voi ku olis rahaa..
Kaikesta huolimatta ottaisin Speedsterin. Kyllä se varmaan tarpeeksi kulkee
Se on kuitenkin positiivisesti erilainen ja harvinainen. Kukin taplaa tyylillään (ja Bemaristit ilman sitä
)
OT: Tuohon näkymiseen vielä, että ne kenellä on "asiat ja elämä olevan sekä taloudellisesti että muuten mallillaan" niin että se näkyy ulospäin, ovat usein onnettomampia kuin ne E-Kadetilla ajavat ja hakevat sitä ratkaisua onnettumuutensa muita "polkemalla" Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja käsitys onnesta on yksilöllinen käsite.
Mutta kannattaa olla onnellinen niin kuin itse on, ei niin kuin naapuri olisi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Zeni on 2004-09-27 15:31 ]</font>
OT: Tuohon näkymiseen vielä, että ne kenellä on "asiat ja elämä olevan sekä taloudellisesti että muuten mallillaan" niin että se näkyy ulospäin, ovat usein onnettomampia kuin ne E-Kadetilla ajavat ja hakevat sitä ratkaisua onnettumuutensa muita "polkemalla" Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja käsitys onnesta on yksilöllinen käsite.
Mutta kannattaa olla onnellinen niin kuin itse on, ei niin kuin naapuri olisi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Zeni on 2004-09-27 15:31 ]</font>
Eilen kävin viikin metroauton jossain esittelyssä ja ajattelin ,että käynpä ottamassa siitä speedsteristä kuivatyypit ,mutta kuinkas kävi ikkunassa oli MYYTY-lappu joten en viitsinyt mennä tonkimaan kun joku oli ton namun jo varannut/lunastanut 
Myöntääkö kukaan täällä voittaneensa lotossa
?
Ekan kerran pääsin oikeen kosketus etäisyydelle ja voi elämä se oli hieno
Myöntääkö kukaan täällä voittaneensa lotossa
Ekan kerran pääsin oikeen kosketus etäisyydelle ja voi elämä se oli hieno
Leon FR 20vt
Olen tuosta vielä sen verran eri mieltä että asia ei ehkä sittenkään ole ihan yksioikoisesti noin (josko ei ehkä ole toisinkaan päin)On 2004-09-27 15:29, Zeni wrote:
En kuitenkaan oikein usko että asianlaita olisi niin että ne jotka antavat sen näkyä hiukan myös ulospäin että (rahallisesti) menee mukavasti olisivat USEIN onnettomampia kuin "katiskoilla" ajavat..
Muokkaisin asiaa mieluummin niin päin että myös he VOIVAT olla onnettomia..
Toki on niin että ne jotka sanovat että "raha ei tee onnelliseksi" ovat joko niitä joilla ON paljon rahaa tai sitten niitä jotka sanovat niin koska ovat kateellisia..ja toisaalta taas ne vakavaraiset jotka sanovat ettei raha tee onnelliseksi eivät tosipaikan tullen olisi valmiita luopumaan omaisuudestaan vaikka vastineena saisi kuinka paljon "onnea" tahansa..ja taas toisaalta hyvin harva rahaton "onnellinen" olisi valmis kieltäytymään tarjouksesta jos tarjolla olisi iso kasa rahaa..
Mitä sitten tulee siihen että jotkut rikkaat polkisivat vähemmän rikkaita maahan niin sanoisin että ehkä se useimmiten kuitenkin on näiden vähemmän rikkaiden mielikuva..joka ei kuitenkaan vastaa totuutta.
Ehkä sanoin hieman turhan jyrkästi. Monesti ns. toimeentulevat ihmiset osaavat nauttia asioista kuten luonto, muut ihmiset jne. ei materialistista arvoista. Harvoin kuitenkaan näin voi sanoa rikkaista. "Liiallisesta rahasta" johtuva henkinen pahoinvointi näkyy stressinä, kiireenä, kiintymättömyytenä ja oletuksena, että omalla arvokkuudeellaan voi hoitaa kaikki asiat. Ja rikas käsitteenä minulla, tarkoittaa ihmistä joka voi ostaa mitä haluaa. Jos tunnet olevasi rikas ja hyvinvoiva, ole onnellinen.On 2004-09-27 16:11, mä wrote:
Olen tuosta vielä sen verran eri mieltä että asia ei ehkä sittenkään ole ihan yksioikoisesti noin (josko ei ehkä ole toisinkaan päin)
En kuitenkaan oikein usko että asianlaita olisi niin että ne jotka antavat sen näkyä hiukan myös ulospäin että (rahallisesti) menee mukavasti olisivat USEIN onnettomampia kuin "katiskoilla" ajavat..
