D-Kadett -84 1.2s (putki lähtee kahtena eli kaiketi 1.2 ohc?)
Eli ongelmana olisi pakosarjan 1:s pytyn katkennut pultti, ja näinollen melkoinen vuoto, ja äänet kuin kuplawolkkarissa konsanaan..
Nyt siis pitäisi saada pakosarja irti (pakosarjan ja putken liitos ei ongelma), mutta miten, koska näyttää vahvasti siltä ettei mokomaa ole koskaan irroitettu, ja pultit todella heikossa hapessa..
Ja tämä irroitus täytyisi saada tehtyä "kotikonstein" =)
Eli, pikkuvinkkiä jos olisi heittää mokomalle ettei joutuisi päivätolkulla taistelemaan.
Pakosarjan irroitus
Pistä ihan ekaks parina päivänä jotain röppöä / ruosteen pehmittäjää niihin vaarnapultin jämiin ja kokeile parin päivän päästä antaa pulteille/ muttereille kunnolla lämpöä esim. pienoispolttimella. Ja eikun isoja pihtejä avuksi. Sanomattakin taitaa olla selvää, että kannattaa käydä sijottamassa uusiin vaarnoihin ja muttereihin parit eurot...
Kadett GSI 8V ~184 hummaa~
-
Vilderi
- OCF Member 2017
- Viesti:
Pultit on M8, OHV motissa on pultit, OHC motissa vaarnaruuvit.
Itse laitoin 1.2 ohv d kapiin 35mm pitkät M8 kuusiokolot, laitoin kovuutta 12.9 (normaali 8.
ei taida ruostua niin nopeaan, ja eivät veny reikään (vaikea irroittaa venynyttä kierrettä, jos menee poikki) Kupari möhnää tuli ruitattua väliin kierteen putsaamisen jälkeen (osta kierretappi!) maksaa korkeentaan 10€
Kannattaa myös putsata kierteet vaikka sinolilla/bensalla ja paineilmalla
OHC mottiin ostasin vaarnaruuvit motonetistä, varmaan halvin vaihtoehto..
P.S. Mullakin lähtee putki kahtena ja on ohv..
edit: sulla on pakko olla OHV, koska sanoit että pultit..
Pulttien pitäisi olla 12 kulmasilla avaimilla avattavissa, mutta ainakaan mulla ei ollut jäljellä enää sitä mahdollisuutta. Hitsasin M8 kuusiokolo pultteja päihin ja vääntelin irti, ilman lämpöä ei taida irrota..
Missä päin ruotsia asut?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vilderi on 2004-10-13 00:02 ]</font>
Itse laitoin 1.2 ohv d kapiin 35mm pitkät M8 kuusiokolot, laitoin kovuutta 12.9 (normaali 8.
Kannattaa myös putsata kierteet vaikka sinolilla/bensalla ja paineilmalla
OHC mottiin ostasin vaarnaruuvit motonetistä, varmaan halvin vaihtoehto..
P.S. Mullakin lähtee putki kahtena ja on ohv..
edit: sulla on pakko olla OHV, koska sanoit että pultit..
Pulttien pitäisi olla 12 kulmasilla avaimilla avattavissa, mutta ainakaan mulla ei ollut jäljellä enää sitä mahdollisuutta. Hitsasin M8 kuusiokolo pultteja päihin ja vääntelin irti, ilman lämpöä ei taida irrota..
Missä päin ruotsia asut?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vilderi on 2004-10-13 00:02 ]</font>
Selvä..
Taitaa tuo sitten olla OHV jos tarkemmin aattelen. Mistäs moisesta sitten voi varmistua? Onkohan tolla mitään merkitystä että on nokkaketjulla, ei hihnalla. En meinaten oo juurikaan kerenny mokomaan perehtymään sen paremmin opiskelukiireiden vuoksi.
Jaa että ruotsista olen? lol
Kiitoksia kumminkin avusta. =)
Taitaa tuo sitten olla OHV jos tarkemmin aattelen. Mistäs moisesta sitten voi varmistua? Onkohan tolla mitään merkitystä että on nokkaketjulla, ei hihnalla. En meinaten oo juurikaan kerenny mokomaan perehtymään sen paremmin opiskelukiireiden vuoksi.
Jaa että ruotsista olen? lol
Kiitoksia kumminkin avusta. =)