X20XEV nakuttelee edelleen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Nyt on ihme vika päällänsä tossa 2 litran x20xev ekotekki pannussa. Veto päällä kone nakuttaa, mutta ei automaattiryyppy päällä, eikä myöskään vikatilassa. Voisiko nakutustunnistin tai joku muu vedellä viimesiään?

E: otsikkoa modattu

<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2004-09-07 01:12 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2004-09-21 11:59 ]</font>
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Kun pakosarja on halki tai tiiviste vuotaa pitää kone kivaa rallatusta joka erehdyttävästi voi kuullostaa nostajien kolinalta.Mulla paukku pakosarja 150tkm kohdalla ja mitä ny oon täältä lukenu en todellakaan oon ainoa.
Juttelin yhen tutun opel asentajan kanssa x20xev öljyistä ja sen mielipide oli se ,että tossa kannattaa käyttää 0w40 ja vaihtoväli n.7000km niin ei pitäs nakutella.
Toi keskustelu siis lähti siitä kun kerroin ,että mulla on koneessa 9000km ajetut castrolin rs öljyt ja jo rallattelee käynnistyksessä.Käsittääkseni nakutustunnistin antaa viallisena sitä niin tuttua vikavaloa :smile:
Ilmottele jos/kun vika selvii.
E:Joo sori en lukenu kunnolla eli pelkästään ajossa nakuttaa.Veikkaan edelleen pakosarjaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-08-26 08:13 ]</font>
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mulla täl hetkel kilsoi mittarissa 170000, noin 20tkm se on tuota ääntä pitäny.. Joo se kuulustaa sellaselta rällätykseltä tai miten sen ny ilmentäs.. lämpösenä ei niin paljoa, eikä sillon jos kierroksia on yli 3000.. Onko sun autosta korjattu tuo vuotava pakosarja? Edittiä, tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ihmeempää, mutta kun siitä antaa kaasua niin rallattaa ja kun kiekat menee yli 2000 ääni häipyy.

<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2004-08-26 11:17 ]</font>
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

99% varmasti pakosarja halki tai tiiviste vuotaa pinnapultin poikkeamisen takia.
Kato toi pakosarja vuotaa topikki siel on just ollu juttua tosta projektista.
Ota pakosarjan "lämpöeristesuoja" pois ja kokeile "puhaltaako" pakosarjan kulmilta vaikka siten ,että tukit pakoputken.Joo multa toi sarja on vaihdettu ja osaan jonkun verran neuvoa siinä hommassa jos tarvii.
Leon FR 20vt
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Jeps, mä irrotan sen lämpösuojan ja tutkin pakosarjaa, kyselen sitte taas lisää..
B-Type
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja B-Type »

Mulla X16XEL rallattelee/nakuttelee vain lämpöisenä. Kylmänä ei pitele ääntä, vain kun kone on lämmin.
Sanoivat yhdellä ei-opelin pajalla, että ääni tulee ennen ilmafiltteriä olevasta imuilmaputken syöttöaukosta.
Vai antaakohan nyt pakosarjan tiiviste/pultit periksi, kun pakokaasut niitä lämmittelevät? Entä voisiko pakosarja olla sen verran halki, että kylmänä ääni ei kuulu, mutta lämpimänä alkaa nakutus kuulumaan lämpölaajenemisen takia?

Edit: Unohdin mainita, että rallatus/nakutus kuuluu pääasiassa vain tyhjäkäynnillä. Ajossa ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, paitsi Ekotekin perinteiset sammakon kurnutukset...

<font size=-1>[ This Message was edited by: B-Type on 2004-08-26 17:21 ]</font>
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Ei näkyny pakosarjassa mitään tavallisuudesta poikkeavaa mutta täytyy vielä tutkia sekin tarkemmin. Tuli tuossa vain mieleen, että voisikohan sytytys olla jotenkin pielessä, koska tyhjäkäynniltä kaasua laittaessa ääni muistuttaa melkein kilkatusta ja kun lähtee ajamaan ääni muuttuu nakutuksen tyyliseksi.
Perhana, mikähän tossa häikkkää?
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

mullakin on toi 20xe alkanu nakuttaa, tosin häviää ku ajaa n.5km... mut ennen nakutti vaan 15s mut välillä oikein hävettää nykyään laittaa käymään ku kuullostaa ihan joltain nokivasaralta... :sad:
leevi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja leevi »

Kun nyt puhetta asiasta ni itellä Vectra X20XEV nakuttaa vain kylmänä!!! Koneen ollessa lämpöisenä, en kyl ole moista ääntä viel kuullu... miten lie sit!!
Turre
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Turre »

Mullaki nakuttaa C18NZ:ta tyhjäkäynnillä kylmällä koneella, ajaessa ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja kun kone on lämmin niin nakutusta ei kuulu..

Olen myös sen havainnut että kun autoa kylmänä tyhjäkäynnillä käyttäessä painaa hieman kaasua niin se nakutus vaimenee, joten voisiko olla siis että ennen kuin öljyt lähtee kunnolla koneessa kiertoon niin se sen aikaa nakuttaa?
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kuluneet nostajat nakuttavat kylmänä.
Tomba--Vectra-97--
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Tomba--Vectra-97-- »

Onkohan mulla samoja ongelmia kun tuntuu että rallattaa ja kun kävin katsastamassa niin happi(o2) arvo oli tyhjäkäynnillä melkein puolet yli sallitun muuten ei moittimista pakokaasu arvoissa. Kone on x20xev.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Äänen ei pitäs tulla mun tapauksessa nostajista, koska ne on vaihdettu uusiin n.2000km sitten. Öljynä on Castrolin 5W40. Nyt oon laittanu 98 tankkiin 95 sijasta, eikä ääni ole muuttuunut mihinkään.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Tänää selvis jotain uutta. Ääni ei oo riippuvainen koneen lämpötilasta, vaan ilmeisesti sytkäpuolella tai seoksissa on häikkää. Kun automaatti ryyppy on päällä ei nakuta/kolista, vaikka kone on kuuma. Se viittaa, että mekanista vikaa ei oo.

Mistähän tota vikaa lähtis ettimään?
Tulpanjohot ja tulpat menee ekna vaihtoon, sitten lambdan tutkailu. Mitäs sitten kannattaa tsekata? Edittiä: HC arvo on 47, eikös se ole vähän epätavallisen korkea?
Otsikko muutettu.

<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2004-09-07 01:13 ]</font>
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Hö, eikös kellään ole mitään vinkkejä asiaaan?
Vastaa Viestiin