Ecotecin vaihdelaatikon öljyn poisto mutteri?
Terve! Ei löydy öljynpoisto mutteria 96-calibrasta, 2.0 16v. Onko siis näin että sinne kuuluu vain lisätä? Ja jos siis aikoo vaihtaa kaikki öljyt, niin pohja auki? Turun Matonetistä muuten sai opelin alkuperäistä vaihdelaatikko öljyä, mut se oli kyl niin juoksevaa ettei myyjä suostunut ees sitä antaan, vaan, mobilia. Koneella ajetttu 190000. Voiko sinne laatikkoon vaihtaa kaikki kerralla, kun eikö sellaisiakin laatikoaita ole, että ne ei oikeen tykkää niin suuresta muutoksesta, et ois tottunu vanhoihin öljyihin. Ja mikä ois parasta öljyä tolle laatikolle. Ja eikös öljyntäyttö määrä ole 1,9l, eli käytännös 2? Kovast tekis mieli kaikki vaihtaa, näillä kilometreillä, ja entisen omistajan suosittelemana.
Ei löydy proppua vaikka mite hakee ku sitä ei oo.
"Onko siis näin että sinne kuuluu vain lisätä?" Ilmeisesti näin kuuluis tehä!
Ei ainakaan missään huoltokirjoissa käsketä vaihtaan manuaalilaatikkoon öljyjä.
Vaihoin ite eilen.
Ei muutaku marssit opel liikkeeseen ja haet sieltä oikean tiivisteen (mulla f-18 ja 13e makso) ja vaihelaatikkoöljyä joka oli muute punaista ja ei etes maksanu paljo.
Homma ei ollu paha paitti haisee nii pahalle tuo vanha öljy!
Omilla oli ajettu 170tkm ja olihan ne vähä tummemmat ku uuet öljyt.
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamata on 2004-10-11 10:24 ]</font>
"Onko siis näin että sinne kuuluu vain lisätä?" Ilmeisesti näin kuuluis tehä!
Ei ainakaan missään huoltokirjoissa käsketä vaihtaan manuaalilaatikkoon öljyjä.
Vaihoin ite eilen.
Ei muutaku marssit opel liikkeeseen ja haet sieltä oikean tiivisteen (mulla f-18 ja 13e makso) ja vaihelaatikkoöljyä joka oli muute punaista ja ei etes maksanu paljo.
Homma ei ollu paha paitti haisee nii pahalle tuo vanha öljy!
Omilla oli ajettu 170tkm ja olihan ne vähä tummemmat ku uuet öljyt.
<font size=-1>[ This Message was edited by: jamata on 2004-10-11 10:24 ]</font>
Joo tosiaan PITI mun myös vaihtaa eilen, mutta en viittinyt alkaa ottaa pohjaa pois, ennen kuin varmaksi tiedän. Joo tiiviste on varmasti fiksua vaihtaa. Mites se öljy, niin kannattaisko käydä vaihtaas vielä siihen opelin omaan merkkiin, jos tiedät paremmin. Eikö se ollut todella pirun litkua? Onko sulla muuten tietoa, että onko tässä märkä kytkin? Näytti niin pirun oudolta sieltä alapuolelta, toi laatikko, ja kytkin tila.
- Mighty-One
- 'Admiral'

Oho, veinas tulla tyhjä postaus...
Niin, sen pohjan kanssa kannattaa sitten olla varovainen ettei tule öljyt silmille, eli avaat ensin hieman reunimmaisia ja sen jälkeen avaat varovasti alemmasta päästä, jos ei ala mitään valua niin hieman ylempääkin.
(näin muistelen tehneeni itse joskus)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jaanz on 2004-10-15 17:39 ]</font>
Niin, sen pohjan kanssa kannattaa sitten olla varovainen ettei tule öljyt silmille, eli avaat ensin hieman reunimmaisia ja sen jälkeen avaat varovasti alemmasta päästä, jos ei ala mitään valua niin hieman ylempääkin.
(näin muistelen tehneeni itse joskus)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jaanz on 2004-10-15 17:39 ]</font>
Joo tiiviste on varmasti fiksua vaihtaa
Aina tiiviste vaihtoon varsinki ku on metalli tiiviste!
Mites se öljy, niin kannattaisko käydä vaihtaas vielä siihen opelin omaan merkkiin, jos tiedät paremmin
Se on vaan mun mielipide mut tuleepahan ainaki oikeenlaista öljyy ku ei ollu aivan varma mitä sinne laittais
Eikö se ollut todella pirun litkua?
Joo olihan se niinku vettä ja haisi pahalle et varovasti löysätä pultteja irti
Onko sulla muuten tietoa, että onko tässä märkä kytkin? Näytti niin pirun oudolta sieltä alapuolelta, toi laatikko, ja kytkin tila.
On senverran et ei ainakaan ooppeleissa käytetä märkää kytkintä taitaa olla traktorihommia.
Sulla vuotaa stefa sietä kytkinakselin päästä tai sitte öljy on levinny öljypohjasta mut se selviää haistelemalla!
Aina tiiviste vaihtoon varsinki ku on metalli tiiviste!
Mites se öljy, niin kannattaisko käydä vaihtaas vielä siihen opelin omaan merkkiin, jos tiedät paremmin
Se on vaan mun mielipide mut tuleepahan ainaki oikeenlaista öljyy ku ei ollu aivan varma mitä sinne laittais
Eikö se ollut todella pirun litkua?
Joo olihan se niinku vettä ja haisi pahalle et varovasti löysätä pultteja irti
Onko sulla muuten tietoa, että onko tässä märkä kytkin? Näytti niin pirun oudolta sieltä alapuolelta, toi laatikko, ja kytkin tila.
On senverran et ei ainakaan ooppeleissa käytetä märkää kytkintä taitaa olla traktorihommia.
Sulla vuotaa stefa sietä kytkinakselin päästä tai sitte öljy on levinny öljypohjasta mut se selviää haistelemalla!
Skoda Octavia -08
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Joo kyllä se näin on että täällä kylmässä pohjolassa ku asutaan niin laatikkoöljyjen vaihto on enemmän kun suotavaa.Lämpötilavaihtelut kun ovat aika suuria.Unohtakaa se lisäys homma ja kerralla vaan öljyt vaihtoon. Muistaab vaan jos suositus on GL-4 niin laittaa sitten sitä eikä GL-5:sta koska saattaa aiheuttaa synkronoinnin hidastumista.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
BMW 530 XD