Vectra vaihtui Mazdaan

Keskustelua Opeleista
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Kuva
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

On 2004-09-29 20:57, Vectr@ B wrote:
Kuva
HEH!!! :lol:
Kimmen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Mun mielestä on aika lapsellista "pahoitella" jos joku päättää vaihtaa merkkiä. Miksi pitäisi olla merkki-uskollinen? Mitä siitä saa käytännössä irti? Tuskin kukaan käy aina samassa kaupassakaan vain koska sattuu olemaan S-Marketti, jos vaikka viereisestä Prismasta saa ne herneet puoleen hintaan ja ne sattuu olemaan omasta mielestä paremman näköisiä tai mahtuu paremmin klyyvariin.

Eikä tänä päivänä noita puhdasverisiä autoja vissiin hirveästi olekaan. Esimerkiksi Opel Vivaro on mun kokemusten mukaan suurimmilta osin renaultti. Ja aivan samaa pakettia myydään myös nissanina.

Ja tuosta kutosesta mulla ei ainakaan ole paljoa pahaa sanottavaa. Ajelen sellaisella suht usein, kun sellainen sattuu velipojalta löytymään. Autolla on nyt ajettu reilu vuosi, ja vähemmän vikoja siinä on ollut kuin omassa G Astrassa (ja se on ollut mulla vasta 6kk). Ainoa tuossa kutosessa mikä vähän hieroo, on kakkoselle vaihdettaessa (kun aina tahtoo tökkiä).

Edit: typoja...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Kimmen on 2004-09-30 18:06 ]</font>
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Juupa juu.
Eipähän ole tullut tuota Mazda6 ajettua,
mutta moottoriteknologia on Mazdassa paljon
Opelia edellä,,eipähän tarvitse muistella
milloin on jakohihna ja tai vesipumppu ja tai jakopään ohjainrulat tai ym,ym.vaihdettu
Sopii verrata huoltokustannuksia 100.000km>
Sähkövioista puhumattakaan.
Ja eipä taida Mazdan moottoreiden jakopään
osat hajota niinkuin esim Opelin Z22SE koneessa.alle 100tkm.

Jep jep.
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

otan osaa, Mazda 6 on kyllä hieno integroitujen "lexustakavalojensa" kanssa, mut siihen se jääki :smile: ,

Opel se olla pitää ! :grin:
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.

Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
pastori
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja pastori »

joo ei helv.. olen pahoillani tapahtuneesta. opel on ja pysyy (vaikka kukkapenkkinä mun pihalla! )
-Vectra 2000 '89
Riihis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Riihis »

Porukka joka ajaa jollain 80-luvun maantiejyrällä pahoittelee toisen huonoa autovalintaa eli uutta Mazda6 GT:tä :eek: :eek: :eek:
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

On 2004-10-01 14:33, Riihis wrote:
Porukka joka ajaa jollain 80-luvun maantiejyrällä pahoittelee toisen huonoa autovalintaa eli uutta Mazda6 GT:tä :eek: :eek: :eek:
tää on taas näitä :smile: voi voi
jabbu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jabbu »

Kumpikaan autoistani ei ole 80-luvulta, eivätkä ne myöskään muistuta maantiejyriä. Ja tämäkin on Opel-foorumi, joten ehkpä ymmärrettävää, että emme ole etunenässä kehumassa Mazdaa. Oma valintahan tuo on, mutta minä en japanilaista autoa hanki missään vaiheessa. Jos muita kuin japanilaisia ei tehdä, niin ajan eurooppalaisilla niin kauan kuin kestävät, ja siirryn sitten julkisiin ja polkupyörään. Ja japanilaisilla tarkoitan tässä japanilaisten autovalmistajien tuotteita valmistusmaahan katsomatta.

PS. Vetäkää vaan herneet nenään, minun puolestani vaikka palkoineen.
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

On 2004-10-01 22:08, jabbu wrote:
Kumpikaan autoistani ei ole 80-luvulta, eivätkä ne myöskään muistuta maantiejyriä. Ja tämäkin on Opel-foorumi, joten ehkpä ymmärrettävää, että emme ole etunenässä kehumassa Mazdaa. Oma valintahan tuo on, mutta minä en japanilaista autoa hanki missään vaiheessa. Jos muita kuin japanilaisia ei tehdä, niin ajan eurooppalaisilla niin kauan kuin kestävät, ja siirryn sitten julkisiin ja polkupyörään. Ja japanilaisilla tarkoitan tässä japanilaisten autovalmistajien tuotteita valmistusmaahan katsomatta.

go for it jabbu, ajoin ite pari päivää sit 400 kilsaa Hiacella, vittu mitä tuskaa...
Veccura A
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccura A »

