E-kadetin orkkis keskuslukitus?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Kramer
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Kramer »

Eli ongelmma on seuraavanlainen: ilmeisesti k-lukon moottoreille ei tule virtaa... missäköhän sijaitsee ko. kapistuksen sulake? On käyty koko auto läpi (paitsi kojelaudan alta). Opel huollossa ei tiedetty edes, että voiko 1.6i katti vehkeessä olla orkkis k-lukkoa... piuhat on ehyet ja moottorit tuntuu toimivan... apua kaivataan.
Omega B -99 2.0, lambdat ne on kivoja
LJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja LJ »

kyllä mulla oli ainakin vm. 1991 1.6i kat kadetissa orginaali keskuslukko. Jos nyt oikein muistan niin keskuslukon sulake on ihan siellä sulakerasiassa ja saman sulakkeen takana on muutakin kun pelkkä keskuslukitus. Ohjekirjastahan tuo selviäisi.
M-line
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja M-line »

Jos lukitusmoottorissa lukee GM tai vastaavaa niin sitten on alkuperäinen. 90-91 kadeteissa on varusteita huomattavasti enemmän kuin vanhemmissa. Ainakin 88 gsi:ssä keskuslukituksen ohjausboksi on apukuskin puolella, suurinpiirtein ruiskunohjausboksin yläpuolella. Jälkiasennus keskuslukituksen ohjauslaitteet voi olla missä sattuu. Hanskalokeron takana on hyvää tilaa elikkä sieltä voi löytyä. Siis jos vika ei ole sulakkeessa.
Kramer
'Agila'

Et LJ muista minkä sulakkeen takana... oon kyllä kaikki sulakkeet kattonu, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta... virtaa ei tule edelleenkään moottoreille... ja apparin puolelta en löytänyt "ohjainboxia" jos sellasta on edes olemassa... käsittääkseni yksi moottori on ohjaava, muut seuraa perässä...
Tarmo_L
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

Se keskuslukon boxi löytyy ainakin '91 kadetissa sieltä ruiskuboxin alta. Myös se ruiskuboxin muovinen aluslevy on irroitettava jotta pääsee käsiksi kyseiseen boxiin.

Hämärä muistikuva että keskuslukitusta ohjataan napaisuuden vaihdolla.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
LJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja LJ »

On 2004-09-20 22:56, Kramer wrote:
Et LJ muista minkä sulakkeen takana... oon kyllä kaikki sulakkeet kattonu, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta... virtaa ei tule edelleenkään moottoreille... ja apparin puolelta en löytänyt "ohjainboxia" jos sellasta on edes olemassa... käsittääkseni yksi moottori on ohjaava, muut seuraa perässä...
En kyllä muista yhtään mikä se sulake on. Myin kadettini tossa kuukausi sitten ja ohjekirja meni tietty sen mukana.

Ja kuskin ovessa ei ole moottoria vaan siellä on semmonen ohjaava, eli keskuslukkoa voi käyttää vain kuskin ovesta, näin ainakin minulla oli. Muissa ovissa + kontissa on moottorit. Ja keskuslukko toimii napaisuutta vaihtelemalla. Opelissa on "negative switching" niinkun hälyttimen asennusohjeessa oli hienosti sanottu. Eli ohjailee vaihtelemalla maata.

btw. mulla on ylimääränen tommonen kuskin oven ohjaus"yksikkö". otin sen iteltä pois sieltä ovesta ja asensin sinne ovimoottorin tilalle, kun laitoin hälyttimen ohjaaman keskuslukkoa. Kytkin hälyttimeltä piuhat ainakin vaan suoraan sille alkuperäselle ovessa oleelle ohjaimelle tuleviin johtoihin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: LJ on 2004-09-21 08:38 ]</font>
Kramer
'Agila'

Kiitos suuri kaikille... tämä seventää jo aikas paljon... paitsi, että mun mielestä ruiskunohjaus on kuskin puolella... kait
leinoan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja leinoan »

kyllä se boxi pitäisi löytyä vänkärin puolelta. näkee päältäpäin jos muovissa selvä kohouma, ja sen alla tuo keskuslukituksen ohjain, sulaketta sieltä ei kyllä muistaakseni löydy. voihan olla että vika on vain tuossa kuskinoven ohjaus pumpussa. nehän ne yleensä reistailee ensimmäisenä.
MiTu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MiTu »

Siellä saattaa olla sen sulakerasian 'takana' lisää sulakkeita (ja releitä)... Jonkun kirjan mukaan esim. keskuslukon ja sähköikkunoitten sulakkeet.

t.Mika
Vastaa Viestiin