Tämän jälkeen minut on jo leimattu rikkaaksi opiskelijaksi ja köyhäksi kateelliseksi, kohta alkaa identiteetti kriisi. Elämässäni on kuitenkin ihmisiä ja asioita, joita en vaihtaisi mihinkään summaan tai tavaraan.Toki on niin että ne jotka sanovat että "raha ei tee onnelliseksi" ovat joko niitä joilla ON paljon rahaa tai sitten niitä jotka sanovat niin koska ovat kateellisia..ja toisaalta taas ne vakavaraiset jotka sanovat ettei raha tee onnelliseksi eivät tosipaikan tullen olisi valmiita luopumaan omaisuudestaan vaikka vastineena saisi kuinka paljon "onnea" tahansa..ja taas toisaalta hyvin harva rahaton "onnellinen" olisi valmis kieltäytymään tarjouksesta jos tarjolla olisi iso kasa rahaa..
Se mitä yritin/yritän sanoa, että raha ei ole kaikille se onnellisuuden lähde. Nyky-yhteiskunta vain tyrkyttää ihmisille mielikuvaa ettei onnellinen voi olla ellei se näy tavarana ulospäin naapurillekin, siitä seuraa mielestäni selvää pahaa oloa, kun yritetään olla onnellinen tavalla joka on yhteiskunnallisesti hyväksytty malli, ei niin kuin itse haluaisi olla.
"Polkemisella" tarkoitin vähättelyä, rahalla saa kaikkea uutta, joten mitä väliä sillä on että ajoin naapurin harrasteauton yli jyrällä.Mitä sitten tulee siihen että jotkut rikkaat polkisivat vähemmän rikkaita maahan niin sanoisin että ehkä se useimmiten kuitenkin on näiden vähemmän rikkaiden mielikuva..joka ei kuitenkaan vastaa totuutta.
Aika offtopicciin menee, mutta menköön.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
Olen VIELÄKIN hiukan eri mieltä..On 2004-09-27 16:55, Zeni wrote:
Ehkä sanoin hieman turhan jyrkästi. Monesti ns. toimeentulevat ihmiset osaavat nauttia asioista kuten luonto, muut ihmiset jne. ei materialistista arvoista. Harvoin kuitenkaan näin voi sanoa rikkaista. "Liiallisesta rahasta" johtuva henkinen pahoinvointi näkyy stressinä, kiireenä, kiintymättömyytenä ja oletuksena, että omalla arvokkuudeellaan voi hoitaa kaikki asiat. Ja rikas käsitteenä minulla, tarkoittaa ihmistä joka voi ostaa mitä haluaa. Jos tunnet olevasi rikas ja hyvinvoiva, ole onnellinen.
Totta on että usein voi vaikuttaa siltä että moni varakas,"rikas", hyvin toimeentuleva jnejne näyttää ikäänkuin voivan pahoin kiireestä,stressistä,paineista ym ym johtuen.
Näin varmasti osaltaan onkin..mutta toisaalta nuo ilmiöt saattavat hyvinkin johtua siitä että ne jotka ovat ns hyväpalkkaisissa hommissa saavat kantaa vastuun,paineet,kiireen ja sitä kautta stressin..se ikäänkuin kuuluu työhön..ja siksi siitä työstä (oli se mitä tahansa) myös maksetaan hyvin.
MUTTA..se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä että ko henkilö olisi väsynyt,onneton ylirasittunut ym ym..jossain määrin "menestyjille" on tyypillistä (oli kyse sitten urheilusta tai bisnes-elämästä) se että henkilö ikäänkuin nauttii toiminnasta paineen alla,kilpailutilanteesta..jopa stressistä.
Em tilanne voi yhdelle olla helvetti..toiselle taas ei..ja jälleen palaamme siihen että se mikä on yhdelle onnea ei välttämättä ole sitä toiselle.
Tosin mielestäni koko ajan pitää erottaa toisistaan ne jotka ovat (kovalla) työllä ansainneet varallisuutensa ja ne jotka ovat "muuten vain rikkaita"..nimittäin onhan niitä varmaankin useita suht hankalia "syntymärikkaita" jotka ovat vieraantuneet todellisuudesta täysin (koska eivät koskaan ole siinä todellisuudessa edes olleet)..mutta sekään ei tarkoita sitä että kaikki, tai edes valtaosa heistäkään olisi täysiä poispilattuja ääliöitä..vaikka heitäkin varmaan löytyy.