Samaa mieltä Jabun kanssa. Ja vaikka vähemmistöön varmasti kuulunkin, mun mielestä Mazda6 ei ole missään mielessä vähänkään vertaa hyvännäköinen auto. Itse asiassa se on jopa ruma (piste)
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Riihis
'Admiral'
'Admiral'

Kumpikaan autoistani ei ole 80-luvulta, eivätkä ne myöskään muistuta maantiejyriä. Ja tämäkin on Opel-foorumi, joten ehkpä ymmärrettävää, että emme ole etunenässä kehumassa Mazdaa.
Joo ihmettelenkin vain edelleen sitä, että jos auto ei ole opel se on suuren osan mielestä aivan perseestä oli se sitten nyt tuo mazda, renault tai audi. Mitään perusteita tälle väitteelle kukaan ei kuitenkaan pysty/edes yritä esittää. Useimmat voisivat yllättyä/valaistua jos viitsisivät lopultakin käydä koeajamassa vaikkapa tuota mazda 6sta, mondeota, a4:sta tms. Jos tämänkin jälkeen tuo mazda6 tuntuu surkealta on kritiikki autoa kohtaan ihan suotavaa kunhan se on muuta kuin: "se on riisikippo" :wink: Faktoja on paljon mukavempi lukea kuin tunnepitoisia parkaisuja "opel on paras, mazda haisee". Opel on hinta-/laatusuhteeltaan (uusista astroista ja vectroista voi olla montaa mieltä) hyvä valinta kunhan vain kohdalle osuu mahdollisimman vähävikainen tai jopa viaton yksilö. Tämäkin pätee tosin joka automerkin kohdalla.. Se miten löytää se viaton yksilö onkin enemmän ja vähemmän onnen kauppaa.
sami vaan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sami vaan »

On 2004-10-02 11:44, Riihis wrote:
Faktoja on paljon mukavempi lukea kuin tunnepitoisia parkaisuja "opel on paras, mazda haisee".
Eikös tuo talviautotesti nyt ollut puhdasta faktaa? En itse koe olevani merkkiuskollinen, kun on muitakin autoja kuin ooppeleita ollut kierrossa, mutta yhtenä tärkeimmistä tekijöistä on ollut talviominaisuudet. Ehkä se nyt ei helsingin suolatuilla teillä ole niin tärkeää, mutta kyllä minä vähän ihmetellen katson, jos joku pohjois suomeen valitsee auton, joka tunnetusti ei lämpeä/käynnisty/kiihdy/pysähdy, tai muutenvaan pelaa kunnolla lumiolosuhteissa, ainakaan samanhintaisiin kilpailijoihin nähden.
Jake75
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jake75 »

Itselläni oli ennen mazdaa kaksi astmaa ja olin myös sitä mieltä että opel sen olla pitää, joten seuraavaksi tähtäimessä luonnollisesti oli seuraavaksi vectra.
Vectran kävinkin pariin otteeseen koeajamassa. Yhdellä reissulla tuli ihan piruuttaan käytyä koeajamassa myös avensis ja mazda kun melkein vieressä sattuivat liikkeet olemaan.
Avensis ei oikein sytyttänyt mutta mazdan koeajon jälkeen ei paljon tarvinnut muita ehdokkaita harkita. Jotenkin auto vaan tuntui laadukkaammalta ja sopi "käteen" paremmin. Varustetasokin vakiona oli aika mesevä. No nämähän ovat aina makuasioita joten ei tästä sen enempää... Yksi talvi on nyt jo selvitty tai siis osa siintä (hankin auton tammikuussa), katellaan miten seuraava sujuu.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jake75 on 2004-10-02 19:56 ]</font>
Riihis
'Admiral'
'Admiral'

On 2004-10-02 18:16, samivaan wrote:
On 2004-10-02 11:44, Riihis wrote:
Faktoja on paljon mukavempi lukea kuin tunnepitoisia parkaisuja "opel on paras, mazda haisee".
Eikös tuo talviautotesti nyt ollut puhdasta faktaa? En itse koe olevani merkkiuskollinen, kun on muitakin autoja kuin ooppeleita ollut kierrossa, mutta yhtenä tärkeimmistä tekijöistä on ollut talviominaisuudet. Ehkä se nyt ei helsingin suolatuilla teillä ole niin tärkeää, mutta kyllä minä vähän ihmetellen katson, jos joku pohjois suomeen valitsee auton, joka tunnetusti ei lämpeä/käynnisty/kiihdy/pysähdy, tai muutenvaan pelaa kunnolla lumiolosuhteissa, ainakaan samanhintaisiin kilpailijoihin nähden.
Joo onhan tuo talviautotesti juuri sitä faktaa jota olen toivonutkin, en tosin mielestäni missään vaiheessa kritisoinut tuota postausta vaan pyysin nimenomaan samanlaisia lisää.. :wink:
Vastaa Viestiin