ämvee6 »

Viime viikonloppuna just metsästelin samaa vikaa. Mulla se tosin kuului vain koneen ollessa lämmin.

Otin ensiks moniurahihnan pois ja kone käymään. Sama nirskuti nirskuti ääni vaan kuului... ja jakopää auki. Ei löytyny löysiä mistään P.rkle. Kopan tiivisteessä oli pari kohtaa johon oli remmi hiukka hieronut.

Koppa takas paikalleen ja kiinnitysruuvit löysälle ja kone muuten nippuun ja käymään. Koneen käydessä koitin liikutella koppaa eri kohtiin ja välillä kiristellä paikoilleen, vaan eipä päässyt äänestä eroon...(taitaapa olla tarkempi tehdä kuin remmin vaihto)

Tästä erittäin v...uuntuneena raotin koppaa ja turvauduin viimeiseen konstiin. Ruiskutin remmin selkäpuolelle silikonispraytä ja jonkin ajan päästä nirske loppui.

Pieni määrä ei liene kovin vaarallista, mutta ei tätä toimenpidettä voi suositellakkaan...
vesa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja vesa »

Mullakin on joskus käynnistyksen jälkeen nirissyt vähän aikaa tuo V-6:n. Yhessä toisen merkkisessä autossa oli tuota nirinää, vaikka siinä oli vasta vaihdettu jakopään hihnankiristimet ja laturin hihnankiristin sekä molemmat hihnat eli jako ja laturin hihna. Jonkin aikaa vikaa etsittiin, ja loppujen lopuksi vika johtui laturin hihnasta. Se oli vaan jotenkin sellaista kumiseosta joka ääntää helposti.
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

Kiitos, nayttaa olevan samanlaisia kokemuksia siella eika fixia loydy. taitaa olla se hihnan aiheuttamaa, tosin mulla on uus hihnakin siina. ei uskalla ihan silikonia laittaa mutta entas pikkusen kynttilan vahaa? muistan aikoinaan, siihen vanhaan aikaan, faija laittoi hartsia hihnaan kun kitisi, olin silloin ihan snadi kundi. joppu kitinat.
Hanski
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Italialaiset EI OSAA tehdä kumia. Kitisee, hapertuu, murenee ja hajoaa. (todistettu fakta)
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

mv6 nirskuttelee myöskin... tehnyt sitä reilu 120tkm :wink:
Vastaa Viestiin