Omega B -97, onko kannattava hankinta?
-
villes
Ite ajellu 97 b omegalla nyt 4v ja tyytyväinen olen ollut, kuluvat osat joita joutuu vaihtelemaan on raidetangon päät ja koiran luut (kall vakaajan yhdystangot) ne on tod kulutus tavaraa, eikä maksa maltaita.
auto on loistava maantiellä, ja kokoisekseen ketterä kaupugissa, pieni kääntösäde on takavedon etu.
kokoisekseen talodellinen, mutta hieman laiskan pulskea kiihtymään, mutta ilman vastuskertoimen ansiosta huiput n 200km/h, taloudellisuus perustunee aika pitkälti kanssa tuohon IlmVastus kertoimeen.
rihlatut valot on perseestä niillä ei nää mitään, mutta päivtys linssi valoihin käy heittämällä (ei nekään mitkään päivän tuojat tosin ole), ja vielä kun jaksaa relettää ja johdottaa valot uudelleen niin antaisin valojen arvosanaksi 8-.
perusvikoihin kuuluu myös öljypohjan vuotaminen ja takaovien takareunojen ruostuminen.
Ite ajalen 50thkm vuodessa joten kokemusta on kertynyt kohtuullisesti omegasta.
Vaaran paikka kaikissa 16v opeleissa on tuo jakohihna, sen vaihtoväliä ei kannata venyttää yhtään, koska ei ole uusi asia että hihna katkeaa jo ennen vaihtoväliäkin, ja tuhot ovat silloin täystuhosta, pikku venttiili vikaan,aivan tuurin mukaan. (itellä 8v ei tätä ongelmaa).
pienimmillään olen ajanut 300km pätkän kulutuksella 6,5l sataselle, ja suurimmillaan lähes puolet siihen lisää, eli kaasu jalka vaikutta tod paljon.
Omegaa jos alkaa madaltamaan, niin syytä on vaihtaa ainakin taakse camberin säädön mahdollistavat puslat, niin renkaat eivät kulu kesässä loppuun, puslasarjan hinta on siin 300e plus asennus.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-09-16 09:51 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-09-16 09:52 ]</font>
auto on loistava maantiellä, ja kokoisekseen ketterä kaupugissa, pieni kääntösäde on takavedon etu.
kokoisekseen talodellinen, mutta hieman laiskan pulskea kiihtymään, mutta ilman vastuskertoimen ansiosta huiput n 200km/h, taloudellisuus perustunee aika pitkälti kanssa tuohon IlmVastus kertoimeen.
rihlatut valot on perseestä niillä ei nää mitään, mutta päivtys linssi valoihin käy heittämällä (ei nekään mitkään päivän tuojat tosin ole), ja vielä kun jaksaa relettää ja johdottaa valot uudelleen niin antaisin valojen arvosanaksi 8-.
perusvikoihin kuuluu myös öljypohjan vuotaminen ja takaovien takareunojen ruostuminen.
Ite ajalen 50thkm vuodessa joten kokemusta on kertynyt kohtuullisesti omegasta.
Vaaran paikka kaikissa 16v opeleissa on tuo jakohihna, sen vaihtoväliä ei kannata venyttää yhtään, koska ei ole uusi asia että hihna katkeaa jo ennen vaihtoväliäkin, ja tuhot ovat silloin täystuhosta, pikku venttiili vikaan,aivan tuurin mukaan. (itellä 8v ei tätä ongelmaa).
pienimmillään olen ajanut 300km pätkän kulutuksella 6,5l sataselle, ja suurimmillaan lähes puolet siihen lisää, eli kaasu jalka vaikutta tod paljon.
Omegaa jos alkaa madaltamaan, niin syytä on vaihtaa ainakin taakse camberin säädön mahdollistavat puslat, niin renkaat eivät kulu kesässä loppuun, puslasarjan hinta on siin 300e plus asennus.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-09-16 09:51 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-09-16 09:52 ]</font>
-
villes
-
Reino Reikäleipä
- 'Admiral'

Itse ostin reilut pari vuotta sitten 2.0 cd-16v -mallin vm 95. Suomiautolla oli ajeltu vasta 85 tkm. Edellinen omistaja oli juuri vaihtanut katalysaattorin ja pakoputkiston. Muiden kuluvien osien vaihto jäikin minulle: jakopääremppa hilppeineen, vesipumppu ja laturi. Takajouset tuli myös vaihdettua taannoin. Kässärin kanssa on ollut ongelmia kun takajarrutehot katoaa talvipölyissä. Kunnon jarrutukset toisinaan tekee terää niille ja katsastusmieskin on nyt tyytyväinen kässärin toimivuuteen. Ompulla ajettu nyt 118 tkm ja koska näiden arvo on romahtanut viimeisen vuoden aikana, niin toki auto kannattaa nyt pitää ja ajaa vaikka vielä parikinsataatuhatta kilometriä. Semminkin kun suurehko osa kuluvista osista on vaihdettu. Eli pikkurahalla saa kyllä paljon autoa. Samalla hinnalla toki saa samanikäisen Corollan, Primeran, Golffin jne, mutta mukavuudessa ja tilankäytössä omppu on omaa luokkaansa. Ruosteesta omassa yksilössäni ei ole tietoa, kun edellinen omista piti autoa vähän liiankin hyvin 
Jäänyt kirjoittelu vähemmälle kun merkki vaihtui. "Omega B in memoriam".
Yleensä tuonikäisessä tuontiautossa ei ole ruostetta mutta onhan poikkeuksiakin jos on ollut huonolla pidolla.