Toiselta planeetalta kuulostaa jotenkin liioteltu, mutta perusteet kai siihenkin löytyy…On 2004-09-18 20:32, crystal wrote:
Bemarin jättäisin kauppaan,onhan toi Audi ihan eri planeetalta.
- TT aluksi yritti kovasti toiselle planeetalle, kun vauhti kasvoi moottoriteillä kovaksi, niin TT yritti sinne toiselle planeetalle, mutta päätyi yleensä vain kumolleen tien penkereelle. Sitten uusia autoja muutettiin ja vanhoihin asennettiin jälkikäteen kaikkiin TT Audeihin takaspoileri, tukivarsia, jousia ja iskunvaimentimia. Aika noloa urheiluauto, jolla on vaarallista ajaa huippunopeuden tuntumassa.
-TT 1.8 moottori on tuttua Unkarilaista VAG konseptia, muistaakseni koko auto on unkarissa tehty. Onhan se kiva omistaa urheiluauto, josta osat löytyy Skodasta ja Seatista.
Jollei eri planeetalta, niin ainakin eri maasta…
BMW olisi noista kahdesta selkeä valinta harrasteautoksi.
j.h
Turha kai sitä on enää kiistellä, molemmat ovat esittäneet omat kantansa ja yhteistä tuskin löytyyOn 2004-09-27 17:50, mä wrote:
Olen VIELÄKIN hiukan eri mieltä..![]()
Noihin rikkaisiin lisäisin vielä ne ketkä LUULEVAT olevansa rikkaita, se näkyy ainoastaan käytöksessä.
Pitkästä aikaa tuli hyvää keskustelua.
-----Zeni-----
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Ensimmäiseen:Eri planeetalta edustaa ajattelua,olisi MINUN valintani,ja olisi MINUN mielestä sporttisempi.On 2004-09-27 21:29, jpisteh wrote:Toiselta planeetalta kuulostaa jotenkin liioteltu, mutta perusteet kai siihenkin löytyy…On 2004-09-18 20:32, crystal wrote:
Bemarin jättäisin kauppaan,onhan toi Audi ihan eri planeetalta.
-TT 1.8 moottori on tuttua Unkarilaista VAG konseptia, muistaakseni koko auto on unkarissa tehty. Onhan se kiva omistaa urheiluauto, josta osat löytyy Skodasta ja Seatista.
j.h
Toiseen:Jos rahat ei riitä Audiin,niin silloin ostetaan VW tai Skoda!
kävin koeajamassa kyseisen auton jonkun aikaa sitten ja ihana oli =D , ulkonäkö todella kääntää jokaisen pään (paljon hienompi kuin joku hemmetin TT, tehoa riittää ja sininen väri todella upea =D .
Ja mikä opel club tää on ku porukka vinettää jostain TT:stä ja Lotuksesta, ja Bemarin Z3:sta, Opel Se olla pitää
<font size=-1>[ This Message was edited by: astraboi on 2004-09-28 02:34 ]</font>
Ja mikä opel club tää on ku porukka vinettää jostain TT:stä ja Lotuksesta, ja Bemarin Z3:sta, Opel Se olla pitää
<font size=-1>[ This Message was edited by: astraboi on 2004-09-28 02:34 ]</font>
Ensinnäki: VAIKKA tämä on Opel-Clubi niin siitäkin huolimatta meitä täällä kirjoittelevia kai kuitenkin yhdistää ennemminkin kiinnostus AUTOIHIN, ei pelkästään Opeleihin..On 2004-09-28 02:29, astraboi wrote:
kävin koeajamassa kyseisen auton jonkun aikaa sitten ja ihana oli =D , ulkonäkö todella kääntää jokaisen pään (paljon hienompi kuin joku hemmetin TT, tehoa riittää ja sininen väri todella upea =D .
Ja mikä opel club tää on ku porukka vinettää jostain TT:stä ja Lotuksesta, ja Bemarin Z3:sta, Opel Se olla pitää![]()
Kuten Jpisteh totesi..ja taisin itsekin mainita..TT:n ja Z3:n ero on siinä että TT sopii myös käyttöautoksi ja "kakkosautoksi", kun taas Z3 (kuten myös Speedster) ovat puhtaita harrasteautoja..joten siksi niiden suora vertailu on hieman hankalaa.
