(ilmastoinnista freonit karanneet, joten ei voi sinänsä todeta)
OMEGA B MV6 , "ECO" nappula, mitä tekee?
Onhan se sitäkin, mutta eiköhän sillä kuitenkin viitata ekonomiaan eli taloudellisuuteen, eikä ekologiaan.On 2004-09-21 13:54, VilkkuS wrote:
auto on ECOlogisempi, kun vie vähemmän bensaa
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2004-09-21 16:28 ]</font>
Aivan samaOn 2004-09-21 16:25, Tuomas wrote:
Onhan se sitäkin, mutta eiköhän sillä kuitenkin viitata ekonomiaan eli taloudellisuuteen, eikä ekologiaan.
Kyllä mulla ainakin sammu se AUTO valo kun ECOa painaa, vastaavasti ECO nappulaan syttyy valo. Näyttöön jää kyllä A palamaan, jolloin puhalluksen voimakkuus säätyy vielä automaattisesti, ellei + tai - nappuloihin koske.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Noinhan tuo näkyy tekevänkin...On 2004-09-22 09:12, Jerzey wrote:Aivan samaOn 2004-09-21 16:25, Tuomas wrote:
Onhan se sitäkin, mutta eiköhän sillä kuitenkin viitata ekonomiaan eli taloudellisuuteen, eikä ekologiaan.
Kyllä mulla ainakin sammu se AUTO valo kun ECOa painaa, vastaavasti ECO nappulaan syttyy valo. Näyttöön jää kyllä A palamaan, jolloin puhalluksen voimakkuus säätyy vielä automaattisesti, ellei + tai - nappuloihin koske.
Ja sitten näillä keleillä rupeaa ikkunat huurtumaan! (0-10 astetta ja vettä sataa)
Eli kyllä ilmastoinnista on hyötyä muulloinkin kuin vain helteillä...
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
- B-conamega
- 'Admiral'

Kokeiles työntää käsi vähän syvemmälle alas päin siitä raitisilmasuodattimesta! Niin avot siinä se aukko nököttää!On 2004-09-24 10:08, ekto wrote:
Joo. Luin kyllä sitä settiä.
Raitisilmasuodatin on maalia aktiivihiili ja on ihan hyvässä kunnossa.
Sitä kourua en löytänyt (tyhmä pää)![]()
Ja läpöistä sen verran,että niitä on kahta mallia vanha joka tulee pyöräkoteloon ja uudempi joka tulee suoraan konehuoneeseen ja on läppämalli! Kun taas vanha on pelkkä putki! Molemmat helppoja putsata, uus menee pelkillä sormilla ja vanhassa joutuu irrottamaan putken! Ja loppuu huurtumiset siihen paikkaan! Lehtiä ja havunneuloja niin ei se saa "raitistailmaa" ja huurtuminen on valmis! Eikä auta pelkkä raitisilmasuodattimen vaihto!
Opel on pop 
Selvennän vielä, että mulla huurtuminen alkaa siis vasta, kun pistän sen ECO:n päälle.On 2004-09-23 23:04, ekto wrote:
Toi ikkunan huurtumisesta oleva kommentti oli hyvä kuulla.
Oon luullu jo pitempään, että B vecussa on jokin vika kun siinä huurtuu ikkunat juuri tällaisilla ilmoilla. Aina ilmastoinnilla jos on kylmää ja sataa.
Mutta jos samaa esiintyy muillakin niin sittenhän se on vain ominaisuus![]()
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
-
AussiVectra
- 'Senator'

Kylla ne tuppaa kaikki autot sumuttaan ikkunoita ja viela enemman jos usein kayttaa imastointia ja mita enemman sita kayttaa ni sita enemman ikkunat sumuttuu ja sita enemman joutuu kayttaa ilmastointia. itse ajellu monella autolla, uusillakin ja sama ongelma joten ei ole putkitukosta kysymys. taallakun joutuu kayttaan ilmastointia melkein aina jos ei jaahdyttamiseen niin sumun poistamiseen ikkunoista. on muuten mielenkiintoista todeta etta yleensa vain tuulilasi sumuuntuu, jos ei nyt ihan kauheen markaa ole. se johtunee siita etta ajoviima jaahdyttaa tuulilasia ja hytin kosteus tiivistyy tietysti kylmimpaan pintaan eli tuulilasiin. ja jos laittaa ikkunalle lammittimen paalle ni tulee liian lammin. ongelmat ne on kaikilla, sano. kannattaisko jarjestaa moottoritilasta lamminta ilmaa tuulilasiin, ulkopuolelle?
Hanski
Hanski