Uudesta Vectra farkusta?

Keskustelua Opeleista
super
'Agila'

Viesti Kirjoittaja super »

Moi! Olen ostamassa uutta Vectra 1.8 farkkua. Minkälaiseen kamppeeseen olen käsiäni laittamassa, ennenkaikkea kiinnostaa onko lastentauteja, millainen talviautona(riittääkö lämpöä) jne? Onko jotakin mihin tulisi kiinnittää ostovaiheessa huomiota? Kaikki kommentit tervetulleita, kiitos etukäteen!
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

En ole farkulla ajanut kuin lyhyen koeajon, mutta tuo 1,8-litrainen moottori on hieman alimittainen Vectra C farkun kanssa. Tämän ovat todenneet monet autolehdetkin testeissä. Kokeilemani auto oli varustettu 2,2-litraisella moottorilla, joka vaikutti ainakin riittävältä. Isompi moottori tuo toki lisää hintaa, mutta tässä myös enemmän käyttöarvoa. Kannattaa ottaa huomioon.
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Hinta tulee laskemaan paljon vuoden sisällä-Se että onko kannttava ostos , on ostajasta kiinni.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Ota mieluummin vaikka 2,2 Direct :wink:
jussi-62
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jussi-62 »

Vertailisin vielä kerran tiloja/tilatarvetta H Astran farkkumallin kanssa. Hankintahinnassa on sentään eroa 4000+ EUR ja Vectra farkun suuresta koosta ja kääntöympyrästä on myös haittaa esim. parkkitaloissa asioitaessa.
PappilaPA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PappilaPA »

On 2004-09-11 19:47, jussi-62 wrote:
Vertailisin vielä kerran tiloja/tilatarvetta H Astran farkkumallin kanssa. Hankintahinnassa on sentään eroa 4000+ EUR ja Vectra farkun suuresta koosta ja kääntöympyrästä on myös haittaa esim. parkkitaloissa asioitaessa.
Jos haluaa tilavan farmarin, kannattaa mielestäni Astrat unohtaa. Omega tai uusi Vectra ovat silloin ainoat vaihtoehdot Opeleista. Valinta tapahtuukin sitten vetotavan perusteella => takaveto kunniaan => Omega

Tietenkin jos ei tarvitse suurta farmaria, voi harkita vaikka sitä Astraa...
Palkokasvin kasvattaminen ylähengitysteihin ei ole järkevää

Viesti Kirjoittaja veku »

Itse koeajoin 2.0t farkun eli ilmeisesti se 175hp malli.Se ainakin oli ihan jees peli,vääntöä ja voimaa oli ihan sopivasti ei tietenkään liikaa mutta kotitarpeiksi;)
Mutta en ainakaan itse mitään fiboja saanut tuosta c-vectrasta ,toisin kävi joskus audin kanssa..
Itsekään en valitsisi 1.8 moottoria noin isoon koriin .
MustaOri - GTS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja MustaOri - GTS »

Hyvä autohan se on.
Muut mainitsivatkin sen 1.8, ja sen huono puolen. 2.2 on parempi.

Mutta tilaa varmasti löytyy, koeajettiin aikanaan 2.2 farkku. Aika kova renkaiden melu, mutta moottoriäänet eivät sisälle kuulu edes yli 120km/h:n vauhdissa.

Vectra toimii hyvin ja on hyvä ajetava. Vectra voitti muuten talvitestin.

Toisaalta, kannattaa niitä muitakin käydä katsomassa, ellei a-i-v-a-n merkkiuskollinen ole. Passatin farkku on myös hiton hyvä auto.
super
'Agila'

Viesti Kirjoittaja super »

Siinä ei kauaa nokka tuhissut, kaupat tein lauantaina, auton saan ensi viikolla. Otin auton kommenteistanne huolimatta 1.8 koneella, vääntöä on mielestäni ihan nokko omiin tarpeisiini(ent. auto 1.8 farkkulaguna 90 hv), joten sen jälkeen auto tuntui ferrarilta :wink: Olen koeajanut läpi melkein joka merkin joka on samassa hintahaarukassa, kaikki japsit ja ranskalaiset sekä Mondeon ja Alfa 156:n, mutta joku se sitten Opelissa naksahti. Olen tätä ennen omistanut useita Opeleita ja välissä oli pari ranskalaista, mutta näköjään se veri vetää vanhaan...
jabbu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jabbu »