Takapyöränaukko on ruostepaikka ja oven/ikkunan välinen lista.Ruoste alkaa leviämään listan alla ja nostaa listaa irti mikä näkyy.Samalla lailla ruoste nostaa irti tuota takapyörän aukon muovilistaa.
Farmareissa olen monessa nähnyt ruostetta takaluukun pyyhkijänsulan muovisuojan alla.Pyyhin liikuttaa suojaa siten että maali hinkkautuu pois ja ruostuminen alkaa.Joissain autossa oli tehty kaukonäköinen homma ja irrotettu muovisuojan kiinnitysmutteri ja maali alla oli tässä autossa täysin ehjä eikä ruosteesta tietoakaan.
Takapyöränaukko on ruostepaikka ja oven/ikkunan välinen lista.Ruoste alkaa leviämään listan alla ja nostaa listaa irti mikä näkyy.Samalla lailla ruoste nostaa irti tuota takapyörän aukon muovilistaa.
Farmareissa olen monessa nähnyt ruostetta takaluukun pyyhkijänsulan muovisuojan alla.Pyyhin liikuttaa suojaa siten että maali hinkkautuu pois ja ruostuminen alkaa.Joissain autossa oli tehty kaukonäköinen homma ja irrotettu muovisuojan kiinnitysmutteri ja maali alla oli tässä autossa täysin ehjä eikä ruosteesta tietoakaan.
-
villes
Jo vain löyty alkavaa ongelmaa vasemman takaoven juuresta. Ei tosin kovinkaan vakavaa.
Ruostesuojausta ei oo tehty ja paras tarjous on 350 €. Kohtuuhinta??
Outo "sirinä" jostain kojelaudan sisäpuolelta tulee? Ihan kun joku rele? Voiks siellä olla sellaista?
Yksi ilmastoinnin valoista on palanut, onks kukaan vaihtanu itse??
Kulutus mittarin mukaan on ihan kohtuullinen tän kokoluokan autoon (7 - 8,5 l/100 km)
Teiltä saamani vinkit on ollu tosi hyviä. Kiitos vastanneille.
Pesasin ja vahasin auton-> tuli aikas nätti. Värikin on vähän poikkeeva sellanen ocean blue. Ei oo tullu liiemmin vastaan.
Ruostesuojausta ei oo tehty ja paras tarjous on 350 €. Kohtuuhinta??
Outo "sirinä" jostain kojelaudan sisäpuolelta tulee? Ihan kun joku rele? Voiks siellä olla sellaista?
Yksi ilmastoinnin valoista on palanut, onks kukaan vaihtanu itse??
Kulutus mittarin mukaan on ihan kohtuullinen tän kokoluokan autoon (7 - 8,5 l/100 km)
Teiltä saamani vinkit on ollu tosi hyviä. Kiitos vastanneille.
Pesasin ja vahasin auton-> tuli aikas nätti. Värikin on vähän poikkeeva sellanen ocean blue. Ei oo tullu liiemmin vastaan.
Minkäslainen tuo on tuo Ocean Blue? Itsellä on sellanen tummansininen metalli- tai helmiäisväri, ei oo jaksanu oikein perehtyä. Aikanaan tullut muuttoautona, ilmeisesti rauhanturvaaja tuonut minun yksilöni. Erinomainen ajettava maantiellä, ja 2,5V6 takaa jouhevan suorituskyvyn. Kulutus nyt vähän vaihtelee, joskus laskeskelin pohjoisen reissulla että semmonen 8,5 litraa olis menny puhtaassa maantieajossa. Tyytyväinen oon kyllä autoon ollu, erinomainen hinta/laatusuhde. Samalla hinnalla ei paljon muita vastaavankokoisia farkkuja olisi ostanut. A Omegakin vielä on käytössä, saa nähdä tuleeko vaihdettua ens vuonna esim. F Astraan. Tahtoo mennä liikaa polttoainetta, vähän taloudellisempi peli olis hakusessa. Mutta kun Astra ei ole takaveto, niin ei passaa turhaa kiirettää pitää vaihdon kanssa. Joku 1,8 Astra vois olla sopiva auto, kun tulee kuitenkin enimmäkseen kaupunkiajoon tuo toinen, eli siis emänään kauppakassiksi. Tällä hetkellä B-Omega sillä käytössä, kun ei A-Omega kelpaa. Kuulemma ruma
Ja höpöhöpö...
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Opel Vectra 2,0i CDX '95
-
villes
kyllä noi opelin v6:t yllättävän vähäruokasia on, vrt BMW tai MERCEDES, saman teho ja kokoluokan autoihin. Mutta eihän ne opelin koneetkaan tietysti mitään tipalla pisimmälle kisan potentiaalisia voittajia oleOn 2004-09-20 20:37, villes wrote:
Joo, taidetaan puhua samasta väristä.
Eiks noi V6:t oo aika herkkiä imaseen tota bensaa?
Toivotaan pitkiä kilsoja kaikille....
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Ei ne pitkäksi koskaan tuu Opelin ratissa. Niin rentouttavaa... Ennemminkin paljon kilsoja kaikille? Ja sitä toivon minäkin. On muuten komee se väri, varsinkin kun ei ole kovin yleinen. Esim. joku tummanvihreä on liian tavallinen. Tumma punainen/sininen taas ihan eri juttu.On 2004-09-20 20:37, villes wrote:
Toivotaan pitkiä kilsoja kaikille....
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Opel Vectra 2,0i CDX '95