Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs tyhjäkaynnillä Hc-arvo pielessä. Leimalla oli ekalla kerralla 140 kun max. on 100. Nyt kun vaihdoin eilen tulpat, jakajan kannen, pyörijän, ilm. putsarin ja annoin sille koneelle (1.4i) kenkää niin arvo oli noussut 150:een!
Ilmavuotoja ei ole, kansi rempattu keväällä...
Ainoa minkä olen huomannut on se että sytytys heittää hieman tyhjäkäynnillä. Tarkastelin sitä ajoituslampulla. Tuossako syy vai missä??
Tehot tuntuu olevan tallella ja kulkee kuin pieni sika...
Anna happee sille huolella.
ja mitä noihin edellä mainittuoihin putken vuotoihin tulee niin
ei ne vaikuta hc-arvoon vaan jäännöshappeen ja sitä kautta lambdaan.
kokeile tosiaan ajaa motarilla nelosella 130 km/h jonkin aikaa ja sit kokeile.
Tämä nyt on tämmönen patenttivastaus, mutta mulla on työn alla Asconan automaattiryyppy, kun ei se mene päälle ittestään = jumissa, niin eihän se sitten sulla vois olla jääny jumiin päälle...
Kaikki on kunnossa! Korjaamolla käynti ja huomattiin että sytytys oli himpun verran aikaisella. Eipä onnistu kuulemma kotikonstein noin pientä heittoa huomaamaan. Jakajakin on kuulemma jo jonkin verran kulunut joka aiheuttaa tuon sytyksen heittämisen.
Kyllä tuo Pakokaasuanalyysi Tampereella on hyvä paikka. Ei ole turhaan kehuttu ja hyvä asiakaspalvelu...
Minähän sanoin jotain sytkäennakon myöhäistämisestä
offtopic:
Kannattaa tosiaan mainita kun hyvää palvelua oli, yksi syy siihen miksi korjaan itse autot, on se, että suuresa osassa paikkoja on huono palvelu. Viimeistään siinä vaiheessa kun puhuu hinnasta. Esim. rengasliikkeessä siitä, että mikä on HALVIN rengassatsi. Luulisi ammattilaisen peittävän rahanhimonsa vähän paremmin.