Airbagin merkki/varoitusvalo syttyi -94 CDX Vectrassa ja käyttöohjekirjassa ei ole mitään mainintaa airbagista. Löytyykö tietoa mitä kannattaa tehdä: A) Äkkiä merkkihuoltoon jossa ne rassaa autoa kolme päivää vai B) Joku johto on löysällä ja auto on viiden minuutin jälkeen taas OK...?
Todennäköisesti jotain on vaan löysällä tai hapettunut ja se sytyttää sen valon, mutta...
Tota valoa et pysty itse lukemaan tai sammuttamaan, joten joudut kuitenkin käymään huollossa.
Joten anna heidän tutkia, mikä on vikana.
Bägi ei toimi, jos toi valo palaa.
Kiitos lurttinen! Sitä vähän aavistelinkin että nyt se airbag ei taida toimia. Täällä Jyväskylässä on ainakin yksi Opeliin erikoistunut korjaamo, taidan mennä käymään.
On 2004-10-03 19:06, Markus79 wrote:
Kiitos lurttinen! Sitä vähän aavistelinkin että nyt se airbag ei taida toimia. Täällä Jyväskylässä on ainakin yksi Opeliin erikoistunut korjaamo, taidan mennä käymään.
Kannattaa ottaa hanskalokero (4 ruuvia)irti ja katsoa se apukuskin puoleisen bagin piuha. Minulla oli samanlaisesta autosta se löystynyt aiheuttaen vikavalon palamisen. Kuitenkin jouduin nollauttamaan sen huollossa, koska turvalaitteiden vikakoodit eivät nollaudu itsekseen. Oli muuten aika heppoisen tuntuinen liitin siinä bagin pohjassa.
Nyt ei valo enää pala: Jyväskylän Autobest tutkaili auton, tilasi ja asensi "Turvatyynyn ohjainlaitteen". Korjauskulut olivat ruhtinaalliset: 493€. Itse laitteen hinta oli noin 370€.
Ettäs tiedätte jos osuu omalle kohdalle...