Kadett, Ascona, Omega kysymyksiä?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Eli tarkotuksena olis hommata jokin ylläolevista Opeleista ihan päivittäiseen käyttöön. Budjetti on aika rajallinen, ja mahdollisuudet auton laajamittaiseen remontointiin aika rajalliset, eli siis kohtuu kuntoinen yksilö haussa. Minkäslaisia kokemuksia täällä on porukalla kyseisistä autoista? Meilläkin aikanaan Kadetti oli, parhaillaan toimittaa peltoauton virkaa. Olis pitäny p*rkele säästää itelle, mutta ku ei aikanaan tajunnut.

Miten se on Omegassa suorituskyvyn laita C20NE tai 20NE koneella? Vissiin aika laiskanpuoleinen kulkemaan, kun tehoa ei ole kuin 115 heppaa.

Onkohan joku noista malleista kenties vähemmän herkkä ruostumaan? Kun tosiaan tuntuu kaikki vanhemmat Opelit olevan paljon tai vielä enemmän mätiä. Poikkeuksiakin toki joukossa, mutta ne ei sitten oo myynnissä. Jos jollain olis Ylivieskan seudulla tämmöstä myynnissä, niin pistäkäähän vaikka tähän viestiä.

Ja tulipa vihdoin rekisteröityä tännekin. Varmaan vuoden verran tullut selattua foorumia silloin tällöin, mutta vasta nyt sai aikaiseksi rekisteröityä. Ja suomalaisetko muka laiskoja...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

On 2004-09-22 22:10, m.k wrote:

Kun tosiaan tuntuu kaikki vanhemmat Opelit olevan paljon tai vielä enemmän mätiä. Poikkeuksiakin toki joukossa, mutta ne ei sitten oo myynnissä.
Omasta puolestani suosittelen lämpimästi c-mallin asconaa, itse ajelin liki 7 vuotta asconalla, eikä moitteen sijaa ollut. Vieläkun laitat jonkun kaksilitraisen mallin niin varmasti et jää jalkoihin, kun 1.6 -moottorilla varustettu asconakin tuntui ainakin omassa käytössä liikkuvan varsin ripeästi. :smile:
Täysin ruosteetonta ja virheetöntä yksilöä on toki hankala löytää, mutta kuten sanottua poikkeuksiakin on: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=153269
"198tkm, ruosteeton, hitsaamaton"
Katso myös http://www.ascona.fi -sivut, josta löytyy kaikkea c-asconaan liittyvää tietoa.

E: http://www.puntari.fi/web/sa_etori/punt ... ajaid=6984
Löytyyhän niitä ylivieskastakin :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: ascona_c on 2004-09-22 22:40 ]</font>
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Mulla ainakin Omegasta miellyttäviä kokemuksia. Hyvä ajaa, ei vie älyttömästi bensaa ja varustelussa löytyy. Ja riippuu paljon pidosta miten ruostuu, mulla ei ainakaa oma oo mitenkää mätä. Pohja on ruosteeton, eikä korissakaan juuri kukkaa ole.

Minulle ainakin riittää täysin tuo kulkupuoli. Koneena tosin 20SE, jossa on hurjat 122 heppaa :razz: Mutta se toki riippuu miten ripeää haluaa. Ei sillä nyt jalkoihin tarvitse jäädä.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Itsekkin olin tyytyväinen tuohon omegan 115 hepan toimintaan automaatilla. Aivan riittävästi kulkee ja ohikin pääsee.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Pitäis vissiin lähtä käymään tuolla ala-häivälällä. Kuvasta kun ei paljoa nähnyt. Kiitoksia vastauksista, aina mukava kuulla käyttäjien kokemuksia ennen kuin tekee kauppoja. Onneksi ei mitään kiirettä ole, kun kortin saa vasta ens kesänä :smile:
Vastaa Viestiin