viriraha 1000-1500€(tigra 1,6l)
Auttakaa nyt tumpeloo, joka haluu muutaman kaakin lisää opel tigra -98, 1,6l moottoriin.
Pistäkää ehdotuksia, mitä itse tekisitte jos rahaa olisi käytettävissä kyseinen summa viritykseen.
Olen itse ajatellut putkistoa ja vapaavirtaussuodatinta, mutta siitä ei taida montaa kaakkia saada. Olisiko kireemmät nokat, imusarja vai mitä...?
Asiallisia vastauksia kiitos.
Olen seikkaillut mm prostreetin ja sutiin sivuilla. Tavoite olis saada aikaan ainakin kymmenen kaakkia ja mahdollisimman halvalla.
Pistäkää myös jos viitsitte virityksen hyviä ja huonoja puolia. Esim jos katsastuksen kanssa voi tulla ongelmia jne..
Kiitos mukavasta palstasta... T: Prof
<font size=-1>[ This Message was edited by: professor on 2004-09-14 16:32 ]</font>
Pistäkää ehdotuksia, mitä itse tekisitte jos rahaa olisi käytettävissä kyseinen summa viritykseen.
Olen itse ajatellut putkistoa ja vapaavirtaussuodatinta, mutta siitä ei taida montaa kaakkia saada. Olisiko kireemmät nokat, imusarja vai mitä...?
Asiallisia vastauksia kiitos.
Olen seikkaillut mm prostreetin ja sutiin sivuilla. Tavoite olis saada aikaan ainakin kymmenen kaakkia ja mahdollisimman halvalla.
Pistäkää myös jos viitsitte virityksen hyviä ja huonoja puolia. Esim jos katsastuksen kanssa voi tulla ongelmia jne..
Kiitos mukavasta palstasta... T: Prof
<font size=-1>[ This Message was edited by: professor on 2004-09-14 16:32 ]</font>
Onko autonvaihto kokonaan pois suljettu vaihtoehto?
Monesti tulee paljon halvemmaksi "viritykseksi", vaihtaa koko auto tehokkaampaan versioon tai malliin.
Edit: Huonoja puolia näissä "nyky" autoissa on se että periaatteessa et saa ilmamassa/määrämittarin ja katin väliin oikein mitään tehdä ellei ole päästö tyypitykset ko osille, mutta onhan noita porukka siitä huolimatta viritellyt, ongelmia voi tulla katasatuksessa esim päästöistä.
vapaavirtaus suodatin ja virtaava putki siihen niin saattaa eron dynossa huomata, mutta muuttuvathan äänet ainakin sporttisemmiksi
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-09-14 16:23 ]</font>
Monesti tulee paljon halvemmaksi "viritykseksi", vaihtaa koko auto tehokkaampaan versioon tai malliin.
Edit: Huonoja puolia näissä "nyky" autoissa on se että periaatteessa et saa ilmamassa/määrämittarin ja katin väliin oikein mitään tehdä ellei ole päästö tyypitykset ko osille, mutta onhan noita porukka siitä huolimatta viritellyt, ongelmia voi tulla katasatuksessa esim päästöistä.
vapaavirtaus suodatin ja virtaava putki siihen niin saattaa eron dynossa huomata, mutta muuttuvathan äänet ainakin sporttisemmiksi
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-09-14 16:23 ]</font>
aivan normaali ilmiö tuo kylmän koneen lievä ylipirteys...On 2004-09-14 16:21, professor wrote:
joo autoa ei tällä hetkellä vaihdeta...
Yhen asian oon huomannu kun kylmänä kiihdyttelee niin lähtee paljon paremmin kun lämpimänä. Ilmeisesti ryyppy päällä eli varmaan jostain ahistaa
<font size=-1>[ This Message was edited by: professor on 2004-09-14 16:23 ]</font>
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Muuta otsikkoa kuvaavammaksi
Lisää esim. auton malli ja moottorikoodi, niin kokemuksia varmaan alkaa ropista.
Kyllähän tolla budjetillakin palikkaa saa, mutta onko juuri tuo kyseinen moottori se joka suhteessa varteenotettavin viritettävä. Tätä Jerzeykin varmaan tarkotti
Kyllähän tolla budjetillakin palikkaa saa, mutta onko juuri tuo kyseinen moottori se joka suhteessa varteenotettavin viritettävä. Tätä Jerzeykin varmaan tarkotti
Keli ku keli, niin sutenööri se v*tut välittää
"Kyllähän tolla budjetillakin palikkaa saa, mutta onko juuri tuo kyseinen moottori se joka suhteessa varteenotettavin viritettävä. Tätä Jerzeykin varmaan tarkotti"
Joo ei varmaan varteenotettavin viritettävä, mutta ei kai sen takia tarvii autoo vaihtaa jos muutaman kaakin lisää tarvis?
Ei täällä varmaan monella muullakaan oo varteen otettavimpia autoja virittelyyn? Jos tehoo tarvis roppakaupalla lisää niin varmaan joku turbo olis helpoin?
