Lisävalovertailua?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

kommetteja kaipaisin seuraavista malleista:

Hella Rallye 1000 FF

http://www.ostokset.fi/o/A/8250d25e/1/98dc2c12/

Hella Hella Comet FF 300

http://www.ostokset.fi/o/A/8250d25e/1/9d44e7f5/

Ja sitten suurin kysymysmerkki eli Britax sinisellä linssillä.

http://www.ostokset.fi/o/A/8250d25e/1/c69c8797/

Valot on tulossa B vectran keulalle talveksi. ref pisteitä kestäisi tulla vielä 50 lisää. Hellan valoissa 17.5 ref luku ja britaxissa olis 25, eli niillä sais tuon täyden 50 ref pisteen hyödyn. Mutta onko tuo referenssi luku sittenkään kaikki kaikessa?

Toki muitakin valoja saa ehdottaa, mutta yhtään kommenttia en kaipaa siitä, että valot ovat rumat tai ei niitä tarvi, koska täällä pohjoisessa niitä tarvii, kun kilometrejä tulee paljon pimeillä teillä.

Eli onko jollain ollut noita kyseisiä valoja?
t.steel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja t.steel »

Hellan valoista ff 200 vois olla mielekkäämpi vaihtoehto. Samaa kuorta saa 17.5 ja 37.5 Ref. Tuo tehokkaampi versio on erittäin hyvä ja päälleppäin samanlainen kuin 17.5 ollut 4 vuotta keulilla ja katsastuksessa ei ongelmia. Korkeampi Ref. yleensä, valo antaa kapeaa ja pitkän keilan kun pieni Ref. leveä / lyhyt. Varaosa myyjä voi olla " pihalla" jos kysyy tuota 37.5 versioo, mutta kataloogeista se löytyy, yleensä toimitus myyntinä.
Astraattori
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Astraattori »

Minulla on Astrassa kaksi Hella Rallye 1000 FF-valoa ja olen itse ainakin ollut todella tyytyväinen. Valokeila on todella leveä, pituutta saisi ehkä olla hieman lisää. Itselläni on polttimoina ihan vain ne vakiopolttimot, mutta heijastimet kestävät kuulemma hyvin tehokkaampiakin polttimoita. Kaverini on käyttänyt näissä pitkään 100W polttimoita ja nyt viime aikoina jotain vielä tehokkaampia, muistaakseni 135W.

Ovathan nuo aikamoisen suuret jöhkäleet Astran keulalle, mutta värkkäsin itselleni pikakiinnityksen, joten valot kulkevat takapaksissa silloin kun niitä ei tarvita.
jabbu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jabbu »

On 2004-09-28 15:46, Astraattori wrote:
Minulla on Astrassa kaksi Hella Rallye 1000 FF-valoa ja olen itse ainakin ollut todella tyytyväinen. Valokeila on todella leveä, pituutta saisi ehkä olla hieman lisää. Itselläni on polttimoina ihan vain ne vakiopolttimot, mutta heijastimet kestävät kuulemma hyvin tehokkaampiakin polttimoita. Kaverini on käyttänyt näissä pitkään 100W polttimoita ja nyt viime aikoina jotain vielä tehokkaampia, muistaakseni 135W.

Ovathan nuo aikamoisen suuret jöhkäleet Astran keulalle, mutta värkkäsin itselleni pikakiinnityksen, joten valot kulkevat takapaksissa silloin kun niitä ei tarvita.
Noita 1000FF valojahan on myös kahdella eri referenssiluvulla kaupan. Itse suunnittelin kolmen lisärin pakettia ompun keulille, eli keskelle pistevalo, joka näyttää kauas, ja sen viereen molemmille puolille leveän kuvion antavat valaisimet. Sitten rupeeki olemaan keula täynnä :grin: Varmasti on laittomat, sitä en kiellä, mutta minusta valoteho on suhteellisen tärkeä asia, kun tulee pimeällä aika paljon ajettua. Toivottavasti nyt ei ainakaan sakkoa tule tuosta sitten... Ja Hella Rallye 1000FF siis tulossa keulille minullekin. Eikös noitakin nykyään saa sinisellä lasilla? Mitä hyötyä siitä sinisestä lasista oikein on?
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

On 2004-09-28 17:08, jabbu wrote:

Mitä hyötyä siitä sinisestä lasista oikein on?

[/quote]

Ei mitään.
t.steel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja t.steel »

Kaverit on kateellisia.
Vastaa Viestiin