Vihellys vaihdelaatikosta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Vekkerimies
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Vekkerimies »

Joo semmosen hoksasin tuossa viikonloppuna kun vaihdoin jarrupaloja, että vasemman puolen vetoakselin vierestä vuosi öljyä. Päättelin että jokin stefoista on mennyt. Onkohan näin? Niin ja se viheltäminen. Kun ajaa nelosella tai vitosella ja alkaa vedättämään niin moottorista/ vaihdelaatikosta alkaa kuulua kumma vihellys/ujellus. Tietäiskö joku viisas mistähän tuo johtuis? Liittyykö vuoto ja vihellys toisiinsa? Uskaltaako tuolla edes ajaa ennenkuin on probleema löytyny? Joo kiitos vastauksista.
Kessu
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Kessu »

Kessu
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Kessu »

mulla oli kadetissa saman tyylinen ujellus ni ongelma oli alhainen öljyn määrä v.lootassa!Tihkutti v.lootan öljyn pohjan tiivisteen välistä..
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Oisko kuiva laakeri mikä siellä rallattaa... Kyllä se öljy vuoto kannattaa tukkia pikapikaa....
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
spooky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja spooky »

Joo itelläni kans pitää tommosta ihme ääntä ja laatikko vuotaakin aika reippaasti mutta kun en saa paikallistettua sitä vuotoa mutta olen kylläkin lisännyt sitä öljyä jos on ollut tarvis elikkäs ei mulla ainakaan mikään laakeri pitäis olla kuiva ihan niinkun se kuulostais ratas meteliltä aika kovalta semmoiselta!!! Elikkäs voikos jokin hammas kulma olla väärä tai jotain!!

<font size=-1>[ This Message was edited by: spooky on 2004-10-11 22:12 ]</font>
Vekkerimies
'Agila'

Niin ja nyt parin päivän aikana on alkanut ilmetä ihme sähkövikoja. Esim. mittarista kaikki mittarit menee nollille kun nostaa vauhdin yli 30km/h. HMM!! Sitte yhtäkkiä syttyy kaikki valot palamaan mittarissa ja ajotietokoneessa. Onko tämä joku ihmeen ominaisuus sillonku on joku vialla moottorissa. Niin unohin laittaa auton mallin ja se on Vectra 2.0 16v cd sport -96. Kiitti aikaisemmista vastauksista. Auttakaa nyt miestä tietämätöntä. Mitäs kannattaa tehhä. Vienkö suoraan huoltoon ja annan vain cäshiä kätteen et korjatkaa prkl. No joo eipä sen kummempia tällä kertaa.
Vekkerimies
'Agila'

Vekkerimies
'Agila'

Niin sitä vuotoa olen sen paikallistanu et se on ainaki vaihteistoöljyä. Eli vika on jossain vaihelaatikossa.Enpä osaa sanoa mitää, mutta poika menee huoltoon huomenna. PRKL.
Vastaa Viestiin