millaisia öljyn kulutuksia teillä on ollut 2.0 DTI vectroiss
-
korbimotors
- 'Admiral'

Kertokaa hieman millaista öljyn kulutusta te olette havainneet omissa ks. olevissa autoissanne.Itselläni näyttää öljy maistuvan koneelle omasta mielestäni aika mukavasti prkele...jos sanon että 1l/3000km niin se on aika lähellä totuutta.autolla ei kuitenkaan ole ajettu vielä kuin 150tkm niin vähän ihmetyttää tuo asia.Konehuone on kuitenki täysin puhdas eikä ole vuotanut mistään...minne se sit menee,en tiedä.onko asialle mitään muuta tehtävissä kuin että vaihtaa koko auto pois.Ja ei tuossa hehkutus valokaan ole vielä kertaakaan ilmestynyt,liekkö syttyy ikinä.missä lämpötiloissa se syttyy.onko kokemuksia antaa??korbimotors@hotmail.com
-
korbimotors
- 'Admiral'

Onko toi sun auto 2,0 TURBO diesel??koska olen kuullut että turbolla varustetut autot kuluttaisi hiukan enempi öljyä.ja toi 3l/1000km voi olla hiukan yläkanttiin.jos ajelee nätisti eikä ajele esim.pitkiä matkoja kovaa niin öljyn kulutus on pienempi.yhden kerran olen päässyt 9000km ja 1 litra.tämän hetkinen syönti on ollut viim öljyn vaihdon jälkeen n.0,7d / 6000km kerran otti tuon 1l/ 3000km.On 2004-10-08 09:36, sami73 wrote:
Aika kovalta toi öljynkulutus tuntuu. Itselläni 2.0 Di Astra,ajettu 195 tkm ja öljyä menee 1 litra/10000km,joka on kyllä ihan siedettävää.Ei tuolle öljynkulutukselle ihan halpaa ratkaisua taida löytyä...jotkut kyllä sanovat että öljymerkin vaihto voi jonkin verran vaikuttaa..
Opel Vectra B2 2.6 V6 -01, ed.autot: 2.0 CD Sport vecculi -96,-00 2.0 DTI farkku vecculi,-99 S4 audi, 2x T4 volvo -99,+ 30 muuta autoa...
-
korbimotors
- 'Admiral'

Se on kyl sit jo hel.... hyvin jos se ei kuluta pätkän vertaa.Kyllä yleensä kaikki diesel autot kuluttaa ainakin jonkin verran.Tuossa minunkin autossani tosiaan vaihtelee aika älyttömän paljon tuo öljyn kulutus.Nyt vaihdoin öljyn merkkiä ja viskositettia 10w/40 mobilin superiin.mitä öljyä sä käytät?onko aivan sama millaista ajoa ajat niin siltikkään ei tikku vaellu yhtään?On 2004-10-08 12:18, lk wrote:
Aika yksilöllistä tuo öljynkulutus on. Itsellä dti vm 97 ja mittarissa noin 273 tkm ja ei kyllä kuluta pätkän vertaa öljyä. Öljyt ja suodatin on vaihdettu noin 10 tkm välein.
Hehkutusvalon ei pidä palaa vielä näillä lämpöasteilla. Vasta kun on pakkasta pitää hehkuttaa pari sekunttia.
Opel Vectra B2 2.6 V6 -01, ed.autot: 2.0 CD Sport vecculi -96,-00 2.0 DTI farkku vecculi,-99 S4 audi, 2x T4 volvo -99,+ 30 muuta autoa...
Tuo sun määrä on kyllä liikaa Vectralle...
Itse vaihdan öljyt DTi-vekkuliini noin 10 tkm välein ja ei tarvitse lisätä välillä, kulutus siis reippasti alle litran (en ole tehnyt se tarkempaa seurantaa) per 10tmk. Matkamittarissa on noin 280 tkm.
Öljymerkilläkin on väliä! Olen testannut itse kolmea eri öljymerkkiä; Helix, Mobil ja Castrol. Viimeisin on sopinut Vectraani parhaiten. Ei syö öljyä, ja polttoaineenkulutuskin putosi Mobiliin verrattuna jopa 3 dl! Suosittelen siis lämpimästi täyssynteettistä Castrol Magnatec 5w-40:ä.
Itse vaihdan öljyt DTi-vekkuliini noin 10 tkm välein ja ei tarvitse lisätä välillä, kulutus siis reippasti alle litran (en ole tehnyt se tarkempaa seurantaa) per 10tmk. Matkamittarissa on noin 280 tkm.
Öljymerkilläkin on väliä! Olen testannut itse kolmea eri öljymerkkiä; Helix, Mobil ja Castrol. Viimeisin on sopinut Vectraani parhaiten. Ei syö öljyä, ja polttoaineenkulutuskin putosi Mobiliin verrattuna jopa 3 dl! Suosittelen siis lämpimästi täyssynteettistä Castrol Magnatec 5w-40:ä.
*** Vectra 3.0 CDTi V6 Sport Wagon 2007 ***
-
korbimotors
- 'Admiral'

