Minkänlaisista antureista ja tunnistimista ajotietokone ottaa tarvittavat tiedot.nopeuden varmaan abs antureista, entäs bensankulutuksen? onko siellä suuttimien luona jotkut vermeet mitkä mittaa bensanvirtausta suuttimelle. Mitä osia kuuluu ajotietokoneen asennukseen?
Entäs vakionopeuden säädin, onko siellä kaasuvaijerin luona joku askelmoottori joka säätelee kaasunkäyttöä itse nopeuden vaihtuessa vai miten se toimii? ja mitä osia kuuluu vakkarin asennukseen?
tärkein(?) unohtu.. kyseessä on a mallin omena.
<font size=-1>[ This Message was edited by: daa on 2004-08-31 03:42 ]</font>
ajotietokoneesta ja vakionopeuden säätimestä
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Nopeus tulee aivan vaan laatikolta ja niissä malleissa joissa on vielä nopeusmittari vaijerilta niin mittaristosta tulee kuitenkin sähköisessä muodossa matka/nopeustieto.
Tuota olen joskus ihmetellyt että kun kytkentäkaavioon on piirretty joku polttoaineen virtausmittari, mutta oikeasti mitään sellaista ei ole, vaan kulutus lasketaan aivan vaan suuttimien aukioloaikojen perusteella.
Jos alkup. cruisen laittaa niin siihen kuuluu viiksi, johtosarja, katkaisin kytkinpolkimeen, ohjainboksi ja servo konehuoneeseen. tuo servomoottori sitten vääntää kaasua sitä mukaa kun nopeus vaihtelee. Ja alkuperäisen kaasuvaijerin rinnalle tulevalla vaijerilla se siis toimii.
Tarvikecruisessa ei muuta eroa yleensä ole kuin että joutuu asentamaan erillisen viiksen tai napit johonkin ja sitä erillistä ohjainboksia ei yleensä ole.
Tuota olen joskus ihmetellyt että kun kytkentäkaavioon on piirretty joku polttoaineen virtausmittari, mutta oikeasti mitään sellaista ei ole, vaan kulutus lasketaan aivan vaan suuttimien aukioloaikojen perusteella.
Jos alkup. cruisen laittaa niin siihen kuuluu viiksi, johtosarja, katkaisin kytkinpolkimeen, ohjainboksi ja servo konehuoneeseen. tuo servomoottori sitten vääntää kaasua sitä mukaa kun nopeus vaihtelee. Ja alkuperäisen kaasuvaijerin rinnalle tulevalla vaijerilla se siis toimii.
Tarvikecruisessa ei muuta eroa yleensä ole kuin että joutuu asentamaan erillisen viiksen tai napit johonkin ja sitä erillistä ohjainboksia ei yleensä ole.