Mitä sitten tulee Speedsteriin ja siihen mikä kääntää päitä niin väitän EDELLEEN
Tuo ABT-TT sensijaan on oikeasti harvinainen(ei vain myyjän mielestä)..varsinkin täällä Suomessa. Abt-Sportslinen webbisivuilta löytyy tietoa siitä miten noita on rakenneltu ym ym ym..ja kyllähän niihin vähän muutakin on tehty kuin vain korisarja..
Ihan mielenkiintoinen peli minusta kaikenkaikkiaan. Ja kyllähän siihen kiinnostusta mahdollista ostoa myöten edelleen täältä löytyy..tosin hinta on yläkanttiin..ja toisaalta kun varmaa tietoa ei veromuutoksista ole vielä oikein tiedossa niin sitä suuremmalta epävarmuustekijältä se hinta tuntuu.
Ajelin tossa yhtenä päivänä museokuntoisen kusiaisen perässä ja voitte olla varmoja,että päät kääntyi myös siinä lajissa... en käsitä tota koko ihailun kohteena olemista,en vähääkään.
Avo camarolla ajaessani tunsin tosiaan,että jengi ziigaa,ei mun hommmaa totisesti
Ja huom! tämä on oma mielipiteeni asiasta,joku muu tykkää olla keskipisteenä,minä taas en!
Ja keskimoottoriselle speedsterille ei vastusta löydy noista muista härveleistä.
Speedster on puhdas urheiluauto TT ja Z3 ei täytä urheiluauton vaatimuksia,ovat ns. bulevardisportteja. Tehokas ja raskas moottori keulalla,kun ei tee autosta urheiluautoa...
Avo camarolla ajaessani tunsin tosiaan,että jengi ziigaa,ei mun hommmaa totisesti
Ja huom! tämä on oma mielipiteeni asiasta,joku muu tykkää olla keskipisteenä,minä taas en!
Ja keskimoottoriselle speedsterille ei vastusta löydy noista muista härveleistä.
Speedster on puhdas urheiluauto TT ja Z3 ei täytä urheiluauton vaatimuksia,ovat ns. bulevardisportteja. Tehokas ja raskas moottori keulalla,kun ei tee autosta urheiluautoa...
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Nii-in..sitä voidaan sitten pohtia vaikka ikuisesti mikä auto pärjää millekin ja mikä taas ei..ja toisaalta silläkin on eroa missä pitäisi auton pärjätä ja missä ei..On 2004-09-28 10:40, Megaman wrote:
Ensinnäkin..kuten jo jossain vaiheessa totesin..jos haluan ajaa radalla kovaa ostan kilpa-auton..jos taas haluan jotain muuta hankin auton jossa on ominaisuuksia siihen muuhun (oli se "muu" sitten mitä tahansa)
Luulisin että Z3 M saattaa hyvinkin (saman kuskin ajamana) jäädä radalla Speedsterille..tosin esim 3.2V6 TT:n suhteen en olisi siitä niinkään varma, kuten en myöskään tuon ABT-TT:n osalta..mutta toisaalta siitä olen 100% varma (koska olen Speedsteriä joskus Espanjassa ajanut) että normaalissa liikenteessä yleisillä teillä kaikessa mahdollisessa käytössä Speedster ei pärjää sen enempää TT:lle kuin Z3:llekaan.
Speedster on puhtaasti urheiluauto..se on todettu tässä keskustelussa jo moneen kertaan. Ja ennenkaikkea Speedster on eräänlainen jokamiehen urheiluauto, koska se on hankintahinnaltaan 2-3x halvempi kuin muut "aidot" urheiluautot..mutta samaan aikaan se on auto joka ei käy kuin "leluksi", puhtaaksi harrasteautoksi tai "kolmosautoksi".
Ja se tosiaan on täysin makuasia missä mielessä Speedster "voittaa" minkäkin auton..loppupeleissä Speedster ei taida voittaa näitä muita suunnilleen samanhintaisia autoja muualla kuin radalla, jos sielläkään kaikkia..ja se on kuitenkin aika marginaalisen merkityksen omaava voitto kun ei kerran kilpa-autosta puhuta.
Nojoo..jotta en tulisi täysin väärinymmärretyksi niin selvennän sen verran että Speedster on ihan ok auto..käyttökelpoisuudeltaan vaan siinä mielessä näitä samanhintaisia autoja huomattavasti hankalampi auto ettei se kelpaa kuin "leluksi".