auto on opel corsa 1.2s ls vm-86 sedan ja ongelma tämä auto on turhan äänekäs varsinkin matka-ajossa. vauhdin kasvaessa ujellus kasvaa. ujellus vähenee mikäli puhalluksen kääntää kokonaan pois päältä, mutta on silti turhan äänekäs yli satasen nopeuksilla.
corsahan on suunniteltu varmaankin kauppakassiksi joten en ihmettele että auto ei ole niin mukava matka-ajossa mutta jotenkin pitäs alentaa tuota melua. mitkä ois vaihtoehdot? liekö oven vai ikkunan tiivisteet menneet huonoiksi? itse veikkaisin ikkunan tiivisteitä. Voisko se vaikuttaa kun tuli toissa kesänä väänneltyä ovien alareunoja eikä muistanut oikoa niitä. ite en jaksa uskoo siihen koska tiivisteet ottaa ihan normaalisti kiinni koska ne eivät ole reunojen kohdalla.
saattaa olla kyllä että corsa on alkujaan hento noista ovista ja sivutuuliherkkä koska äänet voimistuu kovalla tuulella ja rekkojen ajaessa ohi jolloin ratti pitää puristaa tosissaan ettei sorsa lähtis lentoon. Nämä kaikki siis hieman kovemmassa vaudissa.
ei viittis ruveta ostaa tiivisteitä koska ne taitaa olla aika kalliita eikä muutenkaan nikkaroida turhia eli jos joku osais auttaa niin hyvä.
corsan sisällä ujeltaa
- SorsaTRanssissa
- 'Admiral'

Eihän tuo A-Corsa ole mikään kovin hiljainen auto 100-> nopeuksissa.
Jos haluaa ääntä pienemmäksi voi bitumimattoa asennella ovien sisään ja muuallekin matkustamoon. Tulipelti on myös yksi hyvä äänen sisääntuloalue.
Mutta on kuitenkin aika iso urakka tuo eristyshomma. Itse olen jo tottunut Sorsan kovaan meteliin. Ei muuta ku mankkaa kovemmalle vaan
Jos haluaa ääntä pienemmäksi voi bitumimattoa asennella ovien sisään ja muuallekin matkustamoon. Tulipelti on myös yksi hyvä äänen sisääntuloalue.
Mutta on kuitenkin aika iso urakka tuo eristyshomma. Itse olen jo tottunut Sorsan kovaan meteliin. Ei muuta ku mankkaa kovemmalle vaan