Kytkinakseli ongelma?
Calibrasta (c20ne) -91 oli vauhtipyöra ja kytkin irti ja kytkin akseli oli vedettynä ulos laatikon päästä,nyt kun olis kasaus vaihe niin se kytkin akseli ei suostu menemään millään paikalleen,aluksi luulin että se puree kiinni kytkin levyn pooreista mutta vaikka otin koko levyn ja asetelman pois ja kokeilin sitten niin akseli ei suostu menenmään riittävän syvälle.Eikä se johdu siitä että akselin pää ottaisi kiinni kampiaksilan päästä vaan jokin ikäänkuin vastustaa laatikon sisällä.Onko siihen jokin niksi vai miten akselin saa menemään pohjaan asti kun korjaus oppaassa luki ettei aksilaa saisi mennä lyömään paikalleen laitettaessa.Niin ja laatikko on sitten ilmeisesti f16.
Mulla on ollu sama homma muutaman kerran C-Asconien F16-5(4)-laatikoiden kanssa.On 2004-09-25 17:03, Tunari-82 wrote:
Calibrasta (c20ne) -91 oli vauhtipyöra ja kytkin irti ja kytkin akseli oli vedettynä ulos laatikon päästä,nyt kun olis kasaus vaihe niin se kytkin akseli ei suostu menemään millään paikalleen,aluksi luulin että se puree kiinni kytkin levyn pooreista mutta vaikka otin koko levyn ja asetelman pois ja kokeilin sitten niin akseli ei suostu menenmään riittävän syvälle.Eikä se johdu siitä että akselin pää ottaisi kiinni kampiaksilan päästä vaan jokin ikäänkuin vastustaa laatikon sisällä.Onko siihen jokin niksi vai miten akselin saa menemään pohjaan asti kun korjaus oppaassa luki ettei aksilaa saisi mennä lyömään paikalleen laitettaessa.Niin ja laatikko on sitten ilmeisesti f16.
Itse naputtelin sen kytkinakselin moskan avulla sisään, varovasti siis, ei millään olan takaa lyönneillä. Siellä on ilmeisesti jonkun näkönen kynnys mikä kahnaa, kun akselia työntää sisäänpäin.
Eikä mulle tullu kertaakaan mitään ongelmia jälkeenpäin kytkinakselin tahi laatikon kanssa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Sielä varmaan on jokin ratas kun sitä aksilaa pyörittää ja ja työntää niin se ikäänkuin menee hampailleen mutta sitten se istu siihen,koitin jo vähän naputella akselin päähän mutta ei tuntunut menevän.Se jää noin 15-20mm liika pitkälle et sais sen lukko sokan paikalleen.Pitää varmaan suurentaa lekaa