Omega A nopeusmittari

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Sorjonen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sorjonen »

Onkos A Ompussa (3000 24V) nopeusmittari vaijerilla vai sähköllä? Meni eilen pimeeks ja olis Kajaanin reissu maanantaina edessä, olis hyvä olla nopeudennnäyttäjä toiminnassa ja sais vielä kulutuksenkin näkymään.

Tänään sain venttiilinpainimet vaihdettua, mut en kerenny enää mittaria ihmettelemään. Tuli kiire serkun synttäreille olutta juomaan :smile:

Kertokaapas nopeesti tarkastusvinkkejä, kiitos.
Sais huomenna krapulassa ponnissa huokailla!

On ihan viisarimittaristo.

"Hevosvoima on se energia joka kuluu, kun vetää hevosta viisisataa metriä sekunnissa"
(Olli 10v.)

<font size=-1>[ This Message was edited by: Sorjonen on 2004-10-16 18:53 ]</font>
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Sähköinen tuo on, eli ei tuu vaijeria. Mulla taas ei kilometrit kartu mutta kaikki muu toimii.. pitäisi itsekkin ottaa tuo irti ja ihmetellä että mikäs siellä maksaa.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Sorjonen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sorjonen »

Mulla ei kilometrikään kartu, ihan mykkä ja ajotietokone näyttää koko ajan l/h.
Onkos se anturi siinä laatikon kuskin puoleisellä kylellä, kaks piuhaa lähtee siitä ilmeisesti mittaristolle.

Se tykkäs oireilla vähän enne toiminnan lopettamista. Piti välillä "paussia" ja sit jatko nopeuden näyttämistä. Eli kiihdyttäessä välillä hyyty ja sit taas hyppäs mukaan. Oisko anturi mykkänä, jos olis piuhavika ni olis oireillu satunnaisemmin ihan joka nopeudella. Tosin voi kyllä piuhakin oireilla samaan tyyliin, mut paljon useammin ja nopeudesta riippumatta.

Mites ton anturin vois mitata? Perä ylös ja oskiloskooppi piuhoihin kiinni? Vai selviäiskö ihan yleismittarille jännitetä seuraamalla? Sähkömagneettinen anturi todennäköisesti?
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

On 2004-10-16 21:00, antzu wrote:
Sähköinen tuo on, eli ei tuu vaijeria. Mulla taas ei kilometrit kartu mutta kaikki muu toimii.. pitäisi itsekkin ottaa tuo irti ja ihmetellä että mikäs siellä maksaa.
Mitäpä turhia. Onpahan ainakin myydä vähän ajettu auto sitten joskus :smile:
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

On 2004-10-16 22:17, m.k wrote:
On 2004-10-16 21:00, antzu wrote:
Kaveri osti joku aika sitten -87 Scorpion, ja itse tietty äimistelin mittarilukemaa, että voiko olla noin vähän ex-edustusautossa, kuin 234000km. Kaveri siihen että "kyllä voi, kun mittari on ex-omistajan mukaan ollut rikki vuodesta 1995.." :roll:
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

On 2004-10-16 22:17, m.k wrote:

Ainoa huono puoli on työmatkojen puolesta kilometrikorvausten kanssa...
Noh kartasto-ohjelmalla pitää laskeskella kilsat.
Vastaa Viestiin