Toivottavasti joku vastailee nyt itte kysymykseen.. ja ei tarvii olla mitään tigra kokemuksia vaan kaikki muutkin opelistit saa vastata. Toihan on gsi corsan kone joten corsan virittelijät on erittäin tervetulleita vastaajia
Terveisin
Prof
Joo ei varmaan varteenotettavin viritettävä, mutta ei kai sen takia tarvii autoo vaihtaa jos muutaman kaakin lisää tarvis?
Ei täällä varmaan monella muullakaan oo varteen otettavimpia autoja virittelyyn? Jos tehoo tarvis roppakaupalla lisää niin varmaan joku turbo olis helpoin?
Toivottavasti joku vastailee nyt itte kysymykseen.. ja ei tarvii olla mitään tigra kokemuksia vaan kaikki muutkin opelistit saa vastata. Toihan on gsi corsan kone joten corsan virittelijät on erittäin tervetulleita vastaajia
Terveisin
Prof
http://www.dbilas.com sieltä löytyy jos kukkaro kestää...
Ei koneessa mitään, tuo Tigran X16XE on aivan pätevä kone viritettäväksi. Siinä on potentiaalia varsin hyvin kun vaan tietää mitä tekee. Kone on tehtaalta "kuristettu", eli noista on irrotettu isojakin lisätehoja konetta avaamatta, eli imupuolelta ahdistaa.On 2004-09-14 16:27, Amppa wrote:
Kyllähän tolla budjetillakin palikkaa saa, mutta onko juuri tuo kyseinen moottori se joka suhteessa varteenotettavin viritettävä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
No kommenttilla ei ollut tarkoituskaan jyrkästi ottaa kantaa, koska omakohtaisia kokemuksia ei ole. Jokaisenhan se päätös kuitenkin on tehtävä itse, kunhan tietää mitä moottoriltaan haluaaOn 2004-09-14 20:02, Tuomas wrote:Ei koneessa mitään, tuo Tigran X16XE on aivan pätevä kone viritettäväksi. Siinä on potentiaalia varsin hyvin kun vaan tietää mitä tekee. Kone on tehtaalta "kuristettu", eli noista on irrotettu isojakin lisätehoja konetta avaamatta, eli imupuolelta ahdistaa.On 2004-09-14 16:27, Amppa wrote:
Kyllähän tolla budjetillakin palikkaa saa, mutta onko juuri tuo kyseinen moottori se joka suhteessa varteenotettavin viritettävä.
Eiköhän Dbilas tai Lexmaul tuo sen toivotun tehonnousun
Keli ku keli, niin sutenööri se v*tut välittää
Koneessa todellakin on potentiaalia, katoppa tuolta: http://www.sbdev.co.uk/Main.htm Lataat 1600£ tiskiin ja sulla on 164hp setti kotiin viemisiksi... Reilulla 2000£ saat yli 180hp. Tällähetkellä noilla kovin lukema on kuulemma 240hp. Se tosin on jo täysiverinen kilpa moottori. Esim. toi 164hp paketti ei vaadi koneen avaamista, mutta kiertokangen pultit olisi suotavaa vaihtaa.
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Ja noihna on hyväksytty suomessa tieliikenteeseen? onhan?On 2004-09-16 10:28, villeg wrote:
Koneessa todellakin on potentiaalia, katoppa tuolta: http://www.sbdev.co.uk/Main.htm Lataat 1600£ tiskiin ja sulla on 164hp setti kotiin viemisiksi... Reilulla 2000£ saat yli 180hp. Tällähetkellä noilla kovin lukema on kuulemma 240hp. Se tosin on jo täysiverinen kilpa moottori. Esim. toi 164hp paketti ei vaadi koneen avaamista, mutta kiertokangen pultit olisi suotavaa vaihtaa.
on on eikä tule mitään ongelmia pästöjen kanssa, eiköOn 2004-09-16 10:52, Miro.Simounen wrote:Ja noihna on hyväksytty suomessa tieliikenteeseen? onhan?On 2004-09-16 10:28, villeg wrote:
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
1 Momentissa mainitut muutokset eivät edellytä muutoskatsastusta eivätkä yleensä selvitystä muutetun moottorin tehosta, ellei vaikuta ilmeiseltä, että auton omamassa / moottorin nettoteho -suhde 7kg/kW alittuu. Muutoksessa on kuitenkin otettava huomioon mm.7§:n, 8§n; ja 9§:n vaatimukset (pakokaasu-päästöt ja melu).
Eli ei tossa mun käsittääkseni ole mitään estettä asentaa läppärunkoja jos päästöt jollain saa kuriin ja melu ei karkaa käsistä. Tehohan ei nouse tuon 7kg/kw yli millään 165hp setillä. Oikokaa jos oon väärässä.
Eli ei tossa mun käsittääkseni ole mitään estettä asentaa läppärunkoja jos päästöt jollain saa kuriin ja melu ei karkaa käsistä. Tehohan ei nouse tuon 7kg/kw yli millään 165hp setillä. Oikokaa jos oon väärässä.

Corsa Gsi C16Xe 94-
Ei se tehoista kiinni olekkaan.On 2004-09-16 13:57, Vairus wrote:
Läppärunkojen pitää olla ko.koneeseen TÜV-hyväksytyt tai muuten mennään taas TCT:lle tai VTT:lle päästömittauksiin: 1000€ +alv