Volkkari (golf) näyttää lähinnä Pololta
OPEL Astra H OPC/HPC (Uusia kuvia!)
On 2004-09-24 18:38, JMM wrote:
Ja tuo jarrujen pienuus todennäköisesti johtuu siitä, että siinä on 19" vanteet eikä vaan18".
<font size=-1>[ This Message was edited by: JMM on 2004-09-24 19:06 ]</font>
...jep. Tarkotus oli tuohon edelliseen viestiin itsellänikin lisätä tuo, mutta kerkesin jo postata ennenkuin tuli mieleen. Autoexpressissähän, jonka perusteella ekat viestit kirjoitin, se virhe on edelleen. Tuossa OPELin esitteessähän tuo 19" lukee...se lienee luotettavampi lähde. Ajattelin sitten, että mitäpä tuota viestiä enää editoimaan, kun pilkunviilaajaa sen asian tuo kuitenkin esille.
Saahan tuo auto vaikka yli 40 tonttuu maksaa. Niillä joilla ei oo vara tuota autoo ostaa, ei ois myöskään vara ostaa 19" palloille passeleita gummejakaan.
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

-
Black Diamond
- 'Diplomat'

-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Ensimmäiseen kuvaan: ihan kiva
Kun satun itse hyvin tuon opelin kohderyhmään (~30v DINKS perhe =Double Income No Kids), niin omalta kantiltani ajatellen, mitä saisin siirtymällä nykyisestä pelistä tuohon (vaihto uuteen tapahtuu ~1½ v kuluttua, tilaus sisään tietysti aikaisemmin).
Auto, Astra, olisi toki hiukan modernimpi (verrattuna nykyiseen -03/04 Octavia RS farkkuun), mutta tavaratilaa kun ei löydy ja auto on edelleen PELKKÄ ETUVETO (?).
Etuvetoisuus jo sinällään tiputtaa vaihtoehdot varsin vähiin; ilman farkkukoria pystyisin juuri ja juuri elämään, tosin itse satun yksinkertaisesti pitämään farkkumallisista koreista, aiheuttaa se jollekin sitten paiseita tai ei.
Nelivedon puute on puolestaan erittäin suuri miinus. Itseäni ei oikein enää tuollainen ~210...240hp pienehkö etuveto jaksa suuremmin kiinnostaa, ajatellen vaikkapa ihan näitä Suomen kelejä. 3/4 vuodesta meno on...no ei sitä mitä se voisi olla.
Tuon Astran kohdalla kiinnostaa, jatkaako Opelin Suomen maahantuoja hillitöntä ylihinnoitteluansa. Sitä samaa, jota nähtiin mm.OPC Astran yhteydessä, jostain Bertone Astroista puhumattakaan.
Tulipa valitussävytteinen vuodatus, auto on kuitenkin ihan suhteellisen jees, spekseistä ja kuvasta päätellen.
Kun satun itse hyvin tuon opelin kohderyhmään (~30v DINKS perhe =Double Income No Kids), niin omalta kantiltani ajatellen, mitä saisin siirtymällä nykyisestä pelistä tuohon (vaihto uuteen tapahtuu ~1½ v kuluttua, tilaus sisään tietysti aikaisemmin).
Auto, Astra, olisi toki hiukan modernimpi (verrattuna nykyiseen -03/04 Octavia RS farkkuun), mutta tavaratilaa kun ei löydy ja auto on edelleen PELKKÄ ETUVETO (?).
Etuvetoisuus jo sinällään tiputtaa vaihtoehdot varsin vähiin; ilman farkkukoria pystyisin juuri ja juuri elämään, tosin itse satun yksinkertaisesti pitämään farkkumallisista koreista, aiheuttaa se jollekin sitten paiseita tai ei.
Nelivedon puute on puolestaan erittäin suuri miinus. Itseäni ei oikein enää tuollainen ~210...240hp pienehkö etuveto jaksa suuremmin kiinnostaa, ajatellen vaikkapa ihan näitä Suomen kelejä. 3/4 vuodesta meno on...no ei sitä mitä se voisi olla.
Tuon Astran kohdalla kiinnostaa, jatkaako Opelin Suomen maahantuoja hillitöntä ylihinnoitteluansa. Sitä samaa, jota nähtiin mm.OPC Astran yhteydessä, jostain Bertone Astroista puhumattakaan.
