OPEL Astra H OPC/HPC (Uusia kuvia!)

Keskustelua Opeleista
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2004-09-25 17:24, HYI wrote:

Sen nelivedon hyöty käy ihan tällaisilla vesisateillakin hyvin helposti selville, ei tarvitse kuin kiihdytyskaistalla juntata hiukan kaasua niin jo suttaa, eikä tähän vaadita kuin se pikkiriikkinen 1.8T -moottori. Ankeaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: HYI on 2004-09-25 17:26 ]</font>
No aika liioittelua on väittää 70-80km/ tuntivauhdista kaasutellessa kiihdytyskaistaa(oletettu alin nopeus niihin tilanteisiin)renkaiden vielä sutivan.

Audiin saa APR Stage kolmosella 290hv,edes sillä hulvaton sutiminen ei ole selviö noissa nopeuksissa.Mutta sulla neliveto,hyvä niin...

Ja sitten asiaan...jatketaan hienon Astran parissa. :smile:
HYI
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HYI »

Äläs nyt kultapieni yritä laittaa kenellekään sanoja suuhun. Kukaan muu kuin sinä ei ole edes puhunut mistään km/h -lukemista yhtään mitään.

VAG:n vehkeissä on muuten erittäin onneton vetoluistonesto, en tiedä onko Opelillä yhtään sen parempi. Toivottavasti tuossa Astrassa(kin) sen saa pois päältä; aikaisemminhan se ei ole ollut mikään itsestäänselvyys. Autohan on leikkimismielessä melko käyttökelvoton ilman "pois päältä" -nappia. :grin:
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Sovitaan ihan kättelyssä,etten ole pieni kultasi,sen roolin saa hoitaa joku muu,sori pettymys tällä rintamalla...!

No ihmeen huono pito tossa nelivedossasi on,kun ei pitoa löydy lainkaan,joten aika huono laite tuntuu olevan käytössäsi.Meinaan 300hv Aerokaan ei lyö sutia liikkeessä ollessa kovin helposti.Paikaltaan saa vaikka renkaat sulamaan alle ,jos haluaa...!

Joten talvella et tee tolla sun nelivedollasi mitään,pistä pikkasen rahaa lisää ja osta etuveto Audi niin,saat pitoa taas. :grin:
HYI
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HYI »

Siis kun nimenomaan mulla EI OLE NELIVETOA, sehän tässä harmittaakin. :grin:

Siis rautalankaa: koska kokemukseni etuvetoisesta ~210hp/ ~315Nm@3000rpm pikkuautosta ovat niin huonoja, seuraava peli tulee olemaan nelikko. Comprende?

Tuntuu muuten siltä, ettet ole koskaan Aeroa koestanut, itse koin ainakin (vakion) höystävän sisäkurvinpuoleista rengasta todella huolella. Painava auto yhdistettynä väärään vetotapaan...ei hyvä ollenkaan. Tottahan se mukavasti kulkee moottoritiellä, mutta...

<font size=-1>[ This Message was edited by: HYI on 2004-09-25 18:39 ]</font>
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

OK,eli mä kämmäsin ton nelivedon kanssa,sori.Kun huolimattomasti asvaltilla painaa kaasua,niin eteenpäinmeno keskeytyy sutimiseen....hmmmm,tehokas peli.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

olen "HYI:n" kanssa 100% samaa mieltä nelivedon suhteen!

Nelivedolla on kiistatta etunsa..ja ne edut senkuin korostuvat täällä Suomen vaihtelevissa olosuhteissa.

Itsellä on nyt alla elämäni ensimmäinen neliveto ja sen sanon että aika painavia perusteita tarvitaan ettenkö pyrkisi jatkossakin pitäytymään nelivedossa.

Tokihan se on niin että nelivetoa on helppo ikäänkuin vähätellä..VARSINKIN silloin kun itsellä/omassa suosikki autossa tai merkissä ei sitä ole tai sitten em johtuu siitä että ei ole asiasta kokemusta.

Itse en pitänyt nelivetoa oikeastaan juuri minkäänlaisena etuna..ennenkuin sellaista ensikerran oikein todenteolla koeajoin. Subaru Impreza WRX oli ensimmäinen lyhyt kokemus ja Audi A3 3.2V6 sitten sitäkin perusteellisempi tutustuminen nelivetoauton ajettavuuteen..ja se oli kyllä melkoisen vakuuttava kokemus monessakin mielessä..mutta erityisesti sen suhteen mikä pito 250heppaisella autolla, nopeanajon kitkoilla peilijäisellä pikkutielläkin..

