C kadettiin turbo?(onks kellään?)
Mikäs se tehokkain nyt sitten on toi 2.0e 115hp?On 2002-10-04 08:13, MikkoV wrote:
Jyväskylässä on joskus kauan aikaa sitten (10v) ollut keltainen turbo C-kasetti. Että kyllä joku on sellaisen tehnyt. Lupiahan ei tarvitse enää jos ei ylitä tehoissa 20% mallisarjan tehokkainta, ainoastaan tehotodistus.
-Mikko
Mikäli oikein olen ymmärtänyt, tuo 115hp on se GSE kadetti 20EH koneella. Siinä muistaakseni oli jotain erikoista etukelkassa eikä sellaista saa käytännössä mistään. Eli vertailumallina käytetään 110hp 20E tai 100hv 20S kai..
Korjatkaa toki jos väärässä olen.
Taitaa prosentit karata kun 1200:seen pistää isompaa tekniikkaa..
Korjatkaa toki jos väärässä olen.
Taitaa prosentit karata kun 1200:seen pistää isompaa tekniikkaa..
-
kadett2.0i
- 'Senator'

Joo elikä sitä verrataan siihen 110 hevoseen, eli +20% on 132hv. Lupiahan sille turbolle et saa, mutta turbon laittoa verrataan koneen vaihtoon ja jos kerran vaihdat siihen kadettiis 2.0 tekniikan, niin silloin sulla menee ne prosentit jo siinä, eli siitä turbosta niitä ei enään uudestaan mene. Sen tekniikan vaihdon yhteydessä joudut tekemään ka katsatuksen, koska prosentit menee yli 35 ja se maksaa noin 500e. Sitten kun meet sen turbon kans konttorille, niin tarvit tosiaan sen penkki lapun joka todistaa, että ne tehot on sallitun rajoissa. Toivottavasti puhuin edes suurin piirtein totta, korjata saa.
Iso työ on... itselläni noin kk sitten leimattu isotekniikka kadetti ja kyllä oli yhtä näpertämistä, kannattaa selvittää asiat kats. konttorilta eikä täältä jos tosissaan vaihtaa sitä tekniikkaa.On 2002-10-03 22:35, Cturbo wrote:
Onko kellään täälä c kadetis turbo konetta
Mulla on 1.2s kadetti ja nyt haluun sinne tehoja eli toi turbokone on nyt pyörinyt mielessä.
Eli onks kukaan saanu lupia 2.0turbolle c kadettiin?
Jos on niin miten? Ja millä tehoilla?
Vaihtoon vaan menee paljon muutakin kuin vain nuo mainitsemasi osat, eli prosentit kyllä menevät yli 35:n. Listastasi puuttuu ainakin tuo etukelkka, jouset ja iskarit.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- opelmeister
- 'Senator'

Kadetin tapauksessa tarvii vaihtaa myös etuakseli ja taka-akseli jarruineen. Menee prossat yli, riittävästi. Kadetin isot akselit tosin ovat kortilla 
ps. Katsastusmiehen mielipide:"En näe mitään syytä miksei B-Asconan akseleita voi käyttää sovellettuina Kadetissa..."
ps. Katsastusmiehen mielipide:"En näe mitään syytä miksei B-Asconan akseleita voi käyttää sovellettuina Kadetissa..."
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Akselit saa tosiaan ottaa toisestakin autosta, vaatimuksena on että luovuttaja-auton akselimassat ovat riittävät. Tukivarsia ei saa tehdä itse, mutta korikiinnikkeet on luvallista tehdä itse. Kiinnikkeiden lujuudesta pitää pystyä tarvittaessa antamaan selvitys ja hitsaamisessa käytettyjä lisäaineitakin voidaan kysellä.Katsastusmiehen mielipide:"En näe mitään syytä miksei B-Asconan akseleita voi käyttää sovellettuina Kadetissa..."
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
kadett2.0i
- 'Senator'

Kokemuksella voin sanoa, että kyllä ne % menee yli 35 ja se vi***taa maksaa se melkein 500e. Oon kans nähny kadetteja b asconan taka-akselilla. Muutenhan se on jees, mutta kun on liian leveä. Itselläni on gt/e:n etupää ja takapäästä en oikeen vieläkään ole varma mistä on, mutta leveys on oikea, ei ole kadetin oma.