Perä Huutaa!!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Liippiauto
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Liippiauto »

Ostin tossa viikko sitten itselleni kakkosautoksi B-mallin mantan(korinvaihto)<-lue ascona.
autossa on tasainen ujellus, nostin auton nosturille ja kuuntelin alta kun kaveri käytti autoa vaihde päällä ja perän suunnasta se ääni tulee.
onko kokemuksia kumpi on yleensä ollut syypää ääneen,murikka-akselin etupään laakeri vai kannatinlaakeri.
itse epäilen murikkapyötän laakeria,autossa on sellainen perä jossa on jatkopala jonka päässä kannatinlaakeri on ja missä kulkee jatkoakseli sisällä.
GF
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja GF »

Tuleeko ääni siis kardaanin kannatinlaakerista ( siitä mikä on perän jatkeen edessä ) vai itse perästä?? Itse veikkaan perän matopyörän laakereita.
Liippiauto
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Liippiauto »

Kyllä se enemmän perästä tuntuu tulevan,ajattelin vaan jos se ääni kantaa sitä jatkopalaa pitkin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Liippiauto on 2004-09-23 12:42 ]</font>
leinoan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja leinoan »

vikea paikantaa, itse vaihdoin aikoinaan perän turhaan vaikka vika oli vaihdelaatikon takalaakerissa.
XeRRaX
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja XeRRaX »

ujeltaa tasasesti...hhmm..mulle tulis mieleen että ois hammaskosketus pikkusen pielessä... paha silleen sanoo ku ei itte oo kuulemassa..
Vastaa Viestiin