Aiheen mukainen vehje palvelee hyvin, mutta latauksessa jotain häikkää. Akun varaus ikäänkuin hiipuu. Saattaa toimia hyvin...sitten sadan km:n ajon jälkeen pysäytän auton ja koetan startata niin wow wow. Täysin hyytynyt tuo akku saatta olla.
Liikutaanko tässä akku- vaiko laturitrauman kanssa.
Jossain annoin itseni lukea, että tuossa mallistossa saattaa olla latausjohto vikoja.
Onko kokemusta tai tietoa??
Jussi
Ascona 1.3 -87
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Oireet on vähän samanlaiset, mitä mulla oli hetki sitten ja voisinkin ehdottaa sen uuden akun hankkimista...
Varsinkin jos akku on jo muutaman vuoden vanha. Onhan siellä varmasti vielä nestettä akussa?
Noi johto ongelmat ei rajoitu pelkästään tohon malliin, vaan on kiusana yleensä kaikissa autoissa. Etenkin vanhemmissa, joihin ei ole koskaan vaihdettu niitä tai edes liitospintoja putsailtu. Johdot ei ole ikuisia, juu-nou...
Kannattava liike vois olla myös kaikkien johtojen irroittaminen/putsaaminen/vaihtaminen akulta laturille.
Laturin toimintaa vois ihmetellä vaikka yleismittarilla.
Paljonko on latausjännite? Tollanen 13,8V-14V on varmaan aika sopiva?, eikä se saa suuremmin heitellä... (korjatkoon joku, jos olen vääräsä...)
<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-09-28 09:43 ]</font>
Varsinkin jos akku on jo muutaman vuoden vanha. Onhan siellä varmasti vielä nestettä akussa?
Noi johto ongelmat ei rajoitu pelkästään tohon malliin, vaan on kiusana yleensä kaikissa autoissa. Etenkin vanhemmissa, joihin ei ole koskaan vaihdettu niitä tai edes liitospintoja putsailtu. Johdot ei ole ikuisia, juu-nou...
Kannattava liike vois olla myös kaikkien johtojen irroittaminen/putsaaminen/vaihtaminen akulta laturille.
Laturin toimintaa vois ihmetellä vaikka yleismittarilla.
Paljonko on latausjännite? Tollanen 13,8V-14V on varmaan aika sopiva?, eikä se saa suuremmin heitellä... (korjatkoon joku, jos olen vääräsä...)
<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-09-28 09:43 ]</font>