Eikös 3000 24v A-omegassa ole takana semmoset puslat mistä säädetään sitä pyörän kulmaa? Olisiko niitä mahdollista soveltaa B-omegaan jos meinaa ruveta madaltaan?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Woody on 2004-09-28 17:37 ]</font>
Mitäs hyötyä noista säädettävistä puslista sitten on? Madallussarjaakin olen miettinyt, mutta ei ehkä mitään kovin paljon madaltavaa. Semmonen 35-40 milliä voisi olla sopiva. Kannattaako samalla laittaa tuollaiset puslat? Auto on kuitenkin päivittäisessä käytössä, eli ei mitään rata-autoa olla tekemässä. Yllätys Ja autohan on siis Opel Omega 2,5 V6 Caravan vuodelta 1998. Missähän hinnoissa pyörivät? Jos jollakulla kokemuksia madallussarjoista ja noista puslista ko. autoon, niin laittakaahan tänne.
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
renkaiden kuluminen sisäreunsta kasvaa Omega A, Omega B, Calibra ja Vectra A-X (ei saa sekoittaa Vectra A:han) autoissa takana sitä enemmän mitä enemmän autoa madalletaan, koska camber kasvaa madaltamisen mukana
K-Mac puslasarjalla voidaan camber palauttaa normaaliksi jolloin renkaiden kuluminen vähenee
h 352e / srj (4 puslaa + asennustyökalu)
OCF-jäsen -5%
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2004-09-28 20:12 ]</font>
Monissa autoissa joissa on ns. "linkkuperä", kuten nyt esimerkiksi Omegassa ja Calibrassa Opeleista puhuttaessa, takapyörät menevät "lintalleen" kun jousitusta madaltaa ilman säädettäviä puslia. Tämä vaikuttaa mm. renkaiden kulumiseen eli renkaat kuluvat sisäreunasta ennen aikojaan. Säätöpuslilla pyörät saadaan enemmän suoraan madalletunkin jousituksen kanssa ja renkaat kuluvat tasaisemmin. Radalla siitä camberista on jopa hyötyä, joten noista säätöpuslista on hyötyä nimenomaan tavallisessa ajossa enemmän kuin rata-ajossa.
Miten minä olen aina luullut, että siinä 24venasessa pystyisi vakiona säätään...Sitä kun ajattelin jos niitä olisi saannut edullisemmin ja vähän soveltannut. Koska mielestäni nuo puslat mitä on saatavilla onvähän pitkän hintasia.