Ajotietokone calibraan...

Keskustelua Opeleista
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Teillä on autossa se vika :wink: No ei...
Opelilla mulle näin sanottiin, ja kun uutta ajotietokonetta kysyin se sano vaan
kaksi eri mallia. toinen 2.0 ja toinen 2.5 opeliin...
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2003-11-24 16:39, Loyal wrote:
Teillä on autossa se vika :wink: No ei...
Opelilla mulle näin sanottiin, ja kun uutta ajotietokonetta kysyin se sano vaan
kaksi eri mallia. toinen 2.0 ja toinen 2.5 opeliin...
juu, kaveri on varmaan unohtanut nuo 8v motit, eihän ne kovin yleisiä esim omegoissa ole.

olin itse vieressä kun ohjelmointi tehtiin, ja itse asiassa tuo ohjelmointi ei kestänyt kuin sen 5 min kaikkineen, mutta sen ohjelma numeron etsiminen kestikin sitten kauemmin, kun tekevät kuulema siten normaalisti, että kopioivat rikkinäisestä koneesta ohjelma numeron techiin ja näin tech automaatttisesti osaa ohjelmoida uuden näytön/koneen oikein, mutta nyt kun mulla ei ollut koko konetta ennen niin joutuivat opuksista etsimään tuohon 8v koneelle oikean ohjelmanumeron, ja löytyihän se lopulta jostain kaaviosta.

Samalla luettiin vikakoodit kun abs:n merrkivalo syttyi aina kovilla pakkasilla, viaksi osoittautui rikkinäinen jarruvalo katkasin :smile:

E: niin ja voihan se olla, että 2,5:een tulee fyysisestikin erilainen kone kuin kakslitraisiin, ja tämä kakslitraisen tietokone voidaan sitten ohjelmalla muuttaa 8v ja 16v autoihin sopivaksi, vaikka kyllähän sekin hieman hullulta tuntuu. Luulis että ajotietokone on sama kaikissa ja ohjelmilla muutetaan se sopimaan eri moottori versioihin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-11-24 17:41 ]</font>
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Nyt on ajotietokone Calibrassa onnistuneesti asennettu. 8 venasessa näyttää 16 venasen ajotietokone liian suuria lukuja, eli softa pitää muuttaa. MUTTA millainen liitin tulee olla lämpötila anturille? Oisko jollain kuvaa? Konehuoneenpuolelta löysin akun lähettyviltä vapaana roikkuvan pyören halkaisijaltaan noin 1cm mustan liittemen, johon tulee kaksi ruskeaa johtoa? Oli siinä paksussa nipussa mikä menee sisälle.. Kysymys kuuluukin, että mikä liitin tämä on?
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fallen »

pitääpä elvyttää tämä topic kun rupee taas kiinostaan ku ois uus c8v cali kiikarissa mutta siinei oo ajotietokonetta... eli mihin tuo anturi liitetään? pitääkö piuha bvetää ite?
wike80
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja wike80 »

Mites ajotietokone jälkiasenuksena dieseli b-omegaan onnistuu?
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

On 2004-09-29 13:33, Fallen wrote:
pitääpä elvyttää tämä topic kun rupee taas kiinostaan ku ois uus c8v cali kiikarissa mutta siinei oo ajotietokonetta... eli mihin tuo anturi liitetään? pitääkö piuha bvetää ite?
Jos tarkoitat lämpötila anturia niin sille tulee kaksi johtoa(sininen/valkoinen ja toinen oli muistaakseni sininen tai valkoinen) ja alkup. anturi oli ainakin -92 calibrassa kuskin puolella etupuskurin takana.
Laitoin ajotietokoneen vectraan jossa ei ollut piuhoja joten vedin uudet piuhat siihen lämmityslaitteen koteloon.
Pitäisi kyllä siirtää anturi jonnekin muualle kun auringon valo vaikuttaa tuohon kohtaan jonkun verran...
JussiTheMan
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JussiTheMan »

Siitä ohjelmoinnista:

Oulunautoliikkeessä 45 euroa.... :sad:
-Jussi-
Mica
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Mica »

Mistä näitä 16V:lle sopivia tietokoneita kannattaisi kysellä?
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fallen »

jopas on riistoa tuo olun hintataso!
JussiTheMan
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JussiTheMan »

No mulla on sellainen tilanne että keskinopeus on tasan tarkkaan puolet oikeasta (aja sataa ja nollaa keskinopeus).
Hetkellinen kulutus on noin 17-23 litraa sadalle.
Keskikulutus on noin 22 litraa sadalle.

Sitten jos lasket todelliset niin keskikulutus on noin kolmasosa ajotietokoneen näyttämästä.

Kuulemma mulla on 16V ajotietokone ja auto on 8V

Softalla vissiin sais päivitettyä mutta ei kehtais viedä autoa päiväksi seisomaan oulunautoliikkeeseen että ne päivittäs sen. Kokemuksesta tiedän että jos viet yksinkertaiseen huoltoon niin maksat kaksinkertaisena.
-Jussi-
Vastaa Viestiin