Kadett 2.0 gsi 8v-88!! APUA!!!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
The_Romeo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja The_Romeo »

Okei ostin tommosen gsi kadetin ja siin ois yx vika...Lämpösenä lahtee hienosti käyntiin muuta kuin näyttää vähän virtaavainta!MUT SITTEN TAAS KYLMÄNÄ!!Ei lähde,ei sitten millään,mutta jos sen työntää käyntiin niin ei mitään ongelmaa,sillain se lähtee hienosti!
JOTEN:Mitä minun pitäisi tehdä sille?!?
Tulpat olen vaihtanut siihen..
Kyllä se bensaa saa koska se kastelee tulpat!Kuulin et vika vois olla lambda:ssa,eikö se ole se pakosarjassa oleva anturi?!?
Niin ja tosiaan se on ruisku kone!
Sandels
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Sandels »

Minulla vika oli viallisessa lämpöanturissa. Se ei saanut kunnon arvoja ja kun putsasin liitimen niin lähti toimimaan kunnolla. Sa Jos tuo autosi on vm 88 niin siinä tuskin on lambdaa. En tosin ole satavarma mutta näin muistaisin.
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Mulla on kans joskus ollut vähän samaa vikaa omassa gsi-kadetissa ja siinä oli vikana juuri toi lämpötila-anturin johto sekä imuilman lämmittemen johto.Eli siis tarkista ekana että kaikki koneen johdot ovat paikoillaan,varmista että johdot kuuluvat juuri siihen liitimeen,sekä puhdista samalla liittimet.Mulla ainakin on lambra-anturi autossani ja se on vm-87.
The_Romeo
'Kadett'
'Kadett'

OKEI!!Mut tää kadetti juttu on mulle kyl ihan uus...Et mulla ei ole harmaintakaan aavistusta et missä se on siellä...Niin ja siellä ON niitä irrallisia johtoja aika perkeleesti...Mut täytyy yrittää ottaa niistä selkoa!!!Niin ja SANDELS oliko sulla sit ihan sama vika?!?

<font size=-1>[ This Message was edited by: The_Romeo on 2002-10-10 16:15 ]</font>
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Vika on mitä todennäköisemmin niissä johdoissa,jos kerran niitä on sillä ihan irrallisina.Hommaat kadetin korjausoppaan missä on myös gsi,ja katsot sieltä sähkökaaviosta mihin johdot kuuluuvat tai viet paikalliseen opel huoltoon niin ne kyllä osaa laittaa ne paikoilleen.
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Niin ja noita johtoja nyt on irrallaan muutenkin johtuen eri varusteluvaihtoehdoista. Ja jos niitä johtoja olisi ihan pirusti siellä irrallaan, niin tuskin lähtisi käyntiin ollenkaan. Siis tärkeitä johtoja.

Mutta tarkista nyt ensin kaikki liitokset, että johdot on kunnolla kiinni, onko liittimissä hapettumia jne...
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

On 2002-10-10 16:12, The_Romeo wrote:
OKEI!!Mut tää kadetti juttu on mulle kyl ihan uus...Et mulla ei ole harmaintakaan aavistusta et missä se on siellä...Niin ja siellä ON niitä irrallisia johtoja aika perkeleesti...Mut täytyy yrittää ottaa niistä selkoa!!!Niin ja SANDELS oliko sulla sit ihan sama vika?!?

Lämpöanturi on ylemmänlaturin kannakkeen ja imusarjan välissä. Imuilman lämpötunnistin on Ilmamäärämittarin sisällä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: The_Romeo on 2002-10-10 16:15 ]</font>
The_Romeo
'Kadett'
'Kadett'

OK!No mä käyn lavitse ne piuhat ja yritän löytää jostakin semmoisen oppaan...Niin ja ei siel tosiaan muuten ollutkaan sitä lamba anturia.Mistäköhän semmoisen kirjan vois löytää?!?kirjastosta?Niin ja muuten onko kellään kokemusta 5-ovisen kadetin takaloka suojien pyöristämisestä?!?On meinaan se kadetti 5-ovinen!
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Kyse sitä kirjaa vaikka autokirjakauppa alfameriltä,kauppa on helsingissä.Mutta voithan käydä kyllä myös katsomassa sitä kirjostosta mutta eipäilen että välttämättä siellä sitä ei ole.Itse vaihdoin kadettiini c-asconen takakaaret,mutta mun auto on 3 ovinen,entä tiedä kuinka sopii sitten siihen 5 oviseen.
The_Romeo
'Kadett'
'Kadett'

Joo oli siin muuten se lambda anturi...
Mut mä päätin myydä sen kadetin pois..eli jos joku OLISI kiinnostunut siitä niin se lähtis samalla hinnallla kuin ostinkin eli 3000€....
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

juu kannattaa vaihtaa lämpötila anturi mikä mittaa ruiskuille lämpötilan nii alkaa pelittään
jonetuning
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jonetuning »

Omassa kadetissani oli saman tyyppinen vika! Ongelma poistui kun vaihdoin akun, virta ei riittäny. Ajattelin jo isompaakin vikaa mutta selvis helpolla!
The_Romeo
'Kadett'
'Kadett'

Selvä!mä vaihdan siihen sen lämpöanturin,jos vain perkele löydän sen sieltä!!(niin ja saan rahaa sen ostoon) :smile: Kun rupee pikkuhiljaa vituttamaan toi sen työntäminen/vetäminen!!
:smile:
Vastaa Viestiin