G-astra sportit..
Laitanpa myös oman vikakokoelmani. Auto on Astra G CDX Caravan 2.0 automaatti -99. Nykyään Sport-alustalla, vaikka CDX onkin. Ajettu 113 tkm.
- H7-polttimot kärähtelee aika usein, lukuunottamatta GE:n polttimoita, joilla oli ennen 2v takuu
- ajovaloautomatiikan rele (ei kannata korjata, koska polttimot kärähtäisi varmaan vielä useammin jos olisivat alttiina käynnistyksen aikaisille jännitepiikeille)
- ajovaloumpiot keräävät kosteutta (tyyppivika ainakin vanhemmissa)
- pakosarjan tiiviste vuotaa, 2 kertaa (kuulemma tyyppivika 2-litraisessa)
- pakosarja halki (seurausta edellisestä)
- tyhjäkäyntimoottori (95 tkm, käynti vaelteli, oli öljyn sotkema, tyyppivika)
- venttiilikopan tiiviste (vuosi öljyä)
- venttiilinvarren tiivistekumit pois paikaltaan (ei vielä avattu ja todettu, mutta alkanut viedä paljon öljyä ja yleensä se johtuu tuosta tyyppiviasta)
- ilmastointia pyörittävän moniurahihnan kiristin (107 tkm)
- jarrusatula irti vasemmalla edessä (109 tkm, kolisi, ei kokonaan irti, voi olla huollon moka)
- akku (113 tkm, normaali kuluvan osan vaihto)
- laturi (113 tkm, ylikuormittui väsähtänyttä akkua ladatessa?)
Ylipäätänsä on tullut sellainen tunne, että auto toimii muuten hyvin, mutta konepellin alla on koko ajan vikaa vaikken ole koskaan tielle jäänyt. Tosin kaikki ongelmat konepellin alla ovat ilmenneet 90 tonnin jälkeen, joten ilmeisesti monen osan maksimikesto on sadan tonnin paikkeilla. Monilla on kai ongelmia jumittavien takajarrujen kanssa (levyt), mutta olen välttynyt siltä kiskomalla aika usein ajossa hiukan käsijarrua. Tosin nyt alkavat takalevyt olla hiukan syöpyneet. Jakohihnan katkeamiseltakin olen välttynyt (kopkop).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tube on 2004-08-10 17:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tube on 2004-08-10 17:14 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tube on 2004-08-10 17:28 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: tube on 2004-08-10 21:37 ]</font>
- H7-polttimot kärähtelee aika usein, lukuunottamatta GE:n polttimoita, joilla oli ennen 2v takuu
- ajovaloautomatiikan rele (ei kannata korjata, koska polttimot kärähtäisi varmaan vielä useammin jos olisivat alttiina käynnistyksen aikaisille jännitepiikeille)
- ajovaloumpiot keräävät kosteutta (tyyppivika ainakin vanhemmissa)
- pakosarjan tiiviste vuotaa, 2 kertaa (kuulemma tyyppivika 2-litraisessa)
- pakosarja halki (seurausta edellisestä)
- tyhjäkäyntimoottori (95 tkm, käynti vaelteli, oli öljyn sotkema, tyyppivika)
- venttiilikopan tiiviste (vuosi öljyä)
- venttiilinvarren tiivistekumit pois paikaltaan (ei vielä avattu ja todettu, mutta alkanut viedä paljon öljyä ja yleensä se johtuu tuosta tyyppiviasta)
- ilmastointia pyörittävän moniurahihnan kiristin (107 tkm)
- jarrusatula irti vasemmalla edessä (109 tkm, kolisi, ei kokonaan irti, voi olla huollon moka)
- akku (113 tkm, normaali kuluvan osan vaihto)
- laturi (113 tkm, ylikuormittui väsähtänyttä akkua ladatessa?)
Ylipäätänsä on tullut sellainen tunne, että auto toimii muuten hyvin, mutta konepellin alla on koko ajan vikaa vaikken ole koskaan tielle jäänyt. Tosin kaikki ongelmat konepellin alla ovat ilmenneet 90 tonnin jälkeen, joten ilmeisesti monen osan maksimikesto on sadan tonnin paikkeilla. Monilla on kai ongelmia jumittavien takajarrujen kanssa (levyt), mutta olen välttynyt siltä kiskomalla aika usein ajossa hiukan käsijarrua. Tosin nyt alkavat takalevyt olla hiukan syöpyneet. Jakohihnan katkeamiseltakin olen välttynyt (kopkop).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tube on 2004-08-10 17:13 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tube on 2004-08-10 17:14 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tube on 2004-08-10 17:28 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: tube on 2004-08-10 21:37 ]</font>
Mulla oli ennen työautona MetroSport 3d 2.0 ilmastoinnilla ja kaikilla muilla varusteilla. Pirun mukava peli oli ajaa eikä vikoja ollut ollenkaan (vuodessa tahkottiin 70 000 km)Ainoa miinus oli kova kulutus, tosin mulla on raskas kaasujalka, firma maksoi bensat sekä ilmastointi oli melkein kokoajan päällä ja ajot oli kehä 3 sisäpuolista sahausta 
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Tuokin on tyyppivika, johon on valmistajalta olemassa korjaussarja. Lamppujen johtoon juotetaan lisävastus jolla jännite putoaa ja lampun kestoikä näinollen pitenee. Sarja maksoi MetroAutossa about 10 €.
