g-astran jalkatilassa vettä

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Eli huomasin tossa että kuskin jalkatilassa oli vettä. Siis ihan kunnolla joku 2dl siinä muovin päällä polkimien alla ja lattia muutenkin ihan märkä. Auto ei ole ollu ajossa pariin kuukauteen ja se on vähän vinottain pihassa. Vesi pääsee varmaan sateella jotenkin oven tiivisteiden kohdalta sisään... tiivisteet kyl näyttäis olevan kunnossa mut täytyy varmaan jollain aineella käsitellä jos se auttais.
Kuivasin vedet pois viime lauantaina ja sunnuntaina oli taas saman verran vettä sisällä. Ikinä ennen ei ole vettä löytyny. En kyllä välttämättä ole vaan huomannu.

Onks muilla ollu samoja ongelmia?
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

F-astrassa mulla tuli vettä sisälle tuulilasin ala tiivisteen kautta.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Onko sulla ilmastointi autossa? Jos on niin luultavasti se ilmastointi valuttaa ne "kondensiovedet" sinne lattialle???
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

On 2004-08-31 08:11, TEPE wrote:
Onko sulla ilmastointi autossa? Jos on niin luultavasti se ilmastointi valuttaa ne "kondensiovedet" sinne lattialle???
Joo on ilmastointi. Mutta sitä kun ei ole käytetty pariin kuukauteen... No pian saan auton ajoon niin pääsee paremmin ihmettelemään tota vesi juttua.
mankku
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mankku »

tiivisteet voi vuotaa vaikka ne näyttää kin hyvältä.mulla on Fastrassa sama ongelma. pistin silikoonia ala tiivisteen väliin nyt täytyy vaan toivoa että vedet pysyis ulkopuolella.
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

Farkuissa on joskus vuotanut kattokaiteiden kiinnitysrei'istä sisään, mutta ei sieltä varmaan paria desiä voi tulla edes vuodessa?
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

On 2004-08-30 17:33, Lallevihtinen wrote:
F-astrassa mulla tuli vettä sisälle tuulilasin ala tiivisteen kautta.
F-astran tuulilasi ei ole tiivistelasi vaan liimalasi!
ulkopuolellahan kyllä on semmonen "koristetiiviste" lasinreunan ja korin välissä, mutta lasi on liimalla korissa kiinni. Kyseessä ei ole tehdasvika, vaan kyseinen ilmiö johtuu siitä että ihmiset vaihdattavat tuulilasia kaiken maailman kyläsepillä/nyrkkipajoilla (kun rahaa pitää säästää) ja siten sieltä on jäänyt auringonpolttosuojat pois (vain ammattilasifirmoilla on oikeat myrkyt). Elikkä käytännössä tuulilasit ovat täysin irti ja voivat jarrutuksessa lentää suojatielle. Joten äkkiä johonki "ammattitaitoseen tuulilasifirmaan" liimauttamaan tuulilasi uudestaan sillein että sinne tulee suojaaineet betaprimer ja betaseal!

se toinen postaus:

Silikooni tiivisteen välissä ei auta mitään ja jos se silikooni on jotain muutakuin saniteettisilikonia niin se ruostuttaa kosketuksessa olevia pellipintoja.

Olen hieman nukuksissa nytten, joten kielikukkaset tarkistan huomisella.. nyt petiin. öitä kaikille.

EDIT: Minulta voi kysellä lasi/peili/tuulilasi asioissa neuvoja..tjs

<font size=-1>[ This Message was edited by: StarBreakeR on 2004-09-01 23:38 ]</font>
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ahaa toi oliki mielenkiintonen tieto. En mää ny ihan sata varma oo että se siitä tuli, mutta siltä vaikuttas. Mutta mihis se tuulilasin alareuna "johtaa" että onko mitenkään mahdollista että se vesi olis sieltä tullu? Nii ja mun tuulilasi on niin halkeemia täynnä että se menee todennäkösesti kohta vaihtoon, ainakin jos ei mee katsastuksesta läpi.
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

On 2004-09-01 23:45, Lallevihtinen wrote:
Ahaa toi oliki mielenkiintonen tieto. En mää ny ihan sata varma oo että se siitä tuli, mutta siltä vaikuttas. Mutta mihis se tuulilasin alareuna "johtaa" että onko mitenkään mahdollista että se vesi olis sieltä tullu? Nii ja mun tuulilasi on niin halkeemia täynnä että se menee todennäkösesti kohta vaihtoon, ainakin jos ei mee katsastuksesta läpi.
Joo sieltä halkeemien välistä se vesi tulee uskomattoman helposti.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Vastaa Viestiin