A vectra jakopää
kysyin samaa aiemmin samassa foorumissa, tismalleen samoilla autotiedoilla.
Sain 2 vastasuta (yllättävää)
Hajoaa, ja ei hajoa.
Muistaakseni 4 sanoi ettei hajoa ja 3 että hajoaa/kannattaa olla varuillaan.
Eli minä sanon vain mitä minulle sanottiin OLE VAROVAINEN (nojoo mahtaa olla helppoa)
Sain 2 vastasuta (yllättävää)
Hajoaa, ja ei hajoa.
Muistaakseni 4 sanoi ettei hajoa ja 3 että hajoaa/kannattaa olla varuillaan.
Eli minä sanon vain mitä minulle sanottiin OLE VAROVAINEN (nojoo mahtaa olla helppoa)
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
-
caj-mikael
- 'Admiral'

-
caj-mikael
- 'Admiral'

No en sen enempää onneani kokeile kuin että vaihdatan remmin silloin kun on suosilteltu vaihtaa. 60tkm/4vuotta
Onko todella näin että paikat särkyy mallissa kuin mallissa? On aika outoa että niinsanotut ammattimiehet heittelisivät tollasia juttuja ilmaan...
Mulla tulee noin 30 tkm ajettua vuodessa, parin vuoden välein vaihtaa remmi. Ja varaosille takuu on 2 vuotta. Eikö ne silloin korvaa myös ne mitä remmin katkeaminen aiheuttaa?? Vai korvaako ne vaan sen remmin vain?
Onko todella näin että paikat särkyy mallissa kuin mallissa? On aika outoa että niinsanotut ammattimiehet heittelisivät tollasia juttuja ilmaan...
Mulla tulee noin 30 tkm ajettua vuodessa, parin vuoden välein vaihtaa remmi. Ja varaosille takuu on 2 vuotta. Eikö ne silloin korvaa myös ne mitä remmin katkeaminen aiheuttaa?? Vai korvaako ne vaan sen remmin vain?
Varmaan aika paljon vaikuttaa myös se kuinka paljon on kierroksia katketessa. Venttiilit ei pitäisi ainakaan 2litraisessa 8venttiilisessä koneessa yltää mäntiin asti, mutta 1.8:sta en tiedä. Ja kuitenkin venttiilit on kohtisuorassa mäntiin nähden, kun taas 16v kannessa vinottain, jolloin koskettaessa venttiiliä mäntä vääntää venttiiliä vinosti. Kokeilemallahan se selviää! 
1.6 sv koneeseen ei kyllä tule mitään vaurioita remmin katkettua nimim. kokemusta löytyy. vuoden aikana katkennut neljä kertaa ja ekalla kerralla pyörittelin vielä startilla 5min konetta ku ihmettilin että miks se nyt sammu.. 
ps. kannattaa vaihtaa ne hammaspyörät jos näyttää kulahtaneilta niin ei tarvi montaa kertaa vuodessa remmiä vaihtaa..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Meisseli on 2004-09-16 15:01 ]</font>
ps. kannattaa vaihtaa ne hammaspyörät jos näyttää kulahtaneilta niin ei tarvi montaa kertaa vuodessa remmiä vaihtaa..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Meisseli on 2004-09-16 15:01 ]</font>