Kytkimessä vikaa?
-
kasivitonen
- 'Admiral'

-
kasivitonen
- 'Admiral'

-
juzatheman
- 'Senator'

En ole vielä ehtinyt kovin paljoa opelin tekniikkaan perehtymään (asia tulee muuttumaan!) kun on ollut niin vähän aikaa auto. Mutta mistä kaikki puhuu että jonkun huoltoluukun kautta saa kytkimen vaihdettua ilman että ottaa vaihteiston pois? Samalla kun vaihtaa koko kytkinpaketin niin ajattelin että olis hyvä vaihtaa kampiakselin stefa niin olis yksi huoli pois vaikka se stefa ei vuodakkaan - vielä.
-
juzatheman
- 'Senator'

joo eli kytkimen vaihto onnistuu ilman vaihteiston irroitusta. luukku alta pois,vaihtiston päädystä proppu pois(jos on)
(jos ei ole niin koko 5.vaihteen koppa pois varaa uusi tiiviste valmiiksi.) sieltä kytkin akselin sokka rengas pois ja 7mm pultti tähtikannalla pois sitten vetää kykin akselin ulospäin niin paljon kuin tulee.
ja sitten ´pääsekin jo kytkin paketin vaihtamiseen.
stefan vaihto voi olla hankala tuon luukun kautta noin äkkiseltään ajateltuna, mutta varmaan onnistunee.
(jos ei ole niin koko 5.vaihteen koppa pois varaa uusi tiiviste valmiiksi.) sieltä kytkin akselin sokka rengas pois ja 7mm pultti tähtikannalla pois sitten vetää kykin akselin ulospäin niin paljon kuin tulee.
ja sitten ´pääsekin jo kytkin paketin vaihtamiseen.
stefan vaihto voi olla hankala tuon luukun kautta noin äkkiseltään ajateltuna, mutta varmaan onnistunee.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Samaa tekee mulla. Tai se teki sitä jo 5vuotta sitte mut annoin asian olla. Se nykiminen katosi itsestään ja meni 5 huoletonta vuotta(ja paljon ajoa) ja nyt alkanu uudestaan tekemään. Nyt kuuleeki jo että painelaakeri(ki) on menossa. Mutta nykiminen johtuu kaiketi huonoista kytkinlevyn jousista. Neuvonkin että älä ala heti vaihtaa mitään vaan kattele jonku aikaa et asettuuko se. Mulla asettu, mutta en osaa kertoa miksi.On 2004-10-01 20:30, kasivitonen wrote:
Onko 16sv koneen kytkimessä (c ascona) jotain vikaa kun kytkintä pitää luistattaa lähdössä paljon ettei auto ala hakkaamaan ja tärisemään. Eli kytkin jotenkin tarttuu kokonaan liian nopeasti vaikka ei pitäisi. Vai onko jotain muuta vikaa?
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

- Undertaker
- 'Diplomat'

joo sama. Taas se on mulla kadonnu ku meni noi sateet ohi. Vaan ei se nyt aina vesisateella hakkaa. Harvoin vaan.On 2004-10-03 09:39, Opel 4 ever wrote:
Mun Astrassa on ollu jo monta vuotta semmonen kytkin,joka ravistaa joskus kosteina syysaamuina muutamassa ensimmäisessä lähdössä.Vissiin levy imee kosteutta tai jotain.Lämmettyä ja muina vuodenaikoina ei ravista. Vaivan kanssa on eletty,jo noin 120 tkm.