Positiivinen yllätys Omega MV6:ssa
-
calibra4x4
- 'Admiral'

Ostin tossa vähän aikaa sitten ko. auton vuodelta -96 ja yllätyin erittäin paljon alkuperäiskajareitten äänestä, vaikka ei ne nyt hifiä ole mutta pesee kyllä selvästi esimerkiksi saman vuoden vectra cdx:sän poppilaitteet, lisäksi autosta löytyi 6:n cd:n vaihtaja, automyyjä ei edes tiennyt et siellä oli sellainen. onkos jollain muulla tullut samanlaisia tuntemuksia?
Astra G
astra g,ssä tuntuu kanssa olevan ihan jees kaitsarit,niistä kuuluu oikein bassoakin eikä kuten "puhelimesta" 
Asiasta kukkapurkkiin...Saako sen äänen voimakkuuden säädettyä jotenkin muistiin g-astrassa,jos radio on sopivalla voimakkuudela ja sammutat auton,sitten kun seuraavan kerran lähdet autolla niin radio on taas melko lujalla.Mistä johtuu?
Niin ja auto on vm.98 ja orkkis kasettisoitin
Asiasta kukkapurkkiin...Saako sen äänen voimakkuuden säädettyä jotenkin muistiin g-astrassa,jos radio on sopivalla voimakkuudela ja sammutat auton,sitten kun seuraavan kerran lähdet autolla niin radio on taas melko lujalla.Mistä johtuu?
Niin ja auto on vm.98 ja orkkis kasettisoitin
1989 -> Opelien ovissa käytetään lähes poikkeuksetta samoja n 6" muovirungolla varustettuja rimpulaämyreitä (anteeksi) oli kyseessä sitten Astra, Omega, Vectra jne. Suurin ero soudiin syntyy autojen erilaisesta äänenvaimennuksesta/akustiikasta mikä saa aikaan vaikutelman paremmasta toistosta. Olen repinyt kyseisiä elementtejä irti edellä mainituista automalleista ja todennut omegassa bassot kuullostaa noista malleista parhaimmalta tehokkaimman äänierityksen/vaimennuksen takia. Hifiä ne eivät ole, mutta kelpaavat varmasti monelle. Myös alkuperäisen mankan vaihto parempaan selkeyttää soundia.
Uudemmissa volvoissa olen nähnyt Dynaudion kaiutinelementtejä, joka kertoo jo hieman paremmasta laadusta. Volvon Äänentoiston olen näinollen todennut myös kuuntelemalla paremmaksi kuin esim Omegan jos puhutaan alkuperäisasennus kaiuttimista.
Uudemmissa volvoissa olen nähnyt Dynaudion kaiutinelementtejä, joka kertoo jo hieman paremmasta laadusta. Volvon Äänentoiston olen näinollen todennut myös kuuntelemalla paremmaksi kuin esim Omegan jos puhutaan alkuperäisasennus kaiuttimista.
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Itse olin myös positiivisesti yllättynyt alkuperäis kaiuttimien "soundista". Mutta,mutta mitäs kultakorvat suosittelisi korvauskaiuttimiksi jotka menisi suoraan alkuperäisille paikoille? sattu touhutessa pieni vahinko kun paineilmalla sohiessa toisen etukaiuttimen ripukseen tuli reikä niin olisi hyvä syy vaihtaa parempiin... edullisemmasta päästä voisivat olla.
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
Onko tuo jo facelift malli tuo pösö? Nimittäin meillä kans 406, mutta '97. Kajareista ei voi kyllä hyvää sanaa sanoa. Aivan käsittämättömän huonot. Enpä kyllä mistään muustakaan Philipsin tuotteesta ole kyllä positiivista sanaa lausahtanutOn 2004-09-27 12:38, Finl wrote:
ei opelien kanssa, mutta pösö 406 vm-99 mikä tuli taloon kanssa hetki sitten on TODELLA hyvät vakio kajarit.
-
calibra4x4
- 'Admiral'

No jos Volvo on tettänyt Dynaudiolla, Dynaudion normaalia laatua huonommat kajarit, niin sit laadusta en voi olla varma, mutta yleisesti ottaen dynaudion huonoimmatkin elementit ovat parempia kuin keskiverto HiFi elementit ylipäänsä.On 2004-09-30 15:52, Hakola wrote:
Niin, Dynaudio on ihan hifi-merkki, mutta luuletko että sarjatuotantomalli-volvoon olisi laitettu parasta mahdollista?
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t