calibra 8v -92 etualatukivarren takimmaisten puslien vaihto
Elikkä ongelma on sellainen että calibrani täristää aina 105-120 km/h nopeuksissa ja syylliseksi paljastui ilmeisesti etualatukivarren takimmaiset puslat kun ne olivat jotenkin rikki. Kävin kysymässä paikalliselta varaosa liikkeestä / korjaamosta jossa tuttu myyjä sanoi että se on n. 100 euron homma kun ne vaihtaa molemmalle puolelle. Eli kuinka monimutkainen / pitkä prosessi se oikein on? Ilmeisesti ei ihan tunnin juttu kun noin paljon pelkkä työ maksaa? Puslat olivatkin sitten 10 euroa kappale. En tiedä ovatko polyuretaania, mutta siellä myytiin kahta puslaa ja myyjä laski niitten kalliimpien mukaan eli kai ne uretaania olivat... Eli kommentteja, onko paha korjaushinta vai pitäisikö tinkiä lisää?
Ex-Opel Calibra 8v -92, nykyinen Chrysler Neon LE -00, sorry 
Mulle myytiin ainakin kumipuslat 10€/kpl, vaihoin ite. Pitää purkaa alatukivarsi pois, eli irrotettavaa on alapallonivelet, kallistuksenvakaajan päät sekä puslien läpi menevät pultit. Takimmaisia puslia et saa paikalle ilman prässiä, ovat pirun lujassa. Toki SUURELLA ruuvipenkillä voi yrittää painaa puslat paikalleen, mutta vaatii tosiaan hermoja. Mulla kans täristää ja ajattelin johtuvan puslista, mutta ei auttanu vaikka vaihdoin etummaiset ja takimmaiset puslat.
Halvimmalla pääset, kun purat alatukivarret itse pois ja viet ne johonki nyrkkipajaan puslan vaihtoon, tein näin ja makso 8€ työ.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra83 on 2004-10-04 21:26 ]</font>
Halvimmalla pääset, kun purat alatukivarret itse pois ja viet ne johonki nyrkkipajaan puslan vaihtoon, tein näin ja makso 8€ työ.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra83 on 2004-10-04 21:26 ]</font>
paljonko ne kallistuksenvakaajan päät mahtaa maksaa? Mahtaako ne hajottaa sieltä jotain jos ne puslat ovat rikki niin esim vaikuttaako se muihin pusliin tai osiin, jos ne vaikka rasittuvat entistä enemmän ja hajoavat nekin eli kannattaisiko ne puslat vaihtaa vai antaa olla vaan? Se tärinä ei sinänsä minua ainakaan haittaa mutta ajattelin että jos on vaara että jotain muutakin voisi mennä rikki...