C20NE (115hv) lisää tehoa n.40-50hv kuinka saadaan?
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ei herneitä mutta tota 20% sääntöä ei sovelleta mallisarjan sisällä oleviin moottoreihin. Ainoastaan siihen tehokkaimpaan.
Teoriasi mukaan 2.0i 20NE 115hv Ascona C:hen pitäisi pystyä vaihtamaan 20SEH 130hv moottori ilman etu- ja takajarrumuutoksia koska se menisi 115hv x 1,20 = 138hv sääntösi sisään. Tuskimpa vaan.
Ja sama homma kun C-Asconan 16SV 82hv moottorilliseen pikkulohkoon vaihdetaan tilalle 16SH 90hv kone ilman minkäänlaisia muutoksia tolppien, laatikon yms suhteen.
82hv x 1,20 = 98,4hv
Juupa juu.
Ja että C-Asconan 1.3S 75hv moottorillisen tilalle voisi suoraan läiskästä 16SH 90hv moottorin ilmaan minkäänlaisia jousitukseen ja voimansiirtoon liittyviä muutoksia koska
75hv x 1,20 = 90hv
Hohhoi. Puppua sanon minä ja syvältä.
Voisko joku AKE:en lähiaikoina asiasta yhteydessä ollut ottaa oikeasti kantaa tähän.
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2004-09-29 16:12 ]</font>
Teoriasi mukaan 2.0i 20NE 115hv Ascona C:hen pitäisi pystyä vaihtamaan 20SEH 130hv moottori ilman etu- ja takajarrumuutoksia koska se menisi 115hv x 1,20 = 138hv sääntösi sisään. Tuskimpa vaan.
Ja sama homma kun C-Asconan 16SV 82hv moottorilliseen pikkulohkoon vaihdetaan tilalle 16SH 90hv kone ilman minkäänlaisia muutoksia tolppien, laatikon yms suhteen.
82hv x 1,20 = 98,4hv
Juupa juu.
Ja että C-Asconan 1.3S 75hv moottorillisen tilalle voisi suoraan läiskästä 16SH 90hv moottorin ilmaan minkäänlaisia jousitukseen ja voimansiirtoon liittyviä muutoksia koska
75hv x 1,20 = 90hv
Hohhoi. Puppua sanon minä ja syvältä.
Voisko joku AKE:en lähiaikoina asiasta yhteydessä ollut ottaa oikeasti kantaa tähän.
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2004-09-29 16:12 ]</font>
Jos en ihan väärin muista, niin ei ole ensimmäinen väittely aivan samasta aiheesta. Muistaakseni viimeksi asiaan tuli yksiselitteinen (olisko joku ottanu Akeen yhteyttä) vastaus, jolla asiasta vääntö loppui. Onko kellään harmaintakaan muistikuvaa ko. topicin nimestä....
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99
- |Niksu|
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kokemus on valttia mutta itse olen nähnyt ja kokenut hyväksi että ennen kuin mitään alan tekemään varmistan asia huukkoselta ja siihen vielä AKE n virallisen kannan.
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
itse olen tehnyt juuri näin,paitsi että ensin kysynyt konttorilta millaisia lappuja tarvitaan milläkin kertaa ja sen jälkeen vasta soittanut huuskoselle ja pyytänyt paperit.joka kerta hän on kyllä osannut sanoa vertailuautonkin suoraan kun olen ilmoittanut minkä moottorin laitan.aina ollut sama kanta molemmissa paikoissa,tosin useimmin ei konttorilla ole osattu hommia aluksi kun moottorit eivät ole kuuluneet mallisarjaan
Ei kai turboon mitää lupia ole tarvinnu moneen vuoteen. Kunhan vaan pystyy todistamaan että moottori täyttää päästövaatimukset eli vtt:lle mittauttamaan vaan.On 2004-10-02 14:01, Juni wrote:
Turboon ei vissiin enää saa lupia kun tota ei oo alkuperäisenä ollut turbolla?
<font size=-1>[ This Message was edited by: J@gr on 2004-10-02 14:16 ]</font>