Tulipa valitussävytteinen vuodatus, auto on kuitenkin ihan suhteellisen jees, spekseistä ja kuvasta päätellen.
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Nelivetoisuus on hieno varuste!Mutta erittäin suuri miinus tuntuu olevan liioittelua.Riippuu tietenkin missä asuu,mutta ainakin näin etelässä talvi on oikeastaan kolme kuukautta,eli Joulukuu,Tammikuu,Helmikuu...maaliskuussa alkaa taas lumet kovaa vauhtia sulaamaan.On 2004-09-25 09:45, HYI wrote:
Joten vuodesta jää 9kk sitä sulaa aikaa,jolloin nelivetoisuudesta sinänsä ei ole kuin statusarvo jäljellä.
Noh,joku tietenkin perustelee sitä kesällä hyvän pidon vuoksi tärkeänä.Onhan se niinkin,mutta itse en oikeen ole koskaan ymmärtänyt tuota 0-100 paikalta repivää lähtöä.Minulle riittää kun aito on 60km/h eteenpäin "käytettävissä".
Tämä oli minun visio,sitä ei kannata ottaa tosissaan...200-300 hv etuvedollakin saa "kiksejä" itselleen,jos ei jumaloi viivalta lähtöjä.
Ihan kiva jos olet vajaavetoiseen omaasi tyytyväinen, mieli ehtii kyllä vielä muuttua.
Turha se on lähteä kenenkään arvotuksia kommentoimaan. Osa lukee autotesteistä jopa tuhkakuppien lukumäärät, kuka nyt mitenkin ominaisuuksia osaa painottaa (tosin ominaisuuksien painoarvo -käsite taitaa olla suurimmalle osalle tuntematon asia?).
Pelkkää etuvetoa en siis enää osta, nykyisen auton kanssa saatujen kokemusten perusteella. Pelkkä etuveto on siis _minulle_ erittäin suuri miinus, on se sitä (miinus) jollekin toiselle tai on olematta. Ostan auton itselleni.
Turha se on lähteä kenenkään arvotuksia kommentoimaan. Osa lukee autotesteistä jopa tuhkakuppien lukumäärät, kuka nyt mitenkin ominaisuuksia osaa painottaa (tosin ominaisuuksien painoarvo -käsite taitaa olla suurimmalle osalle tuntematon asia?).
Pelkkää etuvetoa en siis enää osta, nykyisen auton kanssa saatujen kokemusten perusteella. Pelkkä etuveto on siis _minulle_ erittäin suuri miinus, on se sitä (miinus) jollekin toiselle tai on olematta. Ostan auton itselleni.
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Vai että nelivetoa ei "tarvitse"? No eipä tietenkään, kuten ei alumiinivanteita, tummia laseja...hemmetti, joku pärjää jopa pelkillä julkisilla.
Sen nelivedon hyöty käy ihan tällaisilla vesisateillakin hyvin helposti selville, ei tarvitse kuin kiihdytyskaistalla juntata hiukan kaasua niin jo suttaa, eikä tähän vaadita kuin se pikkiriikkinen 1.8T -moottori. Ankeaa.
Tuolle Astralle suora kilpailija taitaa olla joku Audin A3 3.2Q, varmaan hinnatkin aivan samoissa. Henkilökohtaisesti valinta olisi selvä vaikkei vapaastihengittävät liiemmin iskekään...
No, sitten voidaan jatkaa itse aiheesta eli lisää Astran kuolausta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: HYI on 2004-09-25 17:26 ]</font>
Sen nelivedon hyöty käy ihan tällaisilla vesisateillakin hyvin helposti selville, ei tarvitse kuin kiihdytyskaistalla juntata hiukan kaasua niin jo suttaa, eikä tähän vaadita kuin se pikkiriikkinen 1.8T -moottori. Ankeaa.
Tuolle Astralle suora kilpailija taitaa olla joku Audin A3 3.2Q, varmaan hinnatkin aivan samoissa. Henkilökohtaisesti valinta olisi selvä vaikkei vapaastihengittävät liiemmin iskekään...
No, sitten voidaan jatkaa itse aiheesta eli lisää Astran kuolausta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: HYI on 2004-09-25 17:26 ]</font>