Turbo Calibran ilmamäärämittari
Sattuisiko joku tietämään paljonko kyseisen laitteen arvot pitäisi olla maksimissaan?
Autossa hieman nykimisvaivaa ja ajaessa nykyisin näyttää maksimina 474 kiloa.
Kun nykiminen alkaa, niin ilmamäärät samalla heittelehtivät.
Sytytysosat on vaihdettu, eikä mitään vikakoodoa ilmoita. Samoin kaikki anturit näyttäisivät olevan kunnossa.
Jos jollain olisi tietoa, ettei turhaan tarvitse ostaa kallista osaa...
Sytytysosat on vaihdettu, eikä mitään vikakoodoa ilmoita. Samoin kaikki anturit näyttäisivät olevan kunnossa.
Jos jollain olisi tietoa, ettei turhaan tarvitse ostaa kallista osaa...
Ilmamassamittariin ei löydy kovinkaan paljoa tarkastusohjeita. Tehtaan ohjeet tuppaa olemaan luokkaa pistä uusi ja kokeile toimiiko sitten.On 2002-03-27 16:21, opel wrote:
Sattuisiko joku tietämään paljonko kyseisen laitteen arvot pitäisi olla maksimissaan?
Sinulla on ilmeisesti testeri käytössä, koska kg/h ilmamäärä arvo on hanskassa.
Asiasta viidenteen... Ilmamäärä 474 kg/h, siis tuo tarvitsee (lambda 1) 32 kg bensaa tai litroina 40. No eihän tuo tekisi 200 km/h 20l/100km
Ilmamäärämittaria epäillessä, voisi tehdä moisen tarkastuksen...
Auto moottoritíelle Saksaan. (En halua tuomiota yllytyksestä)
3/4-vaihde päälle liki joutokäynnillä
- Ilmamassamittarin signaalin kuuluu kasvaa tasaisesti käyntinopeuden kasvaessa (turbossa pieniä heittoja). Vapaasti hengittävässä ne kasvavat hyvin tasaisesti.
- Ilmamssamittarin signaalin lakkaa kasvamasta ja hetken perään nykiminen, niin vika on ilmamäärämittarissa. Näin oireilee tyypillinen ilmamassamittarin vika.
Jos jännite pysyy vakiona, ennen kuin maksimi käyntinopeus on saavutettu, tuntuisi olevan vika ilmamassamittarisa.
Tuo vika näkyy todennäköisesti myös lambdasignaalin tasossa, siis kaasupohjassa ajaessa lambdan pitää pysyy yli 0,75 V tasossa (onhan lambda kunnossa).
- Mikäli nykiminen ja mittarin signaali alkavat heilahdella samaan aikaan ,niin vika ei ole ilmamäärämittarissa (todennäköisesti)
JÄLKIVIISAUTTA (sopii minulle)
Itse tekisin seuraavat toimenpiteet, kun ostaisin ilmamassamittarilla varustetun auton:
Mittaisin autosta signaalijänniteen...
- sammuksissa (tulpattuna ilmamäärämittarin toinen pää)
- joutokäynnillä
- 2000 rpm
Sitten kuormitettuna (=kaasupohjassa) parilla käyntinopeudella. Ne voisivat olla 2000 ja 5000 rpm.
Nyt minulla olisi liki toimivan ilmamäärämittarin antamat signaalit. Joita ei löydy helpolla edes rahalla.
j.h
Ilmamäärämittari ei välttämättä ole syyllinen. Pitäisi saada vähän tarkempaa kuvausta.
Missä tilanteessa kone nykii? Osakaasulla? Täyskaasulla? Kylmänä? Kuumana? jne... Onko nykiminen terävää, lyhyttä, useita nykäyksiä peräkkäin jne?
Onko virranjakajan kansi uusi ja originaali varaosa? (tarvikekannet eivät jostain syystä viihdy turbossa) Mitä tulppia käytät? Entä tulpan johdot?
Ymmärsinkö oikein, että autosi on kaupan? Minkälaista hintaa haet? Minulla saattaisi olla ostaja autollsei...
KH / Tunex
http://www.tunex.fi
Missä tilanteessa kone nykii? Osakaasulla? Täyskaasulla? Kylmänä? Kuumana? jne... Onko nykiminen terävää, lyhyttä, useita nykäyksiä peräkkäin jne?
Onko virranjakajan kansi uusi ja originaali varaosa? (tarvikekannet eivät jostain syystä viihdy turbossa) Mitä tulppia käytät? Entä tulpan johdot?
Ymmärsinkö oikein, että autosi on kaupan? Minkälaista hintaa haet? Minulla saattaisi olla ostaja autollsei...
KH / Tunex
Eli vika silloin aikanaan parani ilmamäärämittarin vaihdolla. Soittelin silloin Tunexiin sinulle ja olit myös samaa mieltä viasta. Kunnossa se on siis ollut jo keväästä lähtien.
Ja hinnaksi olen ajatellut sellasta 15 900 €.
Uusittu mm. kytkin, venttiilin nostajat, sytytysosat jne.
Jos ei kaupan mene, täytyy luovuttaa se liikkeeseen vaihdossa.
Ja hinnaksi olen ajatellut sellasta 15 900 €.
Uusittu mm. kytkin, venttiilin nostajat, sytytysosat jne.
Jos noin käy niin ilmoitteleppas sitten mihin kauppaan olet sen vienyt. Itsellä kun onnistuu tuo vaihto huomattavasti kivuttomammin autokaupan välityksellä niin saan omassa autossa olevan rahoituksen lunastettua ja tehtyä vaihtoautoon uuden.On 2002-09-27 16:05, opel wrote:
Juu, nyt muistuu tapaus mieleen.... hyvä kun on pelannut. Taisit ostaa ilmamäärämittarin jostain Lieksan suunnasta...?
Tunex Oy