Omega 2,5 TD polttoainesuodattimen vaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
omega-98
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja omega-98 »

Olen vaihtanut polttoainesuodattimen ja lisännyt uuteen hiukan diisseliä vanhasta suodattimesta ”likaiselle” puolelle uuteen suodattimeen. Moottori on lähtenyt käyntiin heti ja mitään käyntihäiriöitä ei ole koskaan ilmennyt, koska polttoaine nousee moottoriin suodattimen alaosasta, missä oli jo polttoainetta valmiiksi, kun olen sitä sinne lisännyt. Jäi kuitenkin ihmetyttämään, mihin katoaa suodattimen yläosassa oleva ilma? Pitääkö sen päästää jotenkin pois ja pitääkö sen tehdä aina, jos esim. tankki pääse tyhjäksi?
Wehis
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wehis »

no siinä suodatinjalassa on yläpuolella sellainen kuusiokantainen 10mm avainvälin ruuvi joka ilmeisesti on ilmausruuvi, tai ainakin siitä olen ilmauksen tehnyt.
Omega 2.5TD CD -94
omega-98
'Kadett'
'Kadett'

Jep, mutta mikä kehittäisi siihen ylipainetta? Pitääkö ilmasta virrat päällä vai pois? Moottori käynnissä?
Wehis
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wehis »

en tiedä miten se pitää sääntöjen mukaan tehdä, mutta kone käyntiin, ehkä kaveri antaa hiukan kaasua vaan en tiiä tarttisko, sitten ruuvi auki ja sielt tulee ilmaa tai naftaa ja ruuvi kiinni kun tulee pelkkää naftaa. Yhden kerran ei tullut kumpaakaan joten injektioruiskulla ruuttasin siitä ruuvin reiästä suodattimen piripintaan. Ainakin on auto pelannut hyvin suotimen vaihdon jälkeen eli ei toi varmaan ihan väärä toimintatapa ole. Olen vaihtanu suotimen jo 3 kertaa kun käytin vähän aikaa tuota veli naapurimaalaisen "dieseliä", mutta oli kyllä koneen käynti niin ihmeellistä ja suodatin ihan tukkeessa joten lopetin sen käytön.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Wehis on 2004-10-18 10:11 ]</font>
omega-98
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos, Wehis!
Kokeilin aamulla itsekin, ilmat tuli ulos vain kone käynnissä, mitään "vahinkoa" ei tapahtunut, vaikka avasin ruuvin myös silloin kun moottori oli seis, eli mitään ei tyhjentynyt. :smile:
Ilmeisesti polttoainepumppu on tankissakin ja se on päällä vain silloin, kun kone käy, kaasutella tässä tapauksessa tuskin kannatta.
Vastaa Viestiin