Pikku vikaa..!?
Mulla on c-mallin ascona, kesäisin kun on kuuma ilma ja ajelee tuolla jossain nii lämmöt nousee ehkä pikkusen yli puolenvälin lämpömittarissa, ei kuitenkaan punaselle sit ilmenee sellanen ongelma et kun auton sammuttaa nii lähtee hankalasti käyntiin ja kierroksia ei nosta yli n.4000rpm kun saa sen käyntiin.. kylmänä toimii ihan oikeen.. tekniikka on 1.8i ja voisko vika jotenki johtua siitä että tankki on kuitenki normaalista 1.3 kaasarivehkeestä.. eli ei ruiskun oma tankki, bensapumput on sijoitettu konehuoneeseen.. missä vika että ei toimi?
Toihan toimii yllättävän hyvin, ottaen huomioon, että se on ihan viturallaa...On 2002-03-27 14:41, Henkka wrote:
Mulla on c-mallin ascona, kesäisin kun on kuuma ilma ja ajelee tuolla jossain nii lämmöt nousee ehkä pikkusen yli puolenvälin lämpömittarissa, ei kuitenkaan punaselle sit ilmenee sellanen ongelma et kun auton sammuttaa nii lähtee hankalasti käyntiin ja kierroksia ei nosta yli n.4000rpm kun saa sen käyntiin.. kylmänä toimii ihan oikeen.. tekniikka on 1.8i ja voisko vika jotenki johtua siitä että tankki on kuitenki normaalista 1.3 kaasarivehkeestä.. eli ei ruiskun oma tankki, bensapumput on sijoitettu konehuoneeseen.. missä vika että ei toimi?
Ruiskun pumppu ei ole imevä, vaan sen kuuluu olla aivan tankin vieressä ja papinnan alapuolella, niin kuin se on tehtaalla laitettu.
Pumpun käyttöikä lyhenee pitkällä imulla. Sekä maksimituotto on heikko.
Nuo kierrosten puuttumiset voivat johtua jostain toisesta ongelmasta.
Vikapäällä papaineet ja pakokaasut tarkastus, niin papuoli on tarkastettu. Sitten sytytyksen tarkastas hall-anturi tai sytytyspääteastekkin voivat tehdä tuon tyyppistä vikaa.
j.h
<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2002-03-27 21:29 ]</font>
Talvella se on nyt pelannu hyvin ja kesälläki jos ei vaan niitä lämpöjä kovin ylös päästä... sen mä tiiän että alkuperänen pumppu on imevä mut tuo on edellisen omistajan tekeleitä ja on pelannu ihan hyvin nii en oo sen koommin kiinnittäny huomiota.. pitäskö se tankki pistää vaihtoon vai käykö sama tankki jos sen pumpun siirtää sinne mihin se kuuluuki??
Mulla kuumeni Kadetti kanssa nyt kesäkelillä, ja vika löytyi puhaltimen kytkimestä. Eli puhallin ei käynnisty ja jäähdytysnesteen lämpötila nousee liian korkeaksi -> ei jäähdytä kunnolla. En tiedä sitten liittyykö se mitenkään kierrosten puuttumiseen... Kannattaa tarkastaa pyöriikö puhallin kun kone on kuuma.
Vika voi olla myös puhaltimen moottorissa. Sen voi kokeilla kätevästi yhdistämällä kytkimeen menevät johdot ja kytkemällä sytytysvirran päälle. Jos puhallin käynnistyy, puhaltimen moottori ainakin on kunnossa.
Vika voi olla myös puhaltimen moottorissa. Sen voi kokeilla kätevästi yhdistämällä kytkimeen menevät johdot ja kytkemällä sytytysvirran päälle. Jos puhallin käynnistyy, puhaltimen moottori ainakin on kunnossa.