X16XEL:n EGR-venttiilin puhdistus/tukkiminen
ootte vissiin jättäny vaan sen johon roikkuun sitte siihen irrallaan? mulla tasa kaasulla toimii ilman mitään moitteeta mutta kiihdyttäessä loppuu tavallaan tehot kiihtyy niinku 1.äkänen fiiatti. mutta kun painaa kaasua ihan pikkuriikkisine niin toimii oikeen mutta pikkusenkaan liikaa niin heti loppuu tehot ja joskus tärrää ratti ja vaihekeppi.
hyvä auto kuhan toimis ollu kohta kauemmin hajalla ku kunnossa
hyvä auto kuhan toimis ollu kohta kauemmin hajalla ku kunnossa
Laita se johto vaan paikoilleen.On 2004-09-02 19:14, paukku125 wrote:
otin äsken sähköjohdon irti tuosta egr venttiilistä mutta jätin venttiilin paikoilleen niin sytty heti vikavalo kojetaulussa syttyyn:( eikö teillä muka syty se vikavalo päälle jos heitätte vesilintua sillä egr vai minkä patentin ootte tehny siihen??
Eli puhdista se EGR-venttiili, tai vaihtoehtoisesti hommaa siihen kannen/EGR:n väliin tiiviste jossa ei ole muita reikiä kuin kiinnistyspulteille (ellet uutta EGR:ää halua ostaa, 114€).
laitoin tohon egr väliin tiivisteen misä ei oo niitä reikiä. aluksi auto toimi paremmin mutta mitä isomman vaihteen laitto päälle niin samalla lailla alako tekeen tuota tehottomuutta. sitten ku moottorilla jarrutti niin sytty moottorin merkki valo palaan ja auto toimi taas yhtä huonosti ku ennenki auton ku sammutti niin lähti valo pois mutta kohta tuli taas takas eli eipä ollu tostakaan paljon apua mulle 
osaisko kukaan selittää tollolle mikä ton egr venttiilin tarkotus on sen tiiän että se kierrättää pakokaasuja mutta minkä takia se sitä kierrättää??
sitten onko kellään ollu se olikohan se nyt puola niin rikki. se missä on ne tulpan hatut kiini se semmonen rauta mötikkä siinä ecotek muovin alla keskellä. voiskohan se tehä tuota nykimis/tehottomuus ilmiötä opelin huollossa veikkas sitä mutta ei ollu varma.
meinaa usko loppua ton opelin kans. no jos ei vika korjaannu niin ei muuta ku myyntiin ja toinen AUTO alle ja opelit kierrän kaukaa
osaisko kukaan selittää tollolle mikä ton egr venttiilin tarkotus on sen tiiän että se kierrättää pakokaasuja mutta minkä takia se sitä kierrättää??
sitten onko kellään ollu se olikohan se nyt puola niin rikki. se missä on ne tulpan hatut kiini se semmonen rauta mötikkä siinä ecotek muovin alla keskellä. voiskohan se tehä tuota nykimis/tehottomuus ilmiötä opelin huollossa veikkas sitä mutta ei ollu varma.
meinaa usko loppua ton opelin kans. no jos ei vika korjaannu niin ei muuta ku myyntiin ja toinen AUTO alle ja opelit kierrän kaukaa
Tossa on kunnon tulpat.
http://www.densoiridium.com/
0.4 mm Laserhitsattu Iridium kärki.
Parempi kipinä pienemmällä virralla.
Oon ajatellu tilata noita. Oiskohan kiinnostusta kimppatilaukselle?
<font size=-1>[ This Message was edited by: ekto on 2004-09-09 12:36 ]</font>
http://www.densoiridium.com/
0.4 mm Laserhitsattu Iridium kärki.
Parempi kipinä pienemmällä virralla.
Oon ajatellu tilata noita. Oiskohan kiinnostusta kimppatilaukselle?
<font size=-1>[ This Message was edited by: ekto on 2004-09-09 12:36 ]</font>
en oo nyt kattonu vähään aikaan mutta ei ainakaan sillon kuluttanu ku seurasin tarkemmin. koneen ala osa kyllä vuotaa jonku verran mutta ei paljoa.
nyt ehkä löyty syypää tuohon ongelmaan. yks puola lyö läpi runkoon ja muutenki sytytys kuulosti olevan vähän miten sattuu. huomenna pitäs tulla uus puola tanko vai mikä se nyt on nimeltään. toivottavasti tämä parin kuukauden piina ois sillä sitten ohi
nyt ehkä löyty syypää tuohon ongelmaan. yks puola lyö läpi runkoon ja muutenki sytytys kuulosti olevan vähän miten sattuu. huomenna pitäs tulla uus puola tanko vai mikä se nyt on nimeltään. toivottavasti tämä parin kuukauden piina ois sillä sitten ohi
Mun sekotecci syö paljon öljyä ja bensaa ja myös nykii tasakierroksilla. Huoltovalo ei pala ennenkuin on ajanut 100 kilsaa putkeen. Nyt katoin onko vikakoodeissa mitään mut ei ollu.
Vaihdoin lambdan kun tuntu jännite vaeltavan väärissä lukemissa(1.0 - 1.2 volttia). Uudessa samat arvot.. Kierrokset vähän vaeltaa mut automaattilaatikko varmaan saa sen tuntumaan vähäisemmältä ajossa. Henkimaailman vehkeitä!!?
Vaihdoin lambdan kun tuntu jännite vaeltavan väärissä lukemissa(1.0 - 1.2 volttia). Uudessa samat arvot.. Kierrokset vähän vaeltaa mut automaattilaatikko varmaan saa sen tuntumaan vähäisemmältä ajossa. Henkimaailman vehkeitä!!?
vetteman: jos sulla on tuo "johdoton" sytytys niin kannattaa tarkistaa onko sulla menny rikki tuo puolatanko/sytytys moduuli en muista nyt oikeeta nimeä. se on vissiin menny mulla särki mutta en saanu vielä tänään uutta sellaista. perjantaina jos se tulis niin sais ehkä kuntoon ton romun noh eihän nuista opeleista ikinä tiiä 
se on heti siinä ecotek muovin alla keskellä konetta. sen päähän tulee "töpsseli" jossa on 6 pinniä. se on 4 torxilla kiini. kun sen ottaa irti siinä roikkuu 4 tuttia jotka menee sitten tulppiin.
ite testasin siten että otin aina yhestä tutista sisältä jousen pois ja kuuntelin miten käy ja kuuluuko mitään ylimääräsiä ääniä. ensimmäisestä tutista kun otti jousen pois niin löi kipinän runkoon mikään muu ei tehny nuin.
sen nimi oli muistaakseni sytytys moduuli kun ei tuossa vissiin oo puolia ollenkaan korjatkaa jos oon väärässä.
ite testasin siten että otin aina yhestä tutista sisältä jousen pois ja kuuntelin miten käy ja kuuluuko mitään ylimääräsiä ääniä. ensimmäisestä tutista kun otti jousen pois niin löi kipinän runkoon mikään muu ei tehny nuin.
sen nimi oli muistaakseni sytytys moduuli kun ei tuossa vissiin oo puolia ollenkaan korjatkaa jos oon väärässä.