Kiitoksia paljon kaikista näistä vastauksista.Vaihdan heti tuohon merkkiin öljyt.(Jo huomena vaihdan ne:) )mistä tuollaista öljyä saa?onko millainen hinta? voisko olla että turbo olisi jotenki viallinen tai jotain koska on noin paljon kuluttanut öljyä,koska vuotanut se ei ainakaan ole mistään paikasta.On 2004-10-08 15:02, Litrahaju wrote:
Tuo sun määrä on kyllä liikaa Vectralle...
Sinuna kokeilisin merkin vaihtoa ensin mutta jos kone sen jälkeen vielä on syöppö, pitää alkaa kyllä katsomaan mistä falskaa.
Itse olen ostanut Castrolini paikallisesta liikkeestä (Kaustisen Varaosat). Aina sieltä ei kuitenkaan sitä saa, silloin olen hakenut ohikulkiessani Kärkkäiseltä, Ylivieskasta.
Hinta menee samoihin esmes Mobilin kanssa. 4L pötti on tavannut olla siinä 26 rysselin ruplaa.
Castrol ei ole mikään pikkuvalmistaja, vaikka merkki Suomessa ei olekaan niin tunnettu, varsinkaan henkilöautojen omistajien keskuudessa. Lue lisää osoitteesta http://www.castrol.fi.
Itse olen ostanut Castrolini paikallisesta liikkeestä (Kaustisen Varaosat). Aina sieltä ei kuitenkaan sitä saa, silloin olen hakenut ohikulkiessani Kärkkäiseltä, Ylivieskasta.
Hinta menee samoihin esmes Mobilin kanssa. 4L pötti on tavannut olla siinä 26 rysselin ruplaa.
Castrol ei ole mikään pikkuvalmistaja, vaikka merkki Suomessa ei olekaan niin tunnettu, varsinkaan henkilöautojen omistajien keskuudessa. Lue lisää osoitteesta http://www.castrol.fi.
*** Vectra 3.0 CDTi V6 Sport Wagon 2007 ***
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Asiasta on ollut ennenkin juttua ja joku viisas totesi että "vähän" ajettu opelin diesel vie öljyä lähes poikkeuksetta. Ongelma on tuntunut poistuvan kilometrien lisääntyessä. Omassani oli mittarissa about 300tkm ja öljyinä 5W-50 mobilin rally formulat ja vaihtovälillä ei öljyä tarvinnut lisätä, n. 10tkm.
Itsellä 183 tkm ajettu dti farkku 99 joista itse olen ajanut 85tkm.Tänä aikana öljyn kulutus on mielestäni pienentynyt koko ajan.
Aluksi lisäsin öljyä n.1-1.5 l10tkm(vaihtoväli mulla) nyt rittää n. 0.5 l10tkm.
Vectraani on vaihdettu takuuseen lohko 40tkm:n kohdalla juuri runsaan öljyn syönnin vuoksi,en kyllä muista paljonko eka omistaja sanoi että sitä kului mutta ilmeisesti todella paljon kun lohko meni vaihtoon.
Opelilla kanssa sanoivat että öljymerkillä on paljon eroa juuri tuohon öljyn syöntiin,en muista mitkä synteettiset omassa on sisässä kun käytän auton aina opelilla öljyn vaihdossa..
Mutta varmaan joku 1-1.5 tkm10tkm voisi olla vielä ok .
Uskoisin että öljyn kulutus pienenee sullakin jatkossa km:n myötä,mutta kokeile ed. mainittua öljymerkkiä ensi hätään.
Aluksi lisäsin öljyä n.1-1.5 l10tkm(vaihtoväli mulla) nyt rittää n. 0.5 l10tkm.
Vectraani on vaihdettu takuuseen lohko 40tkm:n kohdalla juuri runsaan öljyn syönnin vuoksi,en kyllä muista paljonko eka omistaja sanoi että sitä kului mutta ilmeisesti todella paljon kun lohko meni vaihtoon.
Opelilla kanssa sanoivat että öljymerkillä on paljon eroa juuri tuohon öljyn syöntiin,en muista mitkä synteettiset omassa on sisässä kun käytän auton aina opelilla öljyn vaihdossa..
Mutta varmaan joku 1-1.5 tkm10tkm voisi olla vielä ok .
Uskoisin että öljyn kulutus pienenee sullakin jatkossa km:n myötä,mutta kokeile ed. mainittua öljymerkkiä ensi hätään.
Mielenkiintoinen säie tässä. Kyllä öljyä kuluu, mutta tuo havainto, että kulutus pienenee kilometrien myötä on aika monen kohdalla toteutunut. Minäkin aloitin vähänkäytetyllä, niin en tiedä miten paljon vei uutena, mutta nyt vie suunnilleen litran/10tkm. Nyt on 331 mittarissa, joista itse olen ajanut viimeiset 111. Alkuun ajoin 15 t/vaihto ja sain semmoisen vaikutelman, että öljyn kulutus lisääntyi viimeisellä viitosella. Niinpä tein johtopäätöksiä asiasta. Öljymerkki on Teboil SHPD 10W40, se täyssynteettinen versio (TB:llä on vähän sekalaiset merkinnät noissa HPD:ssä).
-
korbimotors
- 'Admiral'

joo mäki olen kuullut monen moista nuista kulutuksista mutta aika näyttää vähentyykö kulutus vai vaihtuuko auto toiseen merkkiin..Niin ja toi 10w40 ei mun tietääkseni ole täyssynteettinen öljy???eikös se ole osasynteettinenvai,olenko jälleen kerran väärässä:)On 2004-10-08 21:46, rgs1 wrote:
Mielenkiintoinen säie tässä. Kyllä öljyä kuluu, mutta tuo havainto, että kulutus pienenee kilometrien myötä on aika monen kohdalla toteutunut. Minäkin aloitin vähänkäytetyllä, niin en tiedä miten paljon vei uutena, mutta nyt vie suunnilleen litran/10tkm. Nyt on 331 mittarissa, joista itse olen ajanut viimeiset 111. Alkuun ajoin 15 t/vaihto ja sain semmoisen vaikutelman, että öljyn kulutus lisääntyi viimeisellä viitosella. Niinpä tein johtopäätöksiä asiasta. Öljymerkki on Teboil SHPD 10W40, se täyssynteettinen versio (TB:llä on vähän sekalaiset merkinnät noissa HPD:ssä).