On 2004-09-12 17:44, super wrote:
Siinä ei kauaa nokka tuhissut, kaupat tein lauantaina, auton saan ensi viikolla. Otin auton kommenteistanne huolimatta 1.8 koneella, vääntöä on mielestäni ihan nokko omiin tarpeisiini(ent. auto 1.8 farkkulaguna 90 hv), joten sen jälkeen auto tuntui ferrarilta :wink: Olen koeajanut läpi melkein joka merkin joka on samassa hintahaarukassa, kaikki japsit ja ranskalaiset sekä Mondeon ja Alfa 156:n, mutta joku se sitten Opelissa naksahti. Olen tätä ennen omistanut useita Opeleita ja välissä oli pari ranskalaista, mutta näköjään se veri vetää vanhaan...
Onneksi olkoon uuden auton johdosta! Ja tällä kertaa vielä oikean merkkinen :smile: Kyllä se 1,8 varmasti riittää Vectraan, mutta urheilullisuutta lienee turha hakea. Ehkäpä joskus sitten itselläkin varaa ostaa autoja uutena, voi kunpa olisi jo nyt...
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Tosiaan onneksi olkoon uudesta autosta. Itse sain odotella lähes kaksi kuukautta 2.2 farkkua. Tuosta koneesta luulisin, että jos ajat yleensä vajaalla kuormalla etkä mitenkään hirveän raskaita kuormia vedä niin varmasti riittää tuo 1.8:kin. Eikä tuo 2.2 vekkulasta mitään tykkiä tee, liikahtaa kyllä, muttei mitekään ripeästi.

1.8:ssa taitaa ainakin olla yksi hyvä puoli, uskoisin ja kuulopuheella se vie selkeästi vähemmän bensaa. Faijan täysin vastaava 1.8 vie lähes 1,5l vähemmän 100km, suht saman tyyppisessä ajossa. Voihan olla, että tuossa mun 2.2 suoraruiskussa on jokin säätö poskellaan ja sen takia kulutus työmatka-ajossa (keskinopeus 45-50km/h) ei tipu oikein millään alle 9l/100km. Maantielläkin kulutus on pyörinyt 7,5l/100km paikkeilla.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Antoivat tommoisen vectra 2,2 direct farkun käyttöön, kun oma 2.0t farkku oli 'fixattavana'.
Hämmästyin moottorin 'laiskuutta' ja 6-lovisen lootan puuttuminen nosti kierrokset turhan ylös moottoritienopeuksilla -> melua.
MustaOri - GTS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja MustaOri - GTS »

Miten niin kova melu?

Ainakin 120km vauhdissa ei moottorinääniä kuule. Ainut on renkaiden melu ja tuuli.
Jaasiinäkö turbossa on 6vaihdetta?

Mikäs sun 2T Vectrassa oli?
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

On 2004-09-13 20:16, MustaOri - GTS wrote:
Miten niin kova melu?

Ainakin 120km vauhdissa ei moottorinääniä kuule. Ainut on renkaiden melu ja tuuli.
Jaasiinäkö turbossa on 6vaihdetta?

Mikäs sun 2T Vectrassa oli?
Laittoivat lohkolämppärin, sisäpistokkeen ja fixasivat kuljetuksessa hajonneen sivupeilin.

2T:ssä on 6 vaihdetta ja pikkasen päälle 2500rpm menee ~120km/h. Muutenkin tulee ajeltua suht matalilla kierroksilla, kone vääntää hyvin ja harvemmin nousee kierrokset ajellessa yli 3000.

En sitten tiedä onko hyvä/huono ja kuluttaako enempi yms.
Keskikulutus ollut nyt 80% kaupunkiajoa ~9L/100km.
k21
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja k21 »

2T:ssä on 6 vaihdetta ja pikkasen päälle 2500rpm menee ~120km/h.

Keskikulutus ollut nyt 80% kaupunkiajoa ~9L/100km.
No joo, ehkä 2600rpm jos neula näyttää 120.
Mutta noin vähällä se ei kyllä kaupungissa kulje. 10L lienee lähempänä oikeaa, vähän ylikin. Tehtaan mukaankin kulutus on 13L. Taitaa sitä kaupunkiajoakin olla niin monenlaista :wink:
Insignia Country Tourer 2.0CDTI A 4x4 -16
Astra Enjoy Edition 1.9CDTI Wagon -07
Vastaa Viestiin