Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mulla on 2.0i kadetti moottori on 88-gsi kadetista.. kun auto seisoo tunnin tai enemmän niin bensan-paineet karkaa eikä haluu heti käyntiin saa starta noin 15-30 sekuntia että lähtee käymään... vinkkejä?
On 2002-10-14 17:42, gte wrote:
on.. ja ei vuoda mistään bensaa.. miten saan selville että onko se ruiskun bensanpaineensäädin?.. saitko muuten ne eroavaisuustodistuset??
On 2002-10-14 17:26, gte wrote:
mulla on 2.0i kadetti moottori on 88-gsi kadetista.. kun auto seisoo tunnin tai enemmän niin bensan-paineet karkaa eikä haluu heti käyntiin saa starta noin 15-30 sekuntia että lähtee käymään... vinkkejä?
Käynnistyksen jälkeen kuitenkin käy normaalisti?
-Aika todella huolestuttavan pitkä. Toisella säätimellähän se on helpointa testata,jostain kaverin autosta lainaksi pariksi tunniksi..
Noin pitkä aika kyllä kuulostaa silti aika oudolle,ettei itse pumpusta olisi tiivisteet pettäny..
Testaa b-pumppu. On tod.näk sanonut moi-moi. Eli ei pidä painetta. Ota irti autosta, tee testi penkki, eli bensaa purkkiin ja imupuoli sinne, pumpun lähtöpuolelle ensin painemittari ja sitten päähän tulppa. Kytke sähkö ja kokeile pitääkö tai nostaako painetta. Samalla voit kokeilla sen bensapaineen säätimen kun laitat sen painemittarin jälkeen ja siitä sitten paluu bensa-astiaan. Pitäisi vian löytyä.
menin aamulla ja katoin öljyt ja nesteet nii kokeilin bensan tulo letkua ja se oli pehmeä ku laitoin auton käyntiin niin piti taas hinkuttaa 15 sekuntia.. ja sitte kun sammutin ja menin kokeileen letkua nii se oli kova