Voihan vee..konepellin korjautuksen kustannukset??

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Eli yön saldo:
Kaksi nyrkin aiheuttamaa klommoa konepellissä, ei siis huonommin voi enää mennä..
Paljonkohan tulee korjaaminen maksamaan? Tekijä tiedossa ja täyttelen kohta netin kautta rikosilmoituksen..
Korvaakohan vakuutus tommosta tapahtumaa? Paljonkohan maksaa uusi konepelti vai saakohan ton jossain korjaamolla oikaistua virheettömäksi?
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Vakuutusehdoista luin tämmöisen kohdan:

"Korvausta ei vakuutuksesta suoriteta, jos teon suorittaja on ollut vakuutuksenottaja tai häneen, yleisten sopimusehtojen kohdan 8 mukaisesti, samaistettava henkilö taikka heidän tietäessään tai läsnä ollessaan, joku toinen henkilö."

Tarkoittaako tuo viimeinen pätkä sitä että kun olin itse paikalla ja näin tapahtuman niin vakuutus ei korvaa?? Eihän siinä olisi mitään järkeä..sama kohta on jokaisessa kohdassa..jos autoa esim. varastettaisiin ja saisi hepun kiinni itseteosta niin vakuutus ei korvaisi koska itse on ollut läsnä?? Voisiko joku valaista tota, ymmärränkö koko tekstin ihan väärin?

Niin ja nyt on rikosilmoitus tehty..saa nähä miten käy..
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Ei tietenkään korvaa, jos vahingon tekijä on tiedossa ja tunnustaa tekonsa ja vakuutusyhtiö on tietoinen tästä.
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Eikös se vahingontekijä joudu korvaus vastuuseen sit...
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Viimekädessä vahingon tekijä maksaa.
Se tosin taitaa vaatia käräjöintiä, jos ei vapaaehtoisesti maksa.

Tosta ehtolauselmasta sain ainakin sen kuvan, jos olet itse ollut paikalla, ni eivät korvaa.
Oisit estänyt ite sen vahingon.

Vaikka vakuutus sen korvaisi.
Haastaisi vakuutusyhtiö todennäköisesti vahingon tekijän oikeuteen ja perisi häneltä aiheutuneet kulut.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Huhhu, näet että joku pöllii autoasi, hakkaat kaverin pesäpallomailalla muussiksi -> et saa vakuutuksesta korvausta tyypin rikkomasta autosta ja joudut itse maksamaan korvauksia tekijälle....

Tosin kun oma autoni varastettiin, kävin asemalla poliisisetiä katsomassa, selkeästi rivienvälistä luin että tyypillä on aika pitkä rekisteri, ja katsovat sormien läpi jos käyn "moikkaamassa"..
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Poliisista tuli soitto ja pitäis jutella vakuutusyhtiön kanssa maanantaina..
Mitäs jos tekijä kiistää teon? Korvaako vakuutusyhtiö tämän ja itse maksan omavastuun ja perin sen sitten tekijältä? Meneepäs monimutkaiseksi..mitäs jos tekijä on varaton? Tekijä on alle 18-vuotias joten korvaavatko tekijän vanhemmat? Tuleeko tekijälle rikosrekisteriin merkintä?
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin miten tää nyt käytännössä menee ku pitäis saada selville tarkka summa konepellin korjauksesta? Käytänkö auton jossain vakuutusyhtiön tarkastajan luona vai ajanko auton johonki peltipajaan joka tälläsia hommia tekee? Kuka laskuttaa tekijää vai korjataanko auto vasta sitten kun on tehty arvio korjaussummasta ja rahat oon saatu tekijältä? Viisaat neuvot ovat nyt tarpeen..
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Siinä on kaksi tietä.

Jos tunnet tekijän(päättelin huolesta rikosrek.suhteen) sopikaa keskenänne, halvimmaksi tulee kun käyt näyttämässä autoa jossain pajalla ja kysyt tarjousta. Tämä on kaikille edullisin ratkaisu.

Jos tekijä rupeaa hankalaksi, jätä asia viranomaisten hoidettavaksi, eli arvio vaurioista raskaimmanpäälle ja korvausvaatimus viranomaisille, kun olet jo sen rikosilmoituksenkin tehnyt, niin asian pitäisi lähtä rullaamaan.

15v. vastaa omista toilailuistaan.
Vastaa Viestiin