E-kadetin orkkis keskuslukitus?
Eli ongelmma on seuraavanlainen: ilmeisesti k-lukon moottoreille ei tule virtaa... missäköhän sijaitsee ko. kapistuksen sulake? On käyty koko auto läpi (paitsi kojelaudan alta). Opel huollossa ei tiedetty edes, että voiko 1.6i katti vehkeessä olla orkkis k-lukkoa... piuhat on ehyet ja moottorit tuntuu toimivan... apua kaivataan.
Omega B -99 2.0, lambdat ne on kivoja
Jos lukitusmoottorissa lukee GM tai vastaavaa niin sitten on alkuperäinen. 90-91 kadeteissa on varusteita huomattavasti enemmän kuin vanhemmissa. Ainakin 88 gsi:ssä keskuslukituksen ohjausboksi on apukuskin puolella, suurinpiirtein ruiskunohjausboksin yläpuolella. Jälkiasennus keskuslukituksen ohjauslaitteet voi olla missä sattuu. Hanskalokeron takana on hyvää tilaa elikkä sieltä voi löytyä. Siis jos vika ei ole sulakkeessa.
Et LJ muista minkä sulakkeen takana... oon kyllä kaikki sulakkeet kattonu, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta... virtaa ei tule edelleenkään moottoreille... ja apparin puolelta en löytänyt "ohjainboxia" jos sellasta on edes olemassa... käsittääkseni yksi moottori on ohjaava, muut seuraa perässä...
Omega B -99 2.0, lambdat ne on kivoja
Se keskuslukon boxi löytyy ainakin '91 kadetissa sieltä ruiskuboxin alta. Myös se ruiskuboxin muovinen aluslevy on irroitettava jotta pääsee käsiksi kyseiseen boxiin.
Hämärä muistikuva että keskuslukitusta ohjataan napaisuuden vaihdolla.
Hämärä muistikuva että keskuslukitusta ohjataan napaisuuden vaihdolla.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
En kyllä muista yhtään mikä se sulake on. Myin kadettini tossa kuukausi sitten ja ohjekirja meni tietty sen mukana.On 2004-09-20 22:56, Kramer wrote:
Et LJ muista minkä sulakkeen takana... oon kyllä kaikki sulakkeet kattonu, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta... virtaa ei tule edelleenkään moottoreille... ja apparin puolelta en löytänyt "ohjainboxia" jos sellasta on edes olemassa... käsittääkseni yksi moottori on ohjaava, muut seuraa perässä...
Ja kuskin ovessa ei ole moottoria vaan siellä on semmonen ohjaava, eli keskuslukkoa voi käyttää vain kuskin ovesta, näin ainakin minulla oli. Muissa ovissa + kontissa on moottorit. Ja keskuslukko toimii napaisuutta vaihtelemalla. Opelissa on "negative switching" niinkun hälyttimen asennusohjeessa oli hienosti sanottu. Eli ohjailee vaihtelemalla maata.
btw. mulla on ylimääränen tommonen kuskin oven ohjaus"yksikkö". otin sen iteltä pois sieltä ovesta ja asensin sinne ovimoottorin tilalle, kun laitoin hälyttimen ohjaaman keskuslukkoa. Kytkin hälyttimeltä piuhat ainakin vaan suoraan sille alkuperäselle ovessa oleelle ohjaimelle tuleviin johtoihin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: LJ on 2004-09-21 08:38 ]</font>