Mutta putoaako samalla valoteho? Vai onko ero niin pieni, ettei sitä huomaa?On 2004-08-12 15:24, sjugel wrote:
Tuokin on tyyppivika, johon on valmistajalta olemassa korjaussarja. Lamppujen johtoon juotetaan lisävastus jolla jännite putoaa ja lampun kestoikä näinollen pitenee. Sarja maksoi MetroAutossa about 10 €.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tube on 2004-08-13 12:36 ]</font>
Edellinen auto oli Sport Astra 2.0 koneella ja hyvä auto se oli paria pientä murhetta lukuun ottamatta. Venttiilivarren tiivisteet jouduttiin vaihtamaan ja pakosarja vuoti. Kulku vakio sport alustalla oli jo ihan kohtuullisen jämäkkää ja suorituskyky 2.0 koneella oli riittävä. Vaihdoin uudempaan Astraan lähinnä sen takia kun aloin kaipailemaan viimekesänhelteillä ilmastointia.
Nykyinen auto on Sport Astra 1.8 koneella ja vajaan vuoden mitä olen nyt autolla ehtinyt ajelemaan, niin takana on varsin huolettomia kilometrejä ja tyytyväinen olen ollut autoon kaikin puolin. Nykyisessä Astrassa on Eibachin alusta ja meno on kyllä jämäkkää ja yllättävän mukavaakin vielä. Suorituskyky 1.8 koneessa tuntuisi riittävän kohtuullisen hyvin. Kulutus on aavistuksen verran pienempi kuin edellisessä Astrassa. Ilmastointiakin on kuluneen kesän aikana oikein muutamana päivänä tarvinnut, että aivan hukkaan ei auton vaihto mennyt
Itse suosittelisin omien kokemusten perusteella 1.8 konetta ja kyllä se ilmastointikin sieltä autosta olisi hyvä löytyä.
Nykyinen auto on Sport Astra 1.8 koneella ja vajaan vuoden mitä olen nyt autolla ehtinyt ajelemaan, niin takana on varsin huolettomia kilometrejä ja tyytyväinen olen ollut autoon kaikin puolin. Nykyisessä Astrassa on Eibachin alusta ja meno on kyllä jämäkkää ja yllättävän mukavaakin vielä. Suorituskyky 1.8 koneessa tuntuisi riittävän kohtuullisen hyvin. Kulutus on aavistuksen verran pienempi kuin edellisessä Astrassa. Ilmastointiakin on kuluneen kesän aikana oikein muutamana päivänä tarvinnut, että aivan hukkaan ei auton vaihto mennyt
Itse suosittelisin omien kokemusten perusteella 1.8 konetta ja kyllä se ilmastointikin sieltä autosta olisi hyvä löytyä.
Itsellä -99 2.0 metrosport-vermeillä, ollut omistuksessa reilut 2vuotta, kilometrejä tullut 38tkm. Yhteensä ajettu 66tkm. Tässä ilmenneet viat:
-sytytysmoduli vaihdettu.
-ilmastoinnin vesiventtiili vaihdettu, halpa osa mutta isotöinen vaihtaa.
-valoautomatiikan rele vaihdettu.
-laturi vaihdettu.
Kulutus on ollut vähän reilut 8l/100km sekalaisessa ajossa, matka-ajossa pohjat 6,7l/100. Ihan kelpo peli ollut, ei aivan viaton mutta sellaista autoa ei taida olla vielä keksittykään. =)
-sytytysmoduli vaihdettu.
-ilmastoinnin vesiventtiili vaihdettu, halpa osa mutta isotöinen vaihtaa.
-valoautomatiikan rele vaihdettu.
-laturi vaihdettu.
Kulutus on ollut vähän reilut 8l/100km sekalaisessa ajossa, matka-ajossa pohjat 6,7l/100. Ihan kelpo peli ollut, ei aivan viaton mutta sellaista autoa ei taida olla vielä keksittykään. =)