Neliveto ON loistojuttu..ja erityisesti Suomessa jossa on joka vuosi myös talvi ja syksy..

Kerronpa tähän vielä nelivetoon,pitoon ja ajonhallintajärjestelää sivuavan tarinan..

Kaverille tarjoutui muutama viikko sitten ulkomaan työmatkalla tilaisuus eräänlaiseen unelmakoeajoon. Auto oli Audi RS6 plus..eli siis neliveto ja 450+ heppaa..
No, kyllähän siitä koeajosta on tässä saatu kuulla jo monenmonta kertaa ja vaikka minkälaisia juttuja..mutta yksi asia jota hän on jaksanut päivitellä on se että edes täyskiihdytyksessä (enpä itse olisi tainnut arvata moista laina-autolla edes kokeilla..) Audi ei käytännössä sutinut lainkaan..siis ILMAN ajonhallintajärjestelmää kiihdytettäessä!!
Vähän vaikea on moista uskoa..mutta toisaalta kaveri vakuutti sen olevan totta..ja samoin väitti myös aikanaan RS6:n Tuulilasiin koeajojutun kirjoittanut toimittaja jutussaan..joten kaipa siinä jotain perä on..

Vertailuksi voisi mainita vaikka aikanaan minulla olleen turbo-Astran joka kyllä vilkutteli kiihdytyksissä ajonhallinnan valoa sen toiminnan merkiksi..puhumattakaan Opelia seuranneesta takaveto-Mersusta joka niinikään vilkutteli keltaista hyvinkin helposti mittaristossa jopa kaupunkinopeuksista kiihdytellessä..
Opelilla,Mersulla ja RS6:lla on kuitenkin pari eroa: kaksi edellistä on etu- ja takavetoisia..RS6 nelikko..ja yli 200heppaa tehokkaampi kuin kaksi muuta..

Että kai sillä nelivedolla sitten jotain tekemistä pidon kanssa sittenkin taitaa olla.. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-09-25 19:03 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-09-25 19:08 ]</font>
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-09-25 18:33, HYI wrote:
Tuntuu muuten siltä, ettet ole koskaan Aeroa koestanut, itse koin ainakin (vakion) höystävän sisäkurvinpuoleista rengasta todella huolella.

<font size=-1>[ This Message was edited by: HYI on 2004-09-25 18:39 ]</font>
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä,tiedän tarkkaan miten Aero käyttäytyy,ja eturenkaat kuluu kyllä.Tehokkaassa nelivedossa kuluu kaikki renkaat aika paljon,joten takaa ei voi vaihtaa eteen pidentääkseen ja tasataakseen kulutusta.Sekään ei ole miinuspuoli,renkaita saa lisää kaupasta.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-09-25 18:58, crystal wrote:
Tehokkaassa nelivedossa kuluu kaikki renkaat aika paljon,joten takaa ei voi vaihtaa eteen pidentääkseen ja tasataakseen kulutusta.Sekään ei ole miinuspuoli,renkaita saa lisää kaupasta.
No se on kyllä totta!

Vaikka en pidä reilut 200heppaista autoa vielä mitenkään erityisen tehokkaana niin kyllä se vaan nelivetoisena tuntuu rengasta syövän tasaisesti ja paljon..ja enemmän kuin etu- tai takaveto..ainakin sen perusteella mitä aiempiin autoihin renkaan kulumista vertaan.
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

TAKAISIN ASIAAN:

Tosiaan nätti peli toi uus astra.
Kuva
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

On muuten ooppelin turponelikko paska, semmonen kukkopilliviritys kun kuulemma menee 13 sekunnin varttimaileja sateella... :?:
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Mighty-One
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mighty-One »

On 2004-09-25 18:41, crystal wrote:
OK,eli mä kämmäsin ton nelivedon kanssa,sori.Kun huolimattomasti asvaltilla painaa kaasua,niin eteenpäinmeno keskeytyy sutimiseen....hmmmm,tehokas peli.
Tulipas nyt taas vessassa luettua Laakkosen automainoksia... Hyi hyi!
PS. Siitä vielä on kuulemma helppo saada peräpukamia! Että silleen... :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Mahti on 2004-10-03 23:52 ]</font>
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

hieno on :smile: , tosin ei ole varaa ku pestä tollanen (itse) :grin: , noh, ehkä joskus, ai niin muuten, jos joku auto tulee mieleen H -astrasta niin se on nissan almera (yök!) mutta nyt kun tota autoa näkee enemmän nii se alkaa näyttää paremmalta.. tosin OPC versio on aina opc..
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.

Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Vastaa Viestiin