toki toki ja käytännön ajettavuutta. Mutta näiden kukkopilleillä tehtyjen viritysten vääntö esiintyy korkeana piikkinä kierroslukualueen keskellä ja vertailu johonkin täysin eri luonteiseen Ferrarin koneeseen on täysin absurdi. Lisäksi kun tietää kuinka kovassa käytössä nämä virityssarjoilla varustetut koneet ovat niin en ihmettele jatkuvia konerikkoja joita pystyisi osin välttämään järkevämmillä konstruktioilla. Ei 300hv 2.0 litraisen koneen tarvitse paukuttaa jatkuvasti kansipahveja ja kansia, mikäli sitä ei rasiteta tolkuttomilla pakolämmöillä ja paineilla.
Kansivauriot eivät ole tiettävästi kertaakaan johtuneet meidän tekemisistä lastutuksista tms. Myös vaparit rikkovat kansiaan täysin samassa suhteessa. Ja mitä ko. kannen rikkoutumiseen tulee, syynä on valuvirhe.
Kannentiivisteitä ei myöskään ole mennyt normaalia enempää..
Mistähän tuo "piikkimäinen" vääntökäyrä on tullut? Melko tasaisia ne ovat olleet mitä olen nähnyt...
Taisitpa muuten itsekin myöntää edellisessä vastineessasi että kukkopillillä saa sen 300 hv. Melkonen kukkopilli..!
Virityssarjojen asentelu ei välttämättä tuo täyttä ymmärrystä ahdinteknologiaan, jonka alan tietämystä turboahtimia myyvät liikkeet ja ammatikseen koneita rakentelevat tahot edustavat.
No näköjään osuinkin arkaan paikkaan, kun alettiin mennä henkilökohtaisuuksiin.
Nimimimrkillä kirjoittava voisi ehkä julkaista oman nimensäkin, niin voitaisiin vertailla ammattitaitoa /tietämystä/ahdinteknologian tuntemusta tälläkin saralla. Tervetuloa käymään liikkeessämme! Ei pidä heitellä "totuuksia" jotka eivät perustu mihinkään. (emme todellakaan ole "lastuvirityspaja" joita nousee kuin sieniä sateella...)
Korostan vielä sitä, että ko. ahdin on aivan käypä laite. Ihan samalla tavalla kuin Opel on ihan käypä auto. Muutenhan me kaikki ajaisimme esim. Ferrarilla, jollei se olisi varallisuudesta tms. kiinni...
Ei varmaan ensiasennettuna, mutta hinta/laatusuhde pissii nilkoille korjauskustannuksissa. Osan kustannusongelmasta toki muodostaa tiettyjen automallien voimansiirto-ongelmat.
Kuten jo aiemmin olen maininnut, sarjoja on asennettu Suomessa kymmeniä, ja moottorivaurioita on tullut muutama. Syitä on aina vaikea jälkikäteen selvittää, mutta rikkoutuuhan moottoreita ihan vakiotehoillakin.
no, minun on varmaan parempi lopettaa liiketoiminnan häirintä tähän viestiin..
hs
Olen samaa mieltä tuosta häirinnästä. Tuo harrastamasi yrityksemme mollaaminen on jo lähellä herjaamista, vailla minkäänlaista totuuden pohjaa.
Meillä tehdään myös "täysiverisiä" moottoreita, silloin kun asiakas niin haluaa. Kustannukset vaan tahtovat karata näissä projekteissa sellaiselle tasolle, että heikompaa huimaa.
Vielä voisin lisätä että pelkällä ahdinteknologian tuntemuksella ei moottoreita saa toimimaan. Pitääpi ymmärtää paljon muutakin....
Peräänkuulutan nyt sitten sellaisia C20LET- moottoreita joihin on laitettu jotain muita ahtimia. Minkälaisia käyriä on saatu? Entäpä ajettavuus?
Kari Heikkilä / Tunex
puh. 0400558924
http://